23.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: opel.sk).
Opel Grandland prešiel v druhej generácii výraznou modernizáciou. Získal nový vzhľad, kompletne prepracovaný interiér a po prvýkrát sa ponúka aj s elektrickým pohonom vďaka prechodu na novú platformu.
Stellantis STLA Medium BEV-native – Vďaka novej architektúre, novej plochej batérii s kapacitou až 98 kWh, elektromotoru novej generácie a prvkom šetriacim energiu, ako je tepelné čerpadlo, bude nový Grandland Electric schopný ponúknuť elektrický dojazd bez lokálnych emisií podľa WLTP až 700 kilometrov. Nabíjací zdroj s výkonom 160 kW mu umožní prejsť z 0 na 80 % kapacity za približne 26 minút.
Nová základná konštrukcia poskytla konštruktérom viac slobody a pozícia nového Grandlandu je zrejmá na prvý pohľad. S dĺžkou o 173 mm, výškou o 19 mm a šírkou o 64 mm väčšou v porovnaní s predchodcom vyžaruje novinka sebavedomie (dĺžka: 4650 mm; šírka: 1905 mm; výška: 1660 mm). Tento model je vybavený novou interpretáciou charakteristickej 3D mriežky chladiča Vizor značky Opel. Tento prvok je kombinovaný s osvetleným logom Opel Blitz, ktoré sa vďaka technológii Edge Light stáva ešte výraznejším.
Priestranný interiér so 16-palcovou centrálnou obrazovkou a sedadlami AGR
Dizajn interiéru zdôrazňuje horizontálnu tému, pričom línie prechádzajúce cez palubnú dosku až k dverám zvyšujú pocit šírky a priestoru, zatiaľ čo 16-palcová stredová obrazovka a vysoká stredová konzola vytvárajú športový dojem.
Za volantom sa nachádza plne digitálny prístrojový panel a head-up displej Intelli-HUD. Bočné vetracie otvory sú integrované do dverí. Stredná časť palubnej dosky je potiahnutá látkou a opticky pokračuje na výplň dverí. Ergonomické sedadlá AGR značky Opel sa tešia oceňovanej povesti a nový Grandland v tejto dlhoročnej tradícii pokračuje.
Certifikát „Aktion Gesunder Rücken e. V.“ („Kampaň za zdravý chrbát“), predstavujú nový prvok bezprostredného komfortu: elektricky ovládané opierkové vankúše. Táto funkcia výrazne zlepšuje bočné nastavenie komfortu vďaka dvom pneumatickým vreckám v bočných chrbtových vankúšoch.
Sedadlá poskytujú vodičovi aj ventiláciu a masáž. Cestujúci na zadných sedadlách majú medzitým o 20 mm viac priestoru na nohy ako v predchádzajúcom Grandlande.
Nový Opel Grandland má alternatívne pohonné jednotky
Opel zatiaľ presne nepotvrdil, akými motormi budú vybavené verzie Grandlandu s konvenčnými pohonnými jednotkami.
Dozvedeli sme sa však, že tí zákazníci, ktorí namiesto čisto elektrického variantu uprednostňujú iné pohonné jednotky, nájdu v ponuke plne elektrifikovaných pohonných jednotiek aj to, čo chcú.
Nový Grandland Plug-in Hybrid s dojazdom až 85 km bez lokálnych emisií (WLTP) a Grandland Hybrid so 48-voltovou technológiou ponúkajú ďalšie zaujímavé riešenia, ktoré zvyšujú pôžitok z jazdy a zároveň znižujú spotrebu paliva a emisie CO2.
Hoci Grandland znižuje emisie, stále ponúka dynamický a pohodlný pôžitok z jazdy. To je možné vďaka technológii frekvenčne selektívneho tlmenia pruženia použitej na podvozku. Táto technológia vytvára v tlmiacej komore druhý hydraulický okruh na mechanické prispôsobenie tlmiacej sily podľa frekvencie.
V závislosti od situácie, stavu povrchu vozovky a štýlu jazdy umožňuje rôzne charakteristiky tlmenia pre pohodlný sklz s vysokou frekvenciou – t. j. krátke nárazy, napríklad na chodníku alebo krytom kanáli -, ako aj pre športový štýl jazdy s priamejším kontaktom s vozovkou pri nízkych frekvenciách.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Opel Frontera sa vracia po 20 rokoch.
Blížite sa k autonómii? BMW oznamuje „kvantový skok“ v nových modeloch
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.