18.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars).
Oveľa nižšie „spaľovanie“ s lepšími pneumatikami. Nissan Qashqai e-Power – test druhého exemplára tohto vozidla ukázal, že spotreba paliva tohto hybridného pohonu je jednoznačne lepšia ako výsledky, ktoré sme predtým dosiahli so zimnými pneumatikami s indexom valivého odporu „D“.
Nissan Qashqai e-Power prvýkrát prešiel testami v zime 2022/2023 a výsledky ukázali, že v meste je úsporný, no mimo mesta to už taká sláva nebola, s dosiahnutou spotrebou 9,9 l/100 km pri rýchlosti 140 km/h, čo sa dalo označiť skôr za horšie. To je psychologická hodnota, ktorá nezodpovedá imidžu úsporného hybridného vozidla – sačí povedať, že takýto výsledok dosahujú skôr motory V6 vo veľkých SUV s pohonom všetkých štyroch kolies.
Pneumatiky
Bolo však známe, že testovacie vozidlo bolo vybavené pneumatikami s nízkou úspornosťou (zimné pneumatiky Michelin s indexom valivého odporu „D“). Taktiež sa objavili podozrenia, že s vozidlom mohlo byť niečo v neporiadku, keďže niektorí novinári uvádzali vysokú spotrebu a iní nízku. Predpokladalo sa teda, že niektorí novinári dostali rovnaké vozidlo a iní úspornejšie. Z tohto dôvodu sa požiadalo o druhé vozidlo s úspornejšími letnými pneumatikami – tiež Michelin, ale s indexom valivého odporu „A“. Pneumatiky boli, samozrejme, namontované sériovo. A tu sú výsledky:
Medzitým sa testovacia tabuľka doplnila aj o výsledky osvieženej Toyoty RAV4 2,5 l Hybrid, ktorá vďaka niektorým aktualizáciám spotrebuje o niečo menej paliva – najmä na ceste.
Rozdiel medzi predtým testovaným modelom Qashqaq e-Power a tým, čo vidíte vyššie, je značný, najmä na ceste. V meste dosiahli prakticky rovnaký výsledok (4,2 oproti 4,3 je vlastne „zanedbateľný“). No 4,6 namiesto 5,4 l/100 km pri 90 km/h a 6,6 namiesto 7,7 l/100 km pri 120 km/h (rýchlostná cesta) je naozaj značný rozdiel, o niekoľko percent menej. Nižšie „spaľovanie“ je aj na diaľnici pri 140 km/h, kde sa dostalo na 9,0 l/100 km, pričom predtým to bolo takmer okrúhlych 10 l/100 km.
Rozdiel je čiastočne spôsobený použitými pneumatikami, čiastočne iným vozidlom a pravdepodobne aj podmienkami testu. Snažilo sa testovať v čo najpodobnejších podmienkach, ale niektoré veci samozrejme nemôžem preskočiť. Rozdiel je čiastočne spôsobený aj tým, že druhé auto vo väčšej miere podhodnotilo skutočnú spotrebu paliva. Na čerpacej stanici bolo v nádrži o viac ako 4 % viac paliva v porovnaní s tým, čo ukazoval počítač. A k tomu všetkému sa pridáva aj počítačom výrazne nadhodnotená udávaná vzdialenosť (o viac ako 2 %), ktorá tiež znižuje (prakticky) spotrebu paliva.
Qashqai e-Power verzus Toyota RAV4 Hybrid
Nové výsledky tiež ukazujú, že Nissan Qashqai e-Power už na Toyotu RAV4 hybrid stráca pomerne málo (okrem rýchlosti 140 km/h, kde je rozdiel už citeľný). 0,2 l/100 km v meste a rovnako pri rýchlosti 120 km/h (reálne o niečo viac, keďže počítač Qashqai podhodnotil spotrebu paliva). Tieto desatiny „spaľovania“ pravdepodobne nebudú rozhodujúcim argumentom pri výbere auta, hoci môžu byť začiatkom vášnivých diskusií o nadradenosti jedného pohonu nad druhým.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nissan chce do roku 2027 uviesť na trh 30 nových modelov
Honda a Nissan sa spojili, aby spoločne vyvíjali elektromobily
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.