Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen podpísal dohodu s Číňanmi. Nové autá budú o polovicu lacnejšie

24.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking). Spolupráca spoločnosti Volkswagen so spoločnosťou Xpeng rýchlo prinesie požadované výsledky. Najnovší podvozok CEA pre elektromobily, ktorý vyvinuli nemeckí a čínski inžinieri, zníži výrobné náklady...

24.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking).

Spolupráca spoločnosti Volkswagen so spoločnosťou Xpeng rýchlo prinesie požadované výsledky. Najnovší podvozok CEA pre elektromobily, ktorý vyvinuli nemeckí a čínski inžinieri, zníži výrobné náklady nových automobilov takmer o polovicu. Prichádza éra lacnejších elektromobilov?

Volkswagen podpísal dohodu s Číňanmi. Nové autá budú o polovicu lacnejšie.
Foto: youtube.com/@electricviking

Koncern Volkswagen vyvinul s pomocou čínskej spoločnosti Xpeng nový podvozok CEA (China Electrical Architecture) pre elektromobily, ktorý v porovnaní s architektúrou MEB, ktorá sa doteraz používala v modeloch koncernu s nulovými emisiami, t. j. Volkswagen ID.3, Volkswagen ID. Buzz, Cupra Born, Volkswagen ID.5 alebo Audi Q4 e-tron, umožňuje znížiť výrobné náklady vozidla o 40 %. Nová platforma sa bude používať od roku 2026, ale podľa prvých plánov značky budú prvé vozidlá na novej architektúre debutovať v Číne.

Volkswagen má novú architektúru. V čom je CEA iný?

Architektúra CEA (China Electrical Architecture), ktorú spoločne vyvinuli spoločnosti Volkswagen a Xpeng, je efektívnejšia a lacnejšia na výrobu, pričom má jednoduchý dizajn. V centre platformy je centrálny počítač, ktorý riadi všetky elektrické komponenty. Spôsob zapojenia a usporiadania komponentov znamená, že výrobca dokáže znížiť výrobné náklady približne o 40 %.

Konkurencia je silná a my musíme prispôsobiť našu nákladovú štruktúru, aby sme boli v tomto prostredí konkurencieschopní.

– povedal vedúci skupiny Volkswagen Group China Ralf Brandstaetter

Nová platforma CEA. Ktoré vozidlá ju budú používať?

Na platforme CEA budú navrhnuté štyri kompaktné vozidlá, ktorých premiéra je naplánovaná na rok 2026. Nová architektúra bude použitá aj v dvoch vozidlách značky Volkswagen vyvíjaných v spolupráci so spoločnosťou Xpeng a zameraných na segment strednej triedy, počnúc SUV, ktoré bude predstavené v roku 2026.

Novou platformou CEA výrobca dokáže znížiť výrobné náklady približne o 40 %.
Foto: youtube.com/@electricviking

Čína je pre Volkswagen kľúčovým trhom

Čínsky trh je pre nemeckú spoločnosť veľmi dôležitý, čo len potvrdzuje skutočnosť, že skupina Volkswagen na nadchádzajúcom autosalóne v Pekingu predstaví až 44 modelov a šesť premiér. Zaujímavosťou je, že až polovica automobilov v stánkoch koncernu bude bezemisná. Prečo taká mobilizácia? Ešte donedávna bol Volkswagen z hľadiska predaja jednotkou, ale koncom roka 2022 musel koncern prenechať priestor miestnej spoločnosti BYD a trhový podiel nemeckej značky klesol na 14 %.

Nevieme, čo ešte prinesie nová platforma CEA, ale isté je, že nemecký výrobca chce posilniť svoju pozíciu na čínskom trhu. Najmä v segmente elektrických kompaktných a stredne veľkých vozidiel. Predtým, ako sa tak stane, však bude musieť výrobca drasticky znížiť ceny alebo predstaviť dostupnejšie ponuky.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen žalovaný za modely ID. Spor s bývalým dodávateľom sa týka práv na ochrannú známku

Čínsky falošný chrobák. Volkswagen sa snaží predaj zablokovať. Neúspešne


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov