24.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UnboxingEngineering).
Spoločnosť Bosch, jeden z najväčších svetových dodávateľov automobilových súčiastok, oznámila reštrukturalizáciu a zníženie výrobných nákladov. Nemecký gigant už nejaký čas čelí rastúcej stagnácii v dôsledku zvyšovania cien energií a surovín. Ohlásené zmeny budú, žiaľ, zahŕňať aj prepúšťanie.
Nemecký automobilový gigant a najväčší svetový dodávateľ automobilových komponentov vyzval svojich akcionárov, aby pokračovali v politike znižovania nákladov. Generálny riaditeľ spoločnosti Markus Forschner varoval pred ďalekosiahlou stagnáciou nemeckej výroby.
Spoločnosť Bosch sa reštrukturalizuje. Bude sa prepúšťať
Na tlačovej konferencii Forschner zdôraznil, že reštrukturalizácia spoločnosti je nevyhnutná a hoci bude mať spočiatku „negatívne dôsledky“, v budúcnosti prinesie stabilitu. Bohužiaľ, negatívne dôsledky v tomto prípade znamenajú okrem iného hromadné prepúšťanie.
Forschner neuviedol, koľkých zo 429 416 zamestnancov skupiny sa to bude týkať. Je známe len to, že „všetky škrty sa budú realizovať na proporcionálnom základe“. Ako upozorňujú nemeckí analytici, o prácu by mohlo prísť až 1 500 zamestnancov pracujúcich v divízii pohonov v závodoch Feurbach a Schwieberdingen. Tieto informácie však neboli nijako potvrdené.
Bosch zároveň uviedol, že v najbližších rokoch bude dodávať výrobky prvým čínskym výrobcom automobilov v Európe, a dodal, že v Číne zvyšuje aj výrobné kapacity, najmä v oblasti brzdových systémov.
Nemecko má vážny problém. Hromadné prepúšťanie v celom odvetví
Treba pripomenúť, že Bosch nie je jediným výrobcom v automobilovom priemysle, ktorý nedávno oznámil obmedzenie prevádzky vo svojich nemeckých závodoch. S podobnými problémami sa stretávajú aj spoločnosti Michelin, Goodyear, ZF Friedrichshafe alebo Continental.
Ešte pred niekoľkými rokmi zamestnávali nemecké podniky dodávajúce komponenty pre spaľovacie automobily 310 000 ľudí, podľa posledných odhadov sa ich počet znížil takmer o tretinu. Automobiloví giganti masívne menia svoju politiku rozsiahlou reštrukturalizáciou. Žiaľ, spolu so zmenami ide ruka v ruke aj hromadné prepúšťanie.
Dôvodov je viacero. Odborníci poukazujú na to, že automobilové spoločnosti musia bojovať s vysokou infláciou, nárastom cien energií, ako aj s neistotou na trhu so surovinami. Zároveň nie je bez významu ani rozvoj elektromobility. Elektromobily nepotrebujú mnohé komponenty typické pre spaľovacie automobily, a to znamená, že dopyt po komponentoch vyrábaných spoločnosťami, ako je Bosch, postupne klesá. Vzhľadom na blížiaci sa zákaz registrácie nových spaľovacích automobilov v Európskej únii nie je vylúčené, že prepúšťanie postihne ešte viac automobilových spoločností.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Generálny riaditeľ prepúšťa ďalších 2 500 ľudí a sám zarába 92 000 eur denne
Veľké prepúšťanie v Nemecku potvrdené. O prácu príde 3500 ľudí
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.