Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Hybrid s dojazdom lepším ako diesel. Čínske prísľuby BYD a Geely

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Tu je vynikajúci zdroj informácií o titulkoch a rekordných kliknutiach. Až 2 000 km na jedno natankovanie a nabitie hybridného vozidla. O takomto...

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way).

Tu je vynikajúci zdroj informácií o titulkoch a rekordných kliknutiach. Až 2 000 km na jedno natankovanie a nabitie hybridného vozidla. O takomto dojazde sa môže snívať aj najlepším dieselom. Číňania nás presviedčajú, že s hybridom je to možné. Skončí to len pri sľuboch?

Až 2 000 km na jedno natankovanie a nabitie hybridného vozidla.
Foto: shutterstock.com/Robert Way

Ste pripravení vyraziť na cestu? Máte auto s plnou nádržou a batériou? Tak zabudnite na tankovanie a nabíjajte svoje vozidlo až do vzdialenosti 2 000 km. Dvetisíc kilometrov! Osloví nielen motoristov, ale pravdepodobne aj vydavateľov alebo špecialistov na SEO.

Spomínaný dojazd 2 000 km je jedným z čínskych prísľubov. Obaja giganti pripravujú nové vozidlá s najmodernejšou technológiou hybridného pohonu. Presnejšie povedané, s pohonom plug-in. BYD pripravuje piatu generáciu PHEV s názvom DM-i, čo znamená priemernú spotrebu paliva 2,9 litra na 100 km. Podobnú spotrebu pod 3 litre uvádza aj spoločnosť Geely, ktorá pripravuje uvedenie systému PHEV s výstižnejším názvom Thor.

Ako dlho budeme čakať?

Kde a kedy sa nová technológia objaví? Geely ju okrem iného použije v malých SUV, ktoré sa pripravujú do výroby (uvedenie na trh v tomto roku). V prípade BYD možno debut očakávať veľmi skoro. O niekoľko týždňov sa DM-i dostane na trh spolu so sedanom strednej triedy BYD Qin-L (dĺžka karosérie vyše 4,8 m a rázvor 2,79 m), ktorý sa z hľadiska dizajnu podobá modelu Seal, ktorý bude mať čoskoro premiéru na Slovensku. Pod kapotou sa nachádza 1,5-litrový benzínový motor v kombinácii s výkonným elektrickým pohonom (cca 160 kW) a batériami s kapacitou 10 – 15 kWh (v závislosti od verzie).

DM-i sa dostane o niekoľko týždňov na trh spolu so sedanom strednej triedy BYD Qin-L.
Foto: youtube.com/@user-ue7sm2pl3z

Nájde si nová generácia hybridných pohonov cestu aj do čínskych automobilov ponúkaných v Európe? Pravdepodobne áno. Nadšenie zainteresovaných zákazníkov by som však miernil. Som presvedčený, že deklarovaný dojazd automobilov v Európe už nebude taký pôsobivý ako v Číne. Prečo? Kľúčom je testovací cyklus.

Čína používa cyklus CLTC (prispôsobený realite používania vozidiel na miestnom trhu), čo znamená trochu odlišnú metodiku od cyklu WLTP prijatého v Európe. Rozdiel v dojazde preto môže byť približne 20 %. 2 000 km v európskej realite bude niečo, o čom môžete snívať, ak nemáte v úmysle byť na ceste prasaťom.

Príklady rozdielov v pokrytí vozidiel. CLTC vs WLTP

Tesla Model 3 RWD: 513 km WLTP – 606 km CLTC

Tesla Model S AWD: 634 km WLTP – 715 km CLTC

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové SUV od BYD bude bestsellerom. Za túto cenu ohrozí svojich európskych konkurentov

Čínsky gigant sa ponáhľa. BYD sa snaží dobyť Európu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov