8.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@HSGAutomotive).
„Goldfisch“ je jedným z najbláznivejších projektov v histórii BMW. Ako sa ukázalo, Nemci vytvorili viac ako jeden exemplár. Druhý, prepracovanejší, sa ukázal po viac ako troch desaťročiach.
V roku 1987 dostal Adolf Fischer, zodpovedný za motory v BMW, prísne tajnú úlohu vyvinúť motor V16 pre luxusnú limuzínu. Nebolo to jednoduché, keďže základom bol agregát V12, ktorý bol rozšírený o štyri valce.
Keď sa im to konečne podarilo, stáli inžinieri pred ešte väčšou výzvou, ako tento 300-kilogramový kolos umiestniť do auta. Konkrétne do BMW radu 7 E32. Išlo o vytvorenie jedinečnej limuzíny pre najnáročnejších zákazníkov. Od projektu sa však nakoniec upustilo.
Pred niekoľkými dňami, viac ako tri desaťročia po skonštruovaní prvého „Goldfischa“, sa však ukázalo, že príbeh pokračoval ďalším prototypom. Bol postavený v roku 1990 a na rozdiel od svojho predchodcu bol vyvinutý od nuly.
Bol to vývojový projekt nielen pre motor V16, ale aj pre budúcu generáciu BMW radu 7. Podobnosť s modelom E38 je nápadná a za zmienku stojí, že debutoval až v roku 1994.
Okrem toho sa v druhej „Zlatej rybke“ vyriešili mnohé problémy známe z pôvodného typu. Okrem iného bolo možné presunúť chladiaci systém z kufra pod kapotu. Ako je však vidieť na videu, kapota bola nezvyčajne dlhá a narúšala proporcie karosérie.
Ďalší prototyp bohužiaľ zdieľal osud svojho predchodcu. Skončil v tmavom sklade, kde bol uložený až doteraz. BMW sa však konečne rozhodlo podeliť sa o jeho príbeh a zverejnilo niekoľko fotografií a informácií. Vozidlo bolo zároveň hviezdou včera ukončenej výstavy Techno Classica v Essene, kde ho mohli obdivovať naživo.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najrýchlejšie BMW na svete. Má 1500 koní a štvrť míle zvládne za menej ako 8 sekúnd – VIDEO
BMW predstavilo M3 MT Final Edition. O tom, kto si ju kúpi, rozhodne tombola
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.