10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto. youtube.com/@Palbo46).
Svet automobilov je plný skvelých aj hrozných reklám. Grafika vytvorená marketérmi spoločnosti CFAO so sídlom v Ghane patrí do druhej kategórie. Milovníci klasických automobilov budú znechutení.
Reklama na CFAO Pre-Owned Cars, divíziu spoločnosti CFAO Ghana Ltd., ktorá sa špecializuje na obchodovanie s ojazdenými vozidlami značiek ako Suzuki a Mitsubishi, nebude pre väčšinu ľudí nijako prekvapujúca ani kontroverzná. Koniec koncov, pre bežného človeka, ktorý si dáva chlieb, je auto len dopravným prostriedkom, ktorý ho bezpečne dopraví z bodu A do bodu B. Pre fanúšikov automobilov je to však rozhodne inak.
Vymeňte ikonickú Lanciu za lacné Suzuki. Prešľap grafika?
Na inzerát narazil jeden používateľ Redditu, ktorý používa prezývku r/Nanderk. Vyzýva v nej potenciálnych zákazníkov spoločnosti, aby využili program výmeny áut – „Príďte vo svojom starom aute, odíďte v úplne novom“. To je všetko v poriadku, kým sa nepozrieme, aké modely autor grafiky použil. Vpravo vidíme nie tak úplne „nové“ Suzuki Belano. Pokiaľ ide o „staré auto“, ako príklad bol použitý… Lancia Delta Integrale EVO.
Práve to môže naznačovať, že tvorca reklamy nemá o motorizme ani poňatia. Hovoríme predsa o ikonickom modeli, ktorý je jedným z najvýraznejších vozidiel, aké kedy turínska značka vytvorila. Skutočnosť, že ide o variant EVO, prezrádza okrúhla klapka ukrývajúca palivovú nádrž (predtým bola obdĺžniková; grafika je tiež inverzná, keďže nádrž je na ľavej strane vozidla) a výrazné disky. Pod kapotou sa nachádza 2-litrový radový preplňovaný štvorvalcový agregát s výkonom 210 alebo 215 koní (podľa toho, či hovoríme o variante EVO I alebo EVO II).
Je zrejmé, že rallyová legenda s nezameniteľným dizajnom a jazdnými vlastnosťami je mimoriadne cenenou klasikou. V dôsledku toho jej ceny často dosahujú násobky cien, ktoré možno požadovať za ojazdené Belano. Nezriedka hovoríme o sumách rádovo desiatok tisíc eur a viac. Ako sa dá ľahko vytušiť, len málo majiteľov ikonickej Lancie by sa rozhodlo prijať ponuku spoločnosti.
Je možné, že auto sa grafikovi jednoducho hodilo od farby a karosérie až po karosériu a farby Suzuki, ktoré musel alebo chcel použiť v reklame. Na druhej strane nie je vylúčené, že marketingový pracovník, ktorý reklamu zadal, presne vedel, čo robí. Chcel použiť legendárny model, aby vyvolal rozruch a kontroverziu. Ťažko povedať, ktorá verzia je bližšie k realite, ale vzhľadom na to, že o klasické autá sa zaujíma čoraz menej ľudí, vsádzame na prvý scenár.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nová Lancia Ypsilon. Zachráni legendárnu značku elektrický model?
Nový Suzuki Swift láka vzhľadom a úrovňou výbavy, ale nie cenou
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.