Elektro, Testy, Tipy, Zaujímavosti,

Spotreba paliva vozidla Nissan Qashqai e-Power. Aktualizácia s úspornými pneumatikami

18.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars). Oveľa nižšie „spaľovanie“ s lepšími pneumatikami. Nissan Qashqai e-Power – test druhého exemplára tohto vozidla ukázal, že spotreba paliva tohto hybridného pohonu je jednoznačne...

18.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars).

Oveľa nižšie „spaľovanie“ s lepšími pneumatikami. Nissan Qashqai e-Power – test druhého exemplára tohto vozidla ukázal, že spotreba paliva tohto hybridného pohonu je jednoznačne lepšia ako výsledky, ktoré sme predtým dosiahli so zimnými pneumatikami s indexom valivého odporu „D“.

Spotreba paliva vozidla Nissan Qashqai e-Power.
Foto: youtube.com/@1001cars

Nissan Qashqai e-Power prvýkrát prešiel testami v zime 2022/2023 a výsledky ukázali, že v meste je úsporný, no mimo mesta to už taká sláva nebola, s dosiahnutou spotrebou 9,9 l/100 km pri rýchlosti 140 km/h, čo sa dalo označiť skôr za horšie. To je psychologická hodnota, ktorá nezodpovedá imidžu úsporného hybridného vozidla – sačí povedať, že takýto výsledok dosahujú skôr motory V6 vo veľkých SUV s pohonom všetkých štyroch kolies.

Pneumatiky

Bolo však známe, že testovacie vozidlo bolo vybavené pneumatikami s nízkou úspornosťou (zimné pneumatiky Michelin s indexom valivého odporu „D“). Taktiež sa objavili podozrenia, že s vozidlom mohlo byť niečo v neporiadku, keďže niektorí novinári uvádzali vysokú spotrebu a iní nízku. Predpokladalo sa teda, že niektorí novinári dostali rovnaké vozidlo a iní úspornejšie. Z tohto dôvodu sa požiadalo o druhé vozidlo s úspornejšími letnými pneumatikami – tiež Michelin, ale s indexom valivého odporu „A“. Pneumatiky boli, samozrejme, namontované sériovo. A tu sú výsledky:

Testovacia tabuľka.
Foto: youtube.com/@1001cars

Medzitým sa testovacia tabuľka doplnila aj o výsledky osvieženej Toyoty RAV4 2,5 l Hybrid, ktorá vďaka niektorým aktualizáciám spotrebuje o niečo menej paliva – najmä na ceste.

Rozdiel medzi predtým testovaným modelom Qashqaq e-Power a tým, čo vidíte vyššie, je značný, najmä na ceste. V meste dosiahli prakticky rovnaký výsledok (4,2 oproti 4,3 je vlastne „zanedbateľný“). No 4,6 namiesto 5,4 l/100 km pri 90 km/h a 6,6 namiesto 7,7 l/100 km pri 120 km/h (rýchlostná cesta) je naozaj značný rozdiel, o niekoľko percent menej. Nižšie „spaľovanie“ je aj na diaľnici pri 140 km/h, kde sa dostalo na 9,0 l/100 km, pričom predtým to bolo takmer okrúhlych 10 l/100 km.

Rozdiel je čiastočne spôsobený použitými pneumatikami, čiastočne iným vozidlom a pravdepodobne aj podmienkami testu. Snažilo sa testovať v čo najpodobnejších podmienkach, ale niektoré veci samozrejme nemôžem preskočiť. Rozdiel je čiastočne spôsobený aj tým, že druhé auto vo väčšej miere podhodnotilo skutočnú spotrebu paliva. Na čerpacej stanici bolo v nádrži o viac ako 4 % viac paliva v porovnaní s tým, čo ukazoval počítač. A k tomu všetkému sa pridáva aj počítačom výrazne nadhodnotená udávaná vzdialenosť (o viac ako 2 %), ktorá tiež znižuje (prakticky) spotrebu paliva.

Qashqai e-Power verzus Toyota RAV4 Hybrid

Nové výsledky tiež ukazujú, že Nissan Qashqai e-Power už na Toyotu RAV4 hybrid stráca pomerne málo (okrem rýchlosti 140 km/h, kde je rozdiel už citeľný). 0,2 l/100 km v meste a rovnako pri rýchlosti 120 km/h (reálne o niečo viac, keďže počítač Qashqai podhodnotil spotrebu paliva). Tieto desatiny „spaľovania“ pravdepodobne nebudú rozhodujúcim argumentom pri výbere auta, hoci môžu byť začiatkom vášnivých diskusií o nadradenosti jedného pohonu nad druhým.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nissan chce do roku 2027 uviesť na trh 30 nových modelov

Honda a Nissan sa spojili, aby spoločne vyvíjali elektromobily


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Od tohto mesiaca budú všetky nové autá predávané v Európe vybavené upozorneniami na obmedzenie rýchlosti

3.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@doolanbrian). Všetky nové autá budú od júla tohto roku mať systém upozornenia na obmedzenie rýchlosti. Všetky nové autá budú od…

Vážna nehoda majstra sveta v rally. Vrtuľník RLP v akcii

3.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mohamedkhadr2632). Osemnásobný majster sveta v rallye Sebastien Ogier mal nehodu. Počas oboznamovania sa s traťou pred Rallye sa Ogierova Toyota…

Nová povinnosť pre vodičov. Vyplýva to z nariadenia EÚ

4.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TRUCKERKEV). Dopravcovia, ktorí poskytujú služby v rámci EÚ, budú čoskoro musieť vymeniť zariadenia namontované na nákladných vozidlách. Všetko v súlade…

Majitelia elektromobilov sa chcú vrátiť k spaľovacím autám. Najmä v tejto krajine

4.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEngineersPost). Spoločnosť McKinsey zverejnila svoju výročnú správu o záujme spotrebiteľov o elektromobily v niektorých najväčších krajinách sveta. Výsledky nevyzerajú pre…

Športová Kia priamo z pretekov. Spáli menej ako 5 litrov benzínu a stojí len 7 000 eur

3.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@therightcar). Kia je nepochybne jedným z najobľúbenejších výrobcov v našej krajine. Tieto autá oceňujeme, pretože sú pohodlné, komfortné, relatívne lacné,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov