11.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/josefkubes).
Čína je najdôležitejším predajným trhom spoločnosti Volkswagen. Bohužiaľ, nemecký gigant tam v poslednom čase čoraz viac prehráva s miestnou konkurenciou. Orgány koncernu si to uvedomujú a nepočítajú so zázrakom.
Agentúra Reuters informuje o rastúcich problémoch, ktorým čelí skupina Volkswagen v Číne. V roku 2023 sa podiel nemeckého giganta na tamojšom trhu znížil. Generálny riaditeľ Oliver Blume je však realista a priznáva, že v súčasnej situácii treba každý výsledok nad 10 % trhového podielu považovať za slušný.
V rozhovore pre denník Frankfurter Allgemeine Zeitung Blume uviedol, že vzhľadom na rastúcu konkurenciu v Číne nie je Volkswagen schopný udržať sa na vrchole tabuľky. Dodal, že nové plánované modely zlepšia pozíciu výrobcu, ale „nemožno mať utopické očakávania“.
„Ak si dlhodobo udržíme dvojciferný podiel na rýchlo rastúcom čínskom trhu, bude to významný výsledok,“ – Blume povedal.
O niekoľko mesiacov skôr bol jeho kolega z odvetvia Ralf Brandstaetter, ktorý je riaditeľom Volkswagenu pre Čínu, o niečo optimistickejší a povedal, že Volkswagen má v úmysle zostať vedúcim výrobcom v Kráľovstve stredu.
Na druhej strane, finančný riaditeľ Arno Antlitz koncom minulého roka varoval, že Volkswagen by mohol stratiť podiel na trhu, prinajmenšom do uvedenia nových modelov. Nemecký výrobca sa snaží postupne rozširovať svoju ponuku. Nových produktov je však stále málo a navyše sú citeľne drahšie ako čínska konkurencia.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volkswagen pripravuje špeciálne logo na odplašenie zvierat na cestách a zníženie počtu nehôd
Prekvapivé rozhodnutie spoločnosti Volkswagen. Niektoré vozidlá bude predávať pod novou značkou
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.