28.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Hoci sa nový Renault 5 ešte nedostal k zákazníkom a ani do predajní, francúzska značka sa už rozhodla ukázať špeciálnu edíciu elektrického hatchbacku. Dôvodom je blížiaci sa turnaj Roland Garros, s ktorým je Renault úzko spätý.
French Open, známejší pod názvom Roland Garros, je jedným zo štyroch súčastí tenisového Grand Slamu. Podujatie, ktoré sa koná na prelome mája a júna, priťahuje do Paríža najlepších tenistov a tenistky a je zároveň vyvrcholením sezóny na tráve.
Od roku 2022 je Renault partnerom parížskeho podujatia a dodáva organizátorovi vozový park. Bude tomu tak aj tentoraz, pričom spoločnosť oznámila, že pre turnajový vozový park bude k dispozícii až 180 vozidiel s charakteristickým diamantom na kapote. To však nebola najdôležitejšia časť oznámenia.
Francúzi sa pokúšajú odhaliť zaujímavú informáciu o svojom najnovšom modeli. Renault 5 dostal špeciálnu edíciu spojenú s grandslamovým turnajom. Séria Roland-Garros sa dostane na trh v roku 2025 a prvýkrát bude vystavená od 20. mája do 9. júna 2024, keďže Renault 5 bude mať vlastný stánok v areáli kurtov.
Štylizovaný vizuál
Vizuálne výrobca odviedol dobrú prácu. Na prvý pohľad zaujme reliéf na dverách, ktorý je štylizovaný ako kríž svätého Ondreja a odkazuje na vzhľad hlavného štadióna. V strede dizajnu je logo turnaja. Pozornosť upútajú aj krásne 18-palcové kolesá a saténový povrch strechy.
Čalúnenie a jeho väzba boli inšpirované športovým oblečením. Plast je úplne recyklovaný a povrchová úprava vychádza z písmena H. Farebné akcenty sú veľmi jemné a dôraz na modrú, bielu a červenú je zjavným odkazom na vlajku Francúzska. A celok dotvára podsvietený nápis „Roland Garros Paris“ na prístrojovej doske.
Pri tejto príležitosti Renault pripomenul svoju iniciatívu „Give Me 5“ alebo „high-five“. Ide o nadáciu, ktorej cieľom je v spolupráci so združením „Fête le Mur“ rozšíriť dostupnosť tenisu pre mladých ľudí z chudobných rodín a štvrtí. Okrem rekonštrukcie kurtov vo Francúzsku, Brazílii alebo Argentíne sa snaží uľahčiť prístup k samotným kurzom.
Značka tiež oznámila, že kampaň „Give Me 5“ získala aj päť nových ambasádorov, ktorí budú kampaň propagovať na nadchádzajúcom turnaji. Sú nimi Diane Parryová, Félix Auger-Aliassime, Diede de Groot, Luca Van Assche a finalisti z rokov 2022 a 2023. – Casper Ruud.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Francúzi predviedli elektrický zásah. 50 000 ľudí na čakacej listine
Nové auto, staré ceny. Renault Captur vo svojej najnovšej podobe zavítal do showroomov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.