Správy, Tipy, Zaujímavosti,

V Európe sa začína výroba čínskych automobilov. Bola otvorená prvá továreň

27.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autoage007). V Barcelone bola otvorená prvá továreň na výrobu vozidiel čínskej značky Omoda. Zamestná až 1 250 ľudí. Predtým na tom istom mieste fungoval závod...

27.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autoage007).

V Barcelone bola otvorená prvá továreň na výrobu vozidiel čínskej značky Omoda. Zamestná až 1 250 ľudí. Predtým na tom istom mieste fungoval závod spoločnosti Nissan.

V Barcelone bola otvorená prvá továreň na výrobu vozidiel čínskej značky Omoda.
Foto: youtube.com/@autoage007

Čínske automobilky sa čoraz odvážnejšie púšťajú do Európy. Španielsky premiér Pedro Sanchez oficiálne oznámil otvorenie prvej európskej továrne na čínske elektromobily v bývalom závode Nissan. Dohoda podpísaná medzi Chery a španielskou spoločnosťou EV Motors, výrobcom (do roku 1987) automobilov Ebro, má byť symbolom rozvoja a industrializácie celého regiónu. Obe spoločnosti zároveň do závodu investujú približne 400 miliónov eur.

50 000 áut ročne

Továreň, ktorá bude fungovať pod názvom Ebro Factory, bude spočiatku vyrábať elektrické a spaľovacie modely Omoda 5. Na tento účel plánuje spoločnosť využiť skúsenosti takmer 1 250 pracovníkov, ktorí predtým pracovali v závodoch japonského výrobcu. Ako zdôrazňuje Sanchez, do roka by sa malo vyrobiť až 50 000 vozidiel, pričom barcelonská továreň chce do roku 2029 zvýšiť ročnú produkciu na 150 000 vozidiel. Guibinga Zhanga, viceprezident čínskej skupiny Chery, zdôraznil, že nová továreň už zamestnala 150 ľudí a čoskoro zvýši zamestnanosť na nových výrobných linkách.

Dôležité je zdôrazniť, že v budúcnosti bude závod prispôsobený aj na výrobu čínskeho SUV Jaecoo 7 a dvoch nových modelov trochu zabudnutej španielskej značky Ebro. Po mnohých rokoch stagnácie sa totiž tento výrobca úžitkových vozidiel vracia s praktickým a elektrickým pickupom. V súčasnosti je však o technických schopnostiach vozidla známe len málo.

V závode sa spočiatku budú vyrábať elektrické a spaľovacie modely Omoda 5.
Foto: youtube.com/@autochina6351

Čína má jednoduchý plán. Chce zaplaviť Európu lacnými autami

Čínske značky sa v Európe presadzujú čoraz viac. Ich hlavnou výhodou sú nielen nižšie ceny vďaka nižším výrobným nákladom, ale aj väčšia dostupnosť. Aj články vyrobené v Číne sú minimálne o 20 % lacnejšie ako v Európe a čínski výrobcovia batérií sú na čele z hľadiska technológií a dodávateľských reťazcov. Podľa nedávnej správy mimovládnej organizácie Transport & Environment bude až štvrtina elektromobilov predaných v tomto roku vyrobená v Číne.

Sankčné clá na čínske autá?

Ako iste tušíte, táto situácia výrobcom zo starého kontinentu príliš nevyhovuje. V súčasnosti sú všetky automobily dovážané do Európskej únie z Číny registrované pre prípadnú retroaktivitu cla. V Číne v súčasnosti prebieha európske vyšetrovanie, ktorého cieľom je zistiť, či čínski výrobcovia využívajú štátne dotácie a či práve vďaka nim môžu ponúkať atraktívne, nízke ceny za autá predávané v Európe.

Ak sa ukáže, že štát dotuje výrobu automobilov, clá budú. Spôsob, ako sa vyhnúť trestným poplatkom, je začať výrobu v Európe, čo, ako vidíme, prvé čínske značky už robia.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen podpísal dohodu s Číňanmi. Nové autá budú o polovicu lacnejšie

Skúmanie kvality čínskych automobilov. Tu sú kľúčové zistenia


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom…

Mapy Google s novou užitočnou aktualizáciou. Táto funkcia sa bude páčiť všetkým vodičom

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Muhammad Alimaki). Mapy Google sú stále sa zlepšujúca navigačná aplikácia, ale už teraz sa dajú používať aj na mnohé iné…

Unikátne motory, ktoré prežijú desaťročia: Zoznam najspoľahlivejších jednotiek pre 2024!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Motormouth...). Kedysi boli automobily symbolom trvácnosti a odolnosti. Kúpili ste si auto a očakávali ste, že ho budete používať roky,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov