Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Peklo práve zamrzlo. Tesla zverejnila svoju prvú platenú reklamu

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carshowtv9197). Stalo sa niečo neuveriteľné. Tesla začala na sociálnych sieťach propagovať Model Y. V prípade iných výrobcov automobilov by to bolo normálne, ale nie v...

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carshowtv9197).

Stalo sa niečo neuveriteľné. Tesla začala na sociálnych sieťach propagovať Model Y. V prípade iných výrobcov automobilov by to bolo normálne, ale nie v prípade spoločnosti Elona Muska.

Tesla zverejnila svoju prvú platenú reklamu.
Foto: youtube.com/@carshowtv9197

Spoločnosť Tesla práve spustila reklamnú kampaň v sociálnych médiách. Platené publikácie zdôrazňujú atraktívnu cenu Tesly Model Y. Reklamy sa objavili na sociálnych sieťach Facebook a Instagram. Je to veľmi prekvapujúce, najmä preto, že sa nenachádza na platforme X (predtým: Twitter), ktorá patrí Elonovi Muskovi. Keby tam inzeroval svoje elektromobily, bolo by to ľahšie uveriteľné.

Prečo je to také prekvapujúce? Veď reklama je pre takmer všetkých výrobcov automobilov pákou obchodu. No, presne tak – takmer všetkých, ale Tesla je medzi nimi od začiatku predaja výnimkou. Elon Musk sa už dávno rozhodol ísť v stopách Steva Jobsa, ktorý nerád míňal peniaze na reklamu spoločnosti Apple. Šéf Tesly po ňom rád hovorí, že dobrý produkt nepotrebuje reklamu, pretože sa obháji sám, ale pravdu má len čiastočne.

Spoločnosť Tesla doteraz nepotrebovala platenú reklamu. Čo sa zmenilo?

Je pravda, že autá Tesla sa predávajú ako čerstvé buchty. Majú veľa nedostatkov, ale majú aj revolučnú technológiu, atraktívne ceny a Muskovi sa podarilo zopakovať Jobsov úspech. Podobne ako v prípade Apple, aj okolo výrobkov Tesla sa vytvoril špecifický kult. Je to značka, ktorá polarizuje verejnú mienku pre svoje netradičné kroky, ale aj preto má pravých veriacich. Z marketingového hľadiska by sotva mohla byť úspešnejšia, pretože pomáha znižovať výdavky na propagáciu.

Je pravda, že Tesla doteraz nepoužívala tradičnú reklamu, ale Musk sa opakovane uchýlil k neobvyklým spôsobom propagácie značky. Ide o rôzne gadgety, ktoré sa z času na čas ponúkajú v obmedzenom množstve. Najnovšie je to kladivo Tesla CyberHammer, ktoré možno získať výmenou za presvedčenie iných ľudí, aby si kúpili Teslu. Spoločnosti Elona Muska mimochodom na týchto predmetoch zarábajú veľa peňazí, ale hlavné je, aby o nich ľudia hovorili. Marketing šepkaním je veľmi dobrou formou propagácie. Okrem toho je hlavný ambasádor značky už dlho autorom jej úspechu. Niektorí Elona milujú, iní ho nenávidia, ale všetci si jeho „tweety“ prechádzajú. Prečo sa práve teraz ukázalo, že to nestačí?

Prvá reklamná kampaň spoločnosti Tesla.

Vôbec prvá reklamná kampaň spoločnosti Tesla zdôrazňuje významné výhody Modelu Y: atraktívne nákupné ceny (v USA pod 37 000 USD po poskytnutí daňových úľav) a možnosť bezplatného nabíjania Superchargers počas prvých päťtisíc kilometrov, ak si zákazníci objednajú vozidlo do konca marca. Reklama mimochodom pripomína, že Tesla Model Y je najkupovanejším automobilom na svete, nie elektrickým, len všeobecne. Okrem toho sa vyrába v Amerike, hoci správa sa elegantne vyhýba téme pôvodu niektorých komponentov (vrátane batérií) a nespomína, že Model Y sa vyrába v gigafabrikách umiestnených v rôznych častiach sveta.

Tesla vstúpila do sveta automobiliek a stáva sa im podobnou

Bezprostredným dôvodom umiestňovania reklám na sociálnych sieťach, ktoré zasahujú 25 % svetovej populácie, je snaha za každú cenu zvýšiť štvrťročné predajné čísla automobilov americkej značky. Elon Musk potrebuje dobrú správu pre akcionárov, ale prečo sa rozhodol použiť takýto (pre neho) radikálny spôsob?

Som presvedčený, že prijať takéto rozhodnutie sa šéfovi Tesly nerodilo ľahko, pretože sa tým spreneveruje vlastným ideálom. Musk očakával, že sa tak stane, keď uviedol akcie svojej spoločnosti na burzu, takže to urobil s veľkou nechuťou, až keď nemal inú možnosť. Teraz sa situácia zopakovala. Napriek vynikajúcim predajom sa spoločnosť bez ďalšej podpory výraznejšie nerozbehne. Reklamná kampaň je znakom toho, že Tesla sa nevyhnutne mení z prerasteného start-upu na automobilovú spoločnosť, ktorá začína fungovať klasickým spôsobom. Zatiaľ len občas, ale bude sa to diať čoraz častejšie. Pri ročnom predaji približne dvoch miliónov áut je to nevyhnutné.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Na vozidlo Tesla Cybertruck namontoval pásy, ale odpruženie nevydržalo. Experiment youtubera

Čo sa stane, ak zasiahneme Tesla Cybertruck baseballovou pálkou? Nie to, čo si myslíte


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov