Tipy, Zaujímavosti,

Zníženie emisií oxidu uhličitého o 90 % – sú ciele EÚ realistické?

25.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ademe). Verejná doprava vrátane osobných automobilov sa ukazuje ako hlavný znečisťovateľ ovzdušia. Cieľ Európskej únie znížiť do roku 2050 množstvo oxidu uhličitého o 90 %...

25.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ademe).

Verejná doprava vrátane osobných automobilov sa ukazuje ako hlavný znečisťovateľ ovzdušia. Cieľ Európskej únie znížiť do roku 2050 množstvo oxidu uhličitého o 90 % v porovnaní s rokom 1990 sa zdá byť nereálny.

Zníženie emisií oxidu uhličitého o 90 % – sú ciele EÚ realistické?
Foto: youtube.com/@ademe

Zo sociologického hľadiska sa spoločnosť zjednocuje okolo nejakej veci, keď má identifikovaného potenciálneho nepriateľa. V Európskej únii je jedným z najnebezpečnejších nepriateľov oxid uhličitý. Predpokladá sa, že vinníkmi otravy životného prostredia týmto plynom v nadmernom množstve sú vodiči. Prečo sa to deje? Pravdepodobne preto, že vozidlá sú všade okolo nás, je ich veľa, takže teoreticky vypúšťajú veľa škodlivých látok.

90 % zníženie oxidu uhličitého v Európskej únii

Na oficiálnej webovej stránke Európskeho parlamentu nájdete dokument o emisiách oxidu uhličitého z automobilov. Údajne sa v ňom uvádzajú fakty a informácie o tomto fenoméne. V preloženom dokumente sa okrem iného môžeme dočítať aj takéto vyhlásenia:

„Európska únia chce do roku 2050 dosiahnuť 90-percentné zníženie emisií skleníkových plynov z dopravy v porovnaní s rokom 1990. Je to súčasť úsilia o zníženie emisií CO2 a dosiahnutie klimatickej neutrality do roku 2050 v rámci európskeho akčného plánu pre zelenú dopravu.“

Stanovenie kurzu a dosiahnutie klimatickej neutrality do roku 2050 je veľmi vzdialená perspektíva. V posledných rokoch sa na Zemi udialo toľko situácií, ktoré sa dajú len ťažko predvídať. Samozrejme, dá sa povedať, že pandémie, inflácia na gigantickej úrovni a teraz vojna na Ukrajine sú plánované. Ak však túto cestu uvažovania necháme bokom, samotné spoločenstvo už priznáva, že doterajšie kroky neprinášajú očakávané výsledky.

Realita je v rozpore s teóriou

V uvedenom dokumente som sa dočítal, že predpoklady týkajúce sa zníženia hladiny oxidu uhličitého už teraz nezodpovedajú teórii.

„Výrazné zníženie emisií CO2 z dopravy nebude jednoduché, pretože tempo znižovania sa spomalilo. Podľa súčasných prognóz sa emisie z dopravy do roku 2050 znížia len o 22 %, čo je ďaleko od súčasných ambícií.“

Takéto pozorovania jednoznačne ukazujú, že ide o dobré teórie, s ktorými sa dá súhlasiť. Veď skôr každý chce fungovať v lepšom a čistejšom stave. Zvyky ľudí sa však nedajú zmeniť tak ľahko, ako si niektorí úradníci myslia. Už teraz je zrejmé, že záujem o elektromobily klesá. Mali byť akýmsi liekom na všetky zlozvyky produkcie oxidu uhličitého v doprave. Sú v takom prípade autá na batérie v porovnaní so spaľovacími autami ekologickejšie?

Produkcia oxidu uhličitého a elektromobily

Elektromobily sú prezentované ako vozidlá bez emisií. A skutočne, pri jazde na cestách vypúšťajú oveľa menej škodlivých látok ako konvenčný pohon. Počas jazdy sa však stále opotrebúvajú pneumatiky a brzdové doštičky. A častice z týchto dvoch komponentov tiež prispievajú k tvorbe smogu v mestách.

Má teda výroba a likvidácia elektromobilov aspoň trochu lepší vplyv na životné prostredie? Tézy uvedené v tejto štúdii opäť spochybňujú takúto hypotézu.

Stanovenie kurzu a dosiahnutie klimatickej neutrality do roku 2050 je veľmi vzdialená perspektíva.
Foto: youtube.com/@PragerU

„Pri výpočte množstva CO2 vyprodukovaného automobilom je potrebné zohľadniť nielen CO2 vyprodukované počas používania, ale aj emisie spôsobené jeho výrobou a likvidáciou. Výroba a likvidácia elektromobilu je menej ekologická ako výroba a likvidácia automobilu so spaľovacím motorom a emisie z elektromobilov sa líšia v závislosti od spôsobu výroby elektrickej energie.“

Táto prezentácia škodlivých emisií vrátane množstva CO2 vyprodukovaného elektromobilom naznačuje jednu vec. Elektrická energia vyrobená z uhlia je pravdepodobne menej čistá ako jadrová, geotermálna alebo vodná energia. Preto z tohto pohľadu sú na území krajín ktoré vyrábajú elektrickú energiu z uhlia možno práve spaľovacie autá z hľadiska dĺžky používania lepšie pre životné prostredie.

Oxid uhličitý – neviditeľný nepriateľ spoločnosti

Environmentálne otázky budú pre niektorých ľudí vždy dôležité. Preto je dobré ich z času na čas otvoriť, aby sa o ne verejnosť zaujímala. Politici to veľmi dobre vedia, a preto sa nastolila otázka oxidu uhličitého, klimatickej katastrofy a potreby znížiť počet áut. To všetko sa bude opakovane objavovať. Ako emotívne témy, ale náhradné témy pre verejnosť. A zdá sa, že všetky plány a ciele Európskej únie sú len zbožnými želaniami namiesto toho, aby boli založené na faktoch.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Pol miliardy eur na pokutách za emisie CO2. Orgány EÚ odhalili údaje o výrobcoch automobilov

Úder pre autá z Číny. EÚ uskutočňuje revolučné zmeny


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov