5.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Weigelfilm).
Koncom marca sa na profile spoločnosti Volkswagen na sociálnych sieťach objavila krátka upútavka, ktorá naznačovala návrat pestrofarebných modelov Harlekin. Ako sa dalo očakávať – táto správa vyvolala radosť u mnohých fanúšikov nemeckej značky, ktorí na návrat ikonického a charakteristického radu čakali už roky. Bohužiaľ, spomínaná radosť rovnako rýchlo vystriedala hnev a sklamanie.
Už dávno sa nevie, že o niektorých veciach sa jednoducho nemá žartovať. Najmä o veciach, ktoré v očiach určitej skupiny ľudí nadobudli kultový status. Túto skutočnosť si nie celkom uvedomil Volkswagen, ktorý tesne pred prvým aprílom na sociálnych sieťach zverejnil informáciu o návrate legendárnych pestrofarebných modelov radu Harlekin.
Farebné Volkswageny mali byť len reklamou
Prvé farebné Polo, ktoré dostalo prezývku Harlekýn, sa na trhu objavilo v roku 1995. Spočiatku bolo vozidlo určené ako originálna forma reklamy, ktorá prezentovala možnosti inovatívneho modulárneho výrobného systému. Každý z modulov vozidla mal inú farbu: pohonné ústrojenstvo – modrú, výbava – žltú, príplatková výbava – červenú a lak – zelenú.
Atypické Polo s prvkami karosérie v štyroch rôznych farbách sa stretlo s takým vrelým prijatím, že sa Volkswagen rozhodol uviesť do predaja aj takúto rozmanitosť.
Ak možno veriť dnes odovzdávaným historkám, prvé z vyrobených farebných vozidiel Polo išlo na odbyt ako teplé rožky. Nakoniec však po počiatočnom nadšení nadšenie zákazníkov opadlo a na trh bolo dodaných celkovo len 3806 viacfarebných modelov. To však výrobcovi stačilo ako motivácia na vydanie ďalších 246 Golfov pripravených podľa rovnakej schémy. Farebné Volkswageny radu Harlekin majú dodnes obrovskú fanúšikovskú základňu a zberatelia si dokonca robia špeciálne súpisy a starostlivo evidujú počet originálov na trhu.
Nevydarený vtip Volkswagenu. Web je v roztržke
Nie je preto prekvapením, že keď Volkswagen koncom marca oznámil návrat modelového radu Harlekin v novej elektrickej edícii (pričom sa odvolával aj na model ID.3, ktorý mal tvoriť základ), sociálne siete nemeckého výrobcu sa rozbúrili a správa bola prijatá s veľkou radosťou a potleskom. Bohužiaľ, pozitívne nadšenie sa rovnako rýchlo zmenilo na hnev, keď bola zverejnená správa, že všetko bolo zinscenované ako mierne vydarený aprílový žart.
Zákazníci Volkswagenu a fanúšikovia modelového radu Harlekin netajili svoje sklamanie. Mnohí poukazovali na to, že tento vtip bol akýmsi výstrelom do nohy výrobcu. Ďalší vo svojich komentároch žiadali, aby sa VW nevzdával tejto myšlienky. Nechýbali ani prízvuky, že by to bol jeden z najzaujímavejších „automobilových ťahov“ značky za dlhé obdobie a že pestrofarebné auto by si nepochybne našlo veľa zákazníkov.
Všetko však nasvedčuje tomu, že tento vtip zostane vtipom. Volkswagen oficiálne oznámil, že celý nápad bol vymyslený kvôli 1. aprílu a že nemá v pláne uviesť podobný model na trh. Zároveň sa niektorí predajcovia značky ospravedlnili svojim zákazníkom za správu, ktorú ďalej zdieľali.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Tento radar Volkswagen nie je žiadna sranda. Odháňa najprv klokany a potom jelene?
Všetko najlepšie k narodeninám, Volkswagen Golf! Nemecký model oslavuje 50 rokov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.