Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Čínske elektromobily v prístavoch. Chýbajú záujemcovia

20.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia). Prepočítali Číňania dopyt po svojich elektromobiloch? V európskych prístavoch sa hromadia tisíce vozidiel a záujemcov je málo. Dôvodov je však viac, než by sa...

20.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia).

Prepočítali Číňania dopyt po svojich elektromobiloch? V európskych prístavoch sa hromadia tisíce vozidiel a záujemcov je málo. Dôvodov je však viac, než by sa mohlo zdať.

Tisíce elektromobilov už niekoľko týždňov stoja na parkoviskách v mnohých prístavoch.
Foto: youtube.com/@EVPedia

Dopyt po elektromobiloch sa v rozpore s očakávaniami niektorých výrobcov aj európskych politikov vôbec nezvyšuje a dokonca klesá. V prípade Nemecka mnohí zákazníci upustili od kúpy elektromobilu, keď vláda zrušila program dotácií. Vodiči obrátili svoju pozornosť na hybridy a dokonca na vozidlá poháňané dieselom! Elektromobily odrádza aj problém rýchlej amortizácie a – prinajmenšom na niektorých trhoch vrátane Slovenska – nerozvinutá sieť nabíjačiek. Znepokojenie vyvolávajú aj rastúce ceny elektrickej energie. To všetko prispieva k poklesu záujmu o elektromobilitu, ktorú tak intenzívne propagujú európski politici a environmentálni aktivisti.

To sa určite nepáči čínskym výrobcom, ktorí už niekoľko mesiacov dovážajú svoje vozidlá do Európy. Ukázalo sa, že tisíce elektromobilov už niekoľko týždňov stoja na parkoviskách v mnohých prístavoch. Ba čo viac, je ich toľko, že čoraz viac výrobcov si začína prenajímať priestory a parkoviská aj mimo prístavov.

Čínske elektromobily v prístavoch zaostávajú. Dôvodom je nielen oslabenie predaja

„Táto situácia teraz ovplyvňuje všetky európske prístavy, do ktorých prichádza veľké množstvo vozidiel,“ – uviedol Gert Ickx, hovorca správy belgických prístavov Antverpy a Zeebrugge, ktorého citoval portál Automotive News Europe. Síce neuviedol ich presný počet, ale v súčasnosti je v prístavoch oveľa viac nevybavených vozidiel, ako ich bolo v rokoch 2020 a 2021. Dodal, že okrem slabnúceho predaja je problémom aj nedostatočný počet nákladných vozidiel na prepravu automobilov, ako aj príliš málo vodičov pracujúcich v dopravnom priemysle.

Slabnúci predaj elektromobilov a nedostatočný počet vodičov nákladných vozidiel na prepravu áut.
Foto: youtube.com/@evsqueen

Prístavy plné elektromobilov. Nie sú to len autá z Číny

Treba mať na pamäti aj to, že niektoré spoločnosti čoraz častejšie realizujú priamy predaj, t. j. bez predajcov alebo sprostredkovateľov, čo má tiež vplyv na skutočnosť, že v prístavoch sú nevybavené vozidlá. „Niektoré značky teraz predávajú priamo zákazníkom a namiesto toho, aby ich prepravovali k predajcom, nechávajú autá v prístavoch dlhšie,“ – Ickx uviedol: V súčasnosti sa na trhu nachádza viacero automobilov, ktoré sú schopné plniť svoje úlohy. K tejto problematike sa vyjadril aj Wolfgang Goebel, prezident Európskeho združenia pre logistiku vozidiel (ECG). Uviedol, že prístavy sú síce preplnené, ale v zásade nejde o novú situáciu.

„Máme slabý trh, čo vedie k malému odlivu tovaru. Dovoz vozidiel z Číny je len jednou časťou problému,“

– uviedol Goebel. Dodal, že v prístavoch nie sú zahltené len čínske elektrické vozidlá. Týka sa to dovážaných elektromobilov všetkých značiek, – uviedol. Odvodzujúc z politickej situácie a rastúcej informovanosti zákazníkov je nepravdepodobné, že sa táto situácia rýchlo zmení.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Úplne nové čínske autá BYD majú problém s plesňami?

Spoločnosť BYD dostala od čínskych vládnych orgánov dotácie. Najmenej 3,4 miliardy EUR


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov