13.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Stellantis_official).
Generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis Carlos Tavares nechce, aby talianska vláda povolila zahraničným výrobcom stavať továrne. Avizuje, že ak sa tak stane, automobilový gigant by mohol zatvoriť svoje vlastné továrne.
Vzťahy medzi koncernom Stellantis a Talianmi sú už nejaký čas veľmi napäté. Všetko kvôli politike automobilového gigantu. Pri hľadaní úspor čoraz viac vynecháva zo svojich plánov slnečné Taliansko, čo vedie k pomalej degenerácii talianskeho priemyslu. Príkladom je výroba najnovšieho modelu Alfa Romeo Milano, ktorý sa bude montovať u našich severných susedov namiesto na domácej pôde. Navyše znižovanie nákladov a ďalšia elektrifikácia modelového radu viedli k hromadnému prepúšťaniu. Taliani sú týmto vývojom znechutení a chcú to napraviť. Príležitosťou je pre nich výroba vozidiel od mimoeurópskych výrobcov. Medzi nich patrí čínska spoločnosť Chery Auto a Tesla.
Talianska vláda začala rokovania so zahraničnými výrobcami. Tavares: Sme pripravení na boj
Podľa Automotive News Europe talianska vláda už rokuje s uvedenými výrobcami. Dúfa, že výroba trochu oživí ekonomiku a umožní jej rast po rokoch stagnácie. Samozrejme, že takéto správy neprijal generálny riaditeľ spoločnosti Stallantis Carlos Tavares s nadšením. Najmä otázka povolenia výroby čínskych značiek nie je podľa jeho gusta.
Počas slávnostného otvorenia novej výrobnej linky elektrifikovaných dvojspojkových prevodoviek eDCT v závode Mirafiori v Turíne sa Tavares venoval otázke zahraničnej konkurencie, s ktorou talianske orgány rokujú. „Ak by niekto chcel zaviesť čínsku konkurenciu, bola by tu zodpovednosť za nepopulárne rozhodnutia, ktoré by sa mohli prijať,“ – uviedol generálny riaditeľ Stellantis, ktorého citovala agentúra ANE. Ako dodal, koncern by stratil určitú časť svojho podielu na trhu, a tým by sa znížil objem predaja. „Potom možno nebudeme potrebovať toľko tovární ako teraz“. – varovne vyhlásil šéf konglomerátu. „Sme pripravení na boj, ale v boji sú aj obete“. – uzavrel. Samozrejme, odmietol fámy o možnom odchode koncernu z Talianska.
Stellantis neopustí Taliansko. Plánuje ďalšie investície
Doterajšie nezhody s talianskou vládou boli spôsobené stratégiou skupiny, ktorá spočíva v prudkom znižovaní nákladov a hľadaní úspor. Zasiahnutý však nebol len taliansky priemysel. Stellantis sa okrem iného rozhodol zlikvidovať závod FCA Powertrain v Bielsku-Bialej, ktorý vyrába (závod bude zatvorený do konca tohto roka) spaľovacie motory. Postupujúca elektrifikácia dopravy prinútila koncern k hromadnému prepúšťaniu aj vo Francúzsku a v Spojených štátoch.
Automobilový gigant sa samozrejme nemieni vzdať výroby vozidiel v Taliansku, odkiaľ pochádzajú niektoré jeho značky, konkrétne Fiat, Alfa Romeo a Maserati. Ba čo viac, existuje jasný prísľub, že ako záchrana sa predĺži výroba modelu Fiat Panda. Pôvodne sa predpokladalo, že posledný kus populárneho modelu zíde z montážnej linky v roku 2027. Teraz sa tak má stať v roku 2030. V tomto roku sa má predstaviť aj jeho elektrický variant. Okrem toho spoločnosť Stellantis investuje v Taliansku 100 miliónov eur v rámci prác na lacnejšej batérii pre Fiat 500.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Generálny riaditeľ prepúšťa ďalších 2 500 ľudí a sám zarába 92 000 eur denne
Fiat skúma možnosť umiestnenia spaľovacieho motora do elektriky
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.