5.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Antonello Marangi).
Stellantis sleduje trendy. Konglomerát zvažuje, že v talianskych závodoch Fiatu začne vyrábať čínske elektromobily Leapmotor. Carlos Tavares, šéf koncernu, hovorí o veľkom podniku, keďže závod Mirafiori v Turíne by mohol vyrábať až 150 000 áut ročne. Odkiaľ pochádza táto myšlienka a aký záujem o ňu má spoločnosť?
Čínske autá ovládajú starý kontinent. Ak bude tempo, akým sa v Európe objavujú nové značky z ríše stredu, pokračovať, európski výrobcovia budú skôr či neskôr čeliť veľkej výzve. Konkurencieschopné ceny a dobrá dostupnosť sú samozrejme hlavnými dôvodmi. Namiesto toho, aby spoločnosť Stellantis bojovala proti novým trendom, jednoducho ich nasleduje. V talianskych závodoch koncernu Fiat zvažuje spustenie výroby lacných elektrických SUV čínskej značky Leapmotor.
Spoločnosť Stellantis bude vyrábať čínske vozidlá SUV. Odkiaľ pochádza tento nápad?
Je zrejmé, že ide o obchod a peniaze. Koniec koncov, dôležité rozhodnutia prijali už pred niekoľkými mesiacmi. V októbri získal koncern Stellantis 21 % akcií spoločnosti Leapmotor za 1,5 miliardy eur (6,4 miliardy PLN) a založil spoločný podnik Leapmotor International so sídlom v Holandsku – úplne kontrolovaný spoločnosťou Stellantis.
Ďalším krokom je vypočítať ziskovosť podniku a v prípade záujmu začať s výrobou lacných elektrických SUV v závode Fiat Mirafiori v talianskom Turíne na prelome budúceho roka.
Ak budeme mať možnosť a bude to mať ekonomický zmysel vyrábať vozidlá Leapmotors v Taliansku, samozrejme, že to urobíme. Závisí to len od našej konkurencieschopnosti z hľadiska nákladov a kvality.
– povedal vo februári Carlos Tavares.
Čínske SUV spoločnosti Leapmotors sa budú vyrábať v Taliansku
Vozidlá Leapmotors sa budú vyrábať v závode Mirafori, kde v súčasnosti prebieha výroba modelov Maserati Levante a elektrického Fiatu 500. Očakáva sa, že rozpočtový „Číňan“ sa na výrobných linkách objaví v roku 2026 alebo 2027 – podľa generálneho riaditeľa by ročná produkcia mohla dokonca presiahnuť 150 000 kusov. Výroba modelu Levante bude potom v závode ukončená, pričom jeho nástupca sa bude od roku 2027 montovať už v závode Cassino.
Viac ako 500 000 áut ročne. Plány sú ambiciózne
Značka Leapmotor International bude mať po vstupe do skupiny Stellantis Group za úlohu predávať lacné elektrické vozidlá. Cieľom nového spoločného podniku je dosiahnuť do roku 2030 predaj 500 000 vozidiel ročne – mimo Číny. Na čínskom trhu zatiaľ spoločnosť plánuje predávať druhé číslo.
Čo je Leapmotor? V ponuke sú tri modely
Čínska značka Leapmotor má v súčasnosti vo svojom portfóliu tri vozidlá – luxusný sedan (C01), veľké SUV segmentu D (C11) a malé mestské vozidlo (T03). Všetky vozidlá sú plne elektrické. Podľa najnovších správ by sa výroba mestského modelu Leapmotor T03 mala začať v Tychách ešte tento rok. Ide o päťdverový hatchback na pomedzí segmentov A a B. Vozidlo je dlhé 3,6 m, široké 1,65 m a môže sa pochváliť rázvorom 2,4 m. V závislosti od verzie je vozidlo poháňané motorom s výkonom 70 kW (95 k) alebo 80 kW (109 k), ktorý čerpá energiu z 36,5 kWh akumulátora. Reálny dojazd pri jazde v meste je 220 až 240 kilometrov (279 km podľa WLTP).
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Elektrifikácia si vyberá svoju daň. Len v Taliansku prepustí spoločnosť Stellantis 2 500 pracovníkov
Čínske autá už nie sú „Made in China“. Čína stavia továrne po celom svete
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.