18.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@faz).
Európska únia prešetruje čínske dotácie na elektromobily. Podľa správy nemeckého Inštitútu pre svetové hospodárstvo mohol najmä jeden konglomerát využívať veľké štátne dotácie.
Čínske elektromobily sú príliš lacné. Únia skúma
Ceny elektromobilov zostávajú vysoké. Čínske značky sa snažia vymaniť z tohto trendu. Vďaka výrazne nižším cenám môžu autá z Číny predstavovať vážnu hrozbu pre výrobcov tradične sídliacich v Európe. A značky z ríše stredu sa na starom kontinente čoraz viac osmeľujú.
Výrazne nižšie ceny elektromobilov z Číny vyvolali podozrenie, že koncerny využívajú štátne dotácie na „zaplavenie“ európskeho trhu lacnými elektromobilmi. V dôsledku toho Európska únia začala v októbri minulého roka vyšetrovanie s cieľom zistiť, či dotácie a výhody, ktoré ponúka čínska vláda, priamo súvisia so snahou poškodiť európskych výrobcov elektromobilov.
Európska komisia údajne potvrdila, že existujú dôkazy o tom, že čínski výrobcovia využívajú nespravodlivé vládne dotácie. Jednoducho povedané, za posledných niekoľko týždňov bolo každé čínske auto, ktoré vstúpilo do Únie, zaregistrované pre možné reverzné clo.
Spoločnosť BYD dostala od čínskej vlády najmenej 3,4 mld. eur.
Podľa správy, ktorú vypracoval Inštitút pre svetové hospodárstvo v nemeckom meste Kiel, dostal najväčšie dotácie konglomerát BYD. Od úradov v Pekingu mal dostať najmenej 3,4 miliardy eur. Inštitút uvádza, že finančná dotácia pre čínskeho výrobcu sa zvýšila z 220 miliónov eur v roku 2020 na 2,1 miliardy eur v roku 2022. Tento prípad sa však netýka výlučne automobilového priemyslu. Podľa inštitútu malo v roku 2022 viac ako 99 % spoločností získať priame dotácie od čínskych orgánov.
Nemecký kancelár v Číne. Hovoril o čínskych autách
Inštitút uvádza, že Európska únia by mala rokovať s vládou v Pekingu o jej protisubvenčnom správaní. Podľa Dirka Dohseho, jedného zo spoluautorov správy, by návšteva nemeckého kancelára Olafa Scholza v Číne mohla byť „vynikajúcou príležitosťou“ na rokovania.
Ako uvádza agentúra Reuters, šéf nemeckej vlády sa už touto otázkou zaoberal. „V určitom okamihu sa čínske autá objavia aj v Nemecku a Európe. Jediné, čo musí byť vždy jasné, je, že konkurencia musí byť férová,“ – Scholz povedal na univerzite Tongji v Šanghaji. Dodal, že ide o to, aby nedochádzalo k dumpingu, nadprodukcii a porušovaniu autorských práv. Dodal, že je tiež dôležité umožniť spoločnostiam zakladať továrne na miestnej úrovni bez byrokratických prekážok.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové SUV od BYD bude bestsellerom. Za túto cenu ohrozí svojich európskych konkurentov
Pol miliardy eur na pokutách za emisie CO2. Orgány EÚ odhalili údaje o výrobcoch automobilov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.