22.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autoage007).
V súvislosti s vyhliadkou na zavedenie ciel na ázijské automobily sa nielen čínsky gigant BYD rozhodol umiestniť svoju továreň v Európe.
Je to dobrý strategický krok vzhľadom na to, aký veľký dopyt je v Európe po lacnejších a technologicky dokonalejších elektrických a hybridných vozidlách. Z európskych výrobných liniek však nebudú najrýchlejšie schádzať vozidlá BYD, ale Chery.
Čínsky gigant Chery nečakane rýchlo spustil výrobu v Európe
Zatiaľ čo BYD stavia svoju továreň v Maďarsku, iný čínsky gigant Chery chce začať s jej výstavbou oveľa skôr. Využil na to španielskeho výrobcu Ebro-EV Motors. Vďaka spoločnému podniku sa teraz veci v bývalej továrni Nissan v Barcelone náhle pohli nečakane rýchlo.
Očakáva sa, že výroba automobilov Cherry čínskeho giganta sa začne ešte tento rok. Ako miesto výroby bude slúžiť bývalá továreň Nissanu v Barcelone, ktorú výrobca zatvoril v roku 2021. Čínsky gigant tým urobí obrovský krok vpred a bude prvým, ktorý bude mať svoj výrobný závod v Európe.
Pre Barcelonu to znamená obnovenie niektorých pracovných miest, ktoré zanikli v dôsledku odchodu spoločnosti Nissan. Spoločný podnik v barcelonskej prístavnej oblasti Zona Franca vytvorí 1 250 pracovných miest.
Stratégia sa zameriava na automobily troch čínskych značiek v Európe
Spoločnosť Chery bude menšinovým akcionárom plánovaného spoločného podniku. Ako oznámil generálny riaditeľ spoločnosti Ebro Pedro Calef, výroba modelu Chery Omoda 5, prvého modelu značky Chery, ktorý bude elektrický aj spaľovací, sa začne vo štvrtom štvrťroku tohto roka. Koncom roka sa očakávajú aj dva modely SUV značky Ebro vyrobené s využitím technológie, ktorú má k dispozícii spoločnosť Chery.
Predpokladá sa, že v roku 2027 bude továreň schopná vyrobiť 50 000 vozidiel a v roku 2029 sa ich počet strojnásobí na 150 000. Na podujatí pri príležitosti tohto nového spojenectva španielsky premiér Pedro Sanchez povedal:
„Táto dohoda o spoločnej výrobe vozidiel dvoch značiek je oveľa viac ako len veľký obchodný projekt (…) je tiež symbolom procesu reindustrializácie, ktorým Katalánsko a celé Španielsko prechádza. Nestáva sa často, aby sme boli svedkami znovuzrodenia ikonickej značky, a dnes sa všetci delíme o našu radosť. Ebro je súčasťou histórie celej španielskej spoločnosti, ktorá dlhé roky vlastnila nákladné vozidlá, dodávky a traktory tejto značky.“
Číňania realizujú stratégiu troch značiek: ďalšou značkou, ktorá príde do Európy, je Jaecoo; neskôr bude nasledovať odnož Nobel, Exlantix.
Charlie Zhang, výkonný viceprezident spoločnosti Chery Automobile, to uviedol už koncom minulého roka v rozhovore pre Automobilwoche: „Čínske autá sú vizuálne veľmi príťažlivé a plné technológií. Európski výrobcovia sú oprávnene znepokojení“.
Teraz svojím novým podnikom v Španielsku Chery potvrdzuje svoj záväzok voči Európe a predbieha BYD. Keď sa objavia prekážky v podobe ciel EÚ, čínsky gigant si s nimi nebude robiť starosti.
So spoločnosťami Omoda a Jaecoo sa Chery spočiatku zameria na segment masového trhu. Časom, keď uvedie Exlantix na európsky trh, sa bude venovať aj prémiovým zákazníkom. Na rozdiel od mnohých iných čínskych výrobcov sa Chery nespolieha len na elektromobily. Bude ponúkať aj konvenčné benzínové motory a plug-in hybridy.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Európa dostane nové smart SUV. Módny, dobre vybavený bude hrozbou pre modely vyššej triedy
Je to skvelá technológia, ale zdá sa, že si na ňu budeme musieť ešte dlho počkať. Prečo?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.