21.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carshowtv9197).
Hoci sa o automobiloch z Číny veľa hovorí, štatistikám predaja na starom kontinente dominuje len jedna značka. Ostatné sa zjavne zatiaľ zásobujú.
Čínske automobily sa začali vo väčšom rozsahu objavovať v Európe vrátane Slovenska koncom roka 2023. V tom čase sa v našej krajine rozmohli najmä nízkorozpočtové MG a Dongfeng.
Tento rok už na Slovensku debutovali ďalší čínski výrobcovia. O ich skutočnom útoku sa však absolútne nehovorí. Aspoň zatiaľ.
Dôvodom sú nielen predsudky Európanov voči výrobkom z Kráľovstva stredu, ale aj stále skromná predajná sieť alebo neistota v oblasti servisu a náhradných dielov.
Ochladenie trhu s elektromobilmi v súčasnosti k tomuto stavu pridáva svoje tri centy. A práve takéto čínske modely mali na starom kontinente dominovať v prvom rade. O to viac, že sú často oveľa lacnejšie ako podobné autá od európskych výrobcov a sú aj modernejšie.
MG a dlho, dlho nikto
Z údajov vyplýva, že spomedzi čínskych výrobcov etablovaných na starom kontinente je zatiaľ viditeľný len jeden. Je ním MG, ktorý je vďaka svojim britským koreňom úspešný najmä na druhej strane Lamanšského prielivu. Darí sa jej však aj na Slovensku, Poľsku a Českej republike.
V zozname predajov automobilov „made in China“ v Európe dominuje jeden model. Je ním mestský crossover MG ZS. Podľa údajov spoločnosti JATO Dynamics, ktorá pokrýva krajiny Európskej únie, Nórsko, Švajčiarsko a Spojené kráľovstvo, si za prvé dva mesiace tohto roka našiel 14 085 kupcov.
Prvé tri miesta obsadili vozidlá značky MG, ktorá má až päť svojich modelov v prvej desiatke najpredávanejších čínskych automobilov v Európe. BYD, ktorý je zorným uhlom vlády Stredného kráľovstva, má zase troch zástupcov.
Ako sa predávajú čínske autá v Európe?
Zo správy JATO Dynamics vyplýva, že predaj automobilov z Číny na starom kontinente je skôr okrajový. Treba však poznamenať, že v januári vzrástli o 45 % a vo februári o 43 %.
Tu je 10 najpredávanejších automobilov z Číny na európskom trhu (údaje za január-február 2024):
- MG ZS: 14 085 ks
- MG4: 8805 ks
- MG HS: 7795 ks
- BYD Atto: 2132 ks
- BYD Seal: 1082 ks
- MG5: 1029 ks
- BYD Dolphin: 987 ks
- Xpeng G9: 530 ks
- MG Marvel R: 362 ks
- GWM Ora 03: 320 ks
Situáciu čínskych výrobcov na starom kontinente môže čoskoro zhoršiť Európska komisia, ktorá zvažuje zavedenie ciel na autá z Kráľovstva stredu. Prvé kroky v tomto smere už boli podniknuté.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
MG ukazuje, čo čínski výrobcovia urobia s Európou. Plánuje predať oveľa viac
Nové SUV od BYD bude bestsellerom. Za túto cenu ohrozí svojich európskych konkurentov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.