27.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autoage007).
V Barcelone bola otvorená prvá továreň na výrobu vozidiel čínskej značky Omoda. Zamestná až 1 250 ľudí. Predtým na tom istom mieste fungoval závod spoločnosti Nissan.
Čínske automobilky sa čoraz odvážnejšie púšťajú do Európy. Španielsky premiér Pedro Sanchez oficiálne oznámil otvorenie prvej európskej továrne na čínske elektromobily v bývalom závode Nissan. Dohoda podpísaná medzi Chery a španielskou spoločnosťou EV Motors, výrobcom (do roku 1987) automobilov Ebro, má byť symbolom rozvoja a industrializácie celého regiónu. Obe spoločnosti zároveň do závodu investujú približne 400 miliónov eur.
50 000 áut ročne
Továreň, ktorá bude fungovať pod názvom Ebro Factory, bude spočiatku vyrábať elektrické a spaľovacie modely Omoda 5. Na tento účel plánuje spoločnosť využiť skúsenosti takmer 1 250 pracovníkov, ktorí predtým pracovali v závodoch japonského výrobcu. Ako zdôrazňuje Sanchez, do roka by sa malo vyrobiť až 50 000 vozidiel, pričom barcelonská továreň chce do roku 2029 zvýšiť ročnú produkciu na 150 000 vozidiel. Guibinga Zhanga, viceprezident čínskej skupiny Chery, zdôraznil, že nová továreň už zamestnala 150 ľudí a čoskoro zvýši zamestnanosť na nových výrobných linkách.
Dôležité je zdôrazniť, že v budúcnosti bude závod prispôsobený aj na výrobu čínskeho SUV Jaecoo 7 a dvoch nových modelov trochu zabudnutej španielskej značky Ebro. Po mnohých rokoch stagnácie sa totiž tento výrobca úžitkových vozidiel vracia s praktickým a elektrickým pickupom. V súčasnosti je však o technických schopnostiach vozidla známe len málo.
Čína má jednoduchý plán. Chce zaplaviť Európu lacnými autami
Čínske značky sa v Európe presadzujú čoraz viac. Ich hlavnou výhodou sú nielen nižšie ceny vďaka nižším výrobným nákladom, ale aj väčšia dostupnosť. Aj články vyrobené v Číne sú minimálne o 20 % lacnejšie ako v Európe a čínski výrobcovia batérií sú na čele z hľadiska technológií a dodávateľských reťazcov. Podľa nedávnej správy mimovládnej organizácie Transport & Environment bude až štvrtina elektromobilov predaných v tomto roku vyrobená v Číne.
Sankčné clá na čínske autá?
Ako iste tušíte, táto situácia výrobcom zo starého kontinentu príliš nevyhovuje. V súčasnosti sú všetky automobily dovážané do Európskej únie z Číny registrované pre prípadnú retroaktivitu cla. V Číne v súčasnosti prebieha európske vyšetrovanie, ktorého cieľom je zistiť, či čínski výrobcovia využívajú štátne dotácie a či práve vďaka nim môžu ponúkať atraktívne, nízke ceny za autá predávané v Európe.
Ak sa ukáže, že štát dotuje výrobu automobilov, clá budú. Spôsob, ako sa vyhnúť trestným poplatkom, je začať výrobu v Európe, čo, ako vidíme, prvé čínske značky už robia.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volkswagen podpísal dohodu s Číňanmi. Nové autá budú o polovicu lacnejšie
Skúmanie kvality čínskych automobilov. Tu sú kľúčové zistenia
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.