21.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal).
Marec bol prvým mesiacom v roku 2024, v ktorom sa predaj európskych automobilov zastavil. Vplyv na to mali najmä veľkonočné sviatky.
Vodiči sa čoraz viac obracajú na hybridné vozidlá: do marca 2023 sa ich podiel na trhu zvýšil na 29 % (z 24,4 %). Klasické „benzínové“ a naftové vozidlá majú spolu 47,8 percenta trhu (v predchádzajúcom roku: 51,8 percenta). O niečo menej sa darilo aj elektromobilom: tvorili 13 percent registrácií, kým rok predtým to bolo takmer 14 percent.
V prípade týchto vozidiel reagovali trhy rôznym spôsobom: Belgicko v marci zvýšilo počet registrácií o 23,8 %, zatiaľ čo Nemecko zaznamenalo pokles o 28,9 %, čo bolo určite ovplyvnené zrušením dotácií.
Na druhej strane hybridy v celej Európe vzrástli o 12,6 %, a to aj napriek prvému spomaleniu v tomto roku. To však neplatí pre plug-in vozidlá, keďže tie tvoria približne 7 % trhu s novými vozidlami.
Na druhej strane je zaujímavý výkon dieselových vozidiel. Pokles o 18,5 % je spôsobený približne o 30 % nižším počtom registrácií vo Francúzsku, Španielsku a Taliansku. Nemci sú však stále zamilovaní do dieselov, ich pokles je len 0,5 percenta, čo znamená, že tvoria 14,4 percenta európskeho trhu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Hybrid s dojazdom lepším ako diesel. Čínske prísľuby BYD a Geely
C-HR Plug-In Hybrid: 0,2 l/100 km a dojazd 95 km v elektrickom režime. Výsledok testu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.