2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carshowtv9197).
Stalo sa niečo neuveriteľné. Tesla začala na sociálnych sieťach propagovať Model Y. V prípade iných výrobcov automobilov by to bolo normálne, ale nie v prípade spoločnosti Elona Muska.
Spoločnosť Tesla práve spustila reklamnú kampaň v sociálnych médiách. Platené publikácie zdôrazňujú atraktívnu cenu Tesly Model Y. Reklamy sa objavili na sociálnych sieťach Facebook a Instagram. Je to veľmi prekvapujúce, najmä preto, že sa nenachádza na platforme X (predtým: Twitter), ktorá patrí Elonovi Muskovi. Keby tam inzeroval svoje elektromobily, bolo by to ľahšie uveriteľné.
Prečo je to také prekvapujúce? Veď reklama je pre takmer všetkých výrobcov automobilov pákou obchodu. No, presne tak – takmer všetkých, ale Tesla je medzi nimi od začiatku predaja výnimkou. Elon Musk sa už dávno rozhodol ísť v stopách Steva Jobsa, ktorý nerád míňal peniaze na reklamu spoločnosti Apple. Šéf Tesly po ňom rád hovorí, že dobrý produkt nepotrebuje reklamu, pretože sa obháji sám, ale pravdu má len čiastočne.
Spoločnosť Tesla doteraz nepotrebovala platenú reklamu. Čo sa zmenilo?
Je pravda, že autá Tesla sa predávajú ako čerstvé buchty. Majú veľa nedostatkov, ale majú aj revolučnú technológiu, atraktívne ceny a Muskovi sa podarilo zopakovať Jobsov úspech. Podobne ako v prípade Apple, aj okolo výrobkov Tesla sa vytvoril špecifický kult. Je to značka, ktorá polarizuje verejnú mienku pre svoje netradičné kroky, ale aj preto má pravých veriacich. Z marketingového hľadiska by sotva mohla byť úspešnejšia, pretože pomáha znižovať výdavky na propagáciu.
Je pravda, že Tesla doteraz nepoužívala tradičnú reklamu, ale Musk sa opakovane uchýlil k neobvyklým spôsobom propagácie značky. Ide o rôzne gadgety, ktoré sa z času na čas ponúkajú v obmedzenom množstve. Najnovšie je to kladivo Tesla CyberHammer, ktoré možno získať výmenou za presvedčenie iných ľudí, aby si kúpili Teslu. Spoločnosti Elona Muska mimochodom na týchto predmetoch zarábajú veľa peňazí, ale hlavné je, aby o nich ľudia hovorili. Marketing šepkaním je veľmi dobrou formou propagácie. Okrem toho je hlavný ambasádor značky už dlho autorom jej úspechu. Niektorí Elona milujú, iní ho nenávidia, ale všetci si jeho „tweety“ prechádzajú. Prečo sa práve teraz ukázalo, že to nestačí?
Vôbec prvá reklamná kampaň spoločnosti Tesla zdôrazňuje významné výhody Modelu Y: atraktívne nákupné ceny (v USA pod 37 000 USD po poskytnutí daňových úľav) a možnosť bezplatného nabíjania Superchargers počas prvých päťtisíc kilometrov, ak si zákazníci objednajú vozidlo do konca marca. Reklama mimochodom pripomína, že Tesla Model Y je najkupovanejším automobilom na svete, nie elektrickým, len všeobecne. Okrem toho sa vyrába v Amerike, hoci správa sa elegantne vyhýba téme pôvodu niektorých komponentov (vrátane batérií) a nespomína, že Model Y sa vyrába v gigafabrikách umiestnených v rôznych častiach sveta.
Tesla vstúpila do sveta automobiliek a stáva sa im podobnou
Bezprostredným dôvodom umiestňovania reklám na sociálnych sieťach, ktoré zasahujú 25 % svetovej populácie, je snaha za každú cenu zvýšiť štvrťročné predajné čísla automobilov americkej značky. Elon Musk potrebuje dobrú správu pre akcionárov, ale prečo sa rozhodol použiť takýto (pre neho) radikálny spôsob?
Som presvedčený, že prijať takéto rozhodnutie sa šéfovi Tesly nerodilo ľahko, pretože sa tým spreneveruje vlastným ideálom. Musk očakával, že sa tak stane, keď uviedol akcie svojej spoločnosti na burzu, takže to urobil s veľkou nechuťou, až keď nemal inú možnosť. Teraz sa situácia zopakovala. Napriek vynikajúcim predajom sa spoločnosť bez ďalšej podpory výraznejšie nerozbehne. Reklamná kampaň je znakom toho, že Tesla sa nevyhnutne mení z prerasteného start-upu na automobilovú spoločnosť, ktorá začína fungovať klasickým spôsobom. Zatiaľ len občas, ale bude sa to diať čoraz častejšie. Pri ročnom predaji približne dvoch miliónov áut je to nevyhnutné.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Na vozidlo Tesla Cybertruck namontoval pásy, ale odpruženie nevydržalo. Experiment youtubera
Čo sa stane, ak zasiahneme Tesla Cybertruck baseballovou pálkou? Nie to, čo si myslíte
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.