8.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNET).
Elektromobily už nie sú na našom trhu novinkou. Keď sa začali objavovať, vždy pútali pozornosť takými detailmi, ako je veľkosť pneumatík a priemer disku. Teraz nová štúdia odhaľuje, že predstavujú problém pre majiteľov, respektíve ich peňaženky. Prečo?
Neobvyklé elektromobily a problematika pneumatík
Nová štúdia americkej poradenskej spoločnosti pravdepodobne rozruší nielen potenciálnych zákazníkov, ale aj majiteľov elektromobilov. Všetci vieme, že nie sú ako všetky autá. Ak vezmeme do úvahy viacero aspektov, môžeme s istotou povedať, že sú nadpriemerné.
Prvé z nich, ktoré sme videli, upozorňovali na veľkosť pneumatík a veľký priemer zliatinových kolies. To je jedna z vlastností, ktorá okrem dojazdu a rýchlosti nabíjania priťahuje najväčšiu pozornosť zvedavcov. Prvé vozidlo BMW s nulovými emisiami malo rozmery pneumatík, ktoré boli na tú dobu nezvyčajné. Boli vyššie a mali užší prierez dezénu. Z dobrého dôvodu. Dôvodom bola potreba zosilniť bočnice pneumatík kvôli väčšej hmotnosti batérií.
Je známe, že čím menší je dezén, tým kratšia je vzdialenosť od asfaltu, čo vedie k vyššej účinnosti. Toto riešenie je najvhodnejšie pre elektrické vozidlá s väčším výkonom. Preto si tento typ pneumatiky naďalej nachádza cestu do prvej montáže napríklad na Audi e-tron GT.
Hoci si dnes už môžete vybrať zo širokého katalógu pneumatík pre elektromobily, existuje problém, ktorý odhalila spoločnosť JD Power. Sú ním náklady, ktoré generujú pneumatiky na elektromobily, ktoré rýchlejšie strácajú vzduch. To však nie je jediný problém.
Večný konflikt medzi maximalizáciou dojazdu vozidla a optimalizáciou opotrebovania pneumatík
Ako sme už informovali, otázka pneumatík v elektromobiloch sa bude čoskoro zohľadňovať, pokiaľ ide o emisie. Nie je žiadnym tajomstvom, že takéto v elektromobiloch vytvárajú viac častíc, čo je presne to, čomu chce Európska únia zabrániť budúcim zavedením emisnej normy Euro 7.
Štúdia poradenskej spoločnosti JD Power potvrdzuje nákladnú záťaž elektromobilov a skutočnosť, že značky tento problém nevyriešili napriek tomu, že mali veľa času. Okrem toho, že pneumatiky elektromobilov rýchlejšie strácajú vzduch, to, čo sa získa na dojazde, sa rýchlo kompenzuje väčším opotrebovaním pneumatík. To znamená problémy pre vrecká majiteľov týchto vozidiel, pretože ich to núti k skoršej výmene pneumatík.
Ashley Edgar, vrchný riaditeľ pre porovnávacie testy a alternatívnu mobilitu v spoločnosti JD Power, zdôraznil, že je dôležité, aby „výrobcovia ovplyvňovali štýl jazdy majiteľov, pretože to nie sú bežné autá, ale jedinečné“, a dodal, že „výrobcovia pneumatík a automobilov musia spolupracovať, aby sa vyrovnali s touto výzvou bez toho, aby úplne obetovali výkon pneumatík rýchlo sa rozvíjajúcim elektromobilom“.
Majitelia elektrických vozidiel majú podobné očakávania týkajúce sa opotrebovania pneumatík ako majitelia spaľovacích vozidiel. A to aj napriek tomu, že pneumatiky EV sa prirodzene opotrebúvajú rýchlejšie vzhľadom na vyššiu hmotnosť a krútiaci moment vozidla. Tí, ktorí nie sú informovaní o rýchlejšom opotrebovaní pneumatík, sú však so svojou kúpou menej spokojní.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Dve lepšie a dve horšie pneumatiky: ktorá dopredu a ktorá dozadu?
Prečo by ste v lete nemali používať zimné pneumatiky? Odpovedáme
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.