Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Nové plug-in hybridy na trhu. Audi Q7 TFSI e quattro a Audi Q8 TFSI e quattro

29.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography). Faceliftované Audi Q7 a Audi Q8 získali plug-in hybridný pohon. Výkonný benzínový motor 3.0 V6 bol skombinovaný s elektromotorom, ktorý čerpá energiu z trakčnej...

29.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography).

Faceliftované Audi Q7 a Audi Q8 získali plug-in hybridný pohon. Výkonný benzínový motor 3.0 V6 bol skombinovaný s elektromotorom, ktorý čerpá energiu z trakčnej batérie, ktorú možno dobíjať počas jazdy a po pripojení k elektrickej sieti. Dojazd v režime elektrického pohonu dosahuje 90 kilometrov.

Nové plug-in hybridy na trhu. Audi Q7 TFSI e quattro a Audi Q8 TFSI e quattro.
Foto: youtube.com/@Auditography

Audi predstavilo dve nové elektrifikované verzie svojich vlajkových vozidiel SUV. Ide o modely Q7 TFSI e quattro a Q8 TFSI e quattro. Srdcom plug-in hybridov, ktoré sa dodávajú v dvoch variantoch (55 TFSI e quattro a 60 TFSI e quattro), je trojlitrový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní. Benzínový motor je kombinovaný s kompaktným elektromotorom (PSM) s maximálnym výkonom 177 k a 460 Nm a kvapalinou chladenou batériou s celkovou kapacitou 25,9 kWh (22 kWh netto), ktorá je umiestnená pod podlahou batožinového priestoru. Batéria sa nabíja výkonom 7,4 kW a pri nabíjaní na maximálny výkon dosiahne 100 % za približne 3 hodiny a 45 minút.

Dve výkonové verzie plug-in hybridného systému

Verzia 55 TFSI e quattro má maximálny výkon 394 k a 600 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,7 sekundy. Vyššie v ponuke je verzia 60 TFSI e quattro s výkonom 490 k a 700 Nm. V tejto konfigurácii zrýchlia Q7 a Q8 z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť oboch variantov je elektronicky obmedzená na 240 km/h a maximálna rýchlosť pri plne elektrickom pohone je 135 km/h. Podľa výrobcu nové plug-in hybridy prejdú v mestskom prostredí s plne nabitou batériou v plne elektrickom režime až 90 km.

Audi Q8.

Dva typy hybridnej prevádzky

Hybridný režim využíva dva režimy prevádzky: automatický a trvalý. V automatickom režime sa pri spustení navigácie v štandardnej navigácii MMI plus automaticky aktivuje predpokladaná stratégia prevádzky. Zrýchlenie zabezpečuje najmä motor TFSI, ktorému v prípade potreby asistuje elektromotor. Pri nízkych otáčkach motora elektrický pohon eliminuje zlomok sekundy potrebný na to, aby turbodúchadlo vďaka zvýšenému krútiacemu momentu vytvorilo ešte vyšší tlak. Stratégia prevádzky spočíva v tom, že vodič prejde čo najväčší úsek na elektrický pohon a využije existujúcu úroveň nabitia batérie, kým dorazí do cieľa.

V trvalom režime sa úroveň nabitia batérie udržiava na aktuálnej úrovni s minimálnymi výkyvmi. To sa dosahuje rekuperáciou brzdnej energie v procese rekuperácie (spätné získavanie kinetickej energie a jej premena na elektrickú energiu) a nabíjaním batérie pri behu motora 3.0 TFSI. Výsledkom je, že po bežnej jazde na dlhé vzdialenosti je batéria pripravená na prekonanie požadovanej vzdialenosti na čisto elektrický pohon.

Inteligentné nabíjanie batérie

Novinkou je inteligentné nabíjanie batérie v režime nabíjania len pri rýchlosti nad približne 65 km/h. Tým sa maximalizuje účinnosť a zabezpečuje vysoká úroveň elektrickej jazdy v meste a v dopravných zápchach. Okrem toho sa v režime nabíjania motor 3.0 TFSI už neustále nepoužíva na nabíjanie batérie, ale využíva sa samotná rekuperácia. Režim nabíjania sa skončí, keď je batéria nabitá na maximálnu kapacitu 75 %, aby sa šetrila batéria a zvýšila jej účinnosť.

Audi Q8 TFSI e quattro plug-in hybrid technológia.

Motor, ktorý funguje ako generátor, vykonáva všetky ľahké a mierne brzdenia do 0,3 g, čo zodpovedá viac ako 90 percentám všetkých spomalení pri každodennej jazde. Hydraulické brzdy kolies sa používajú len pri prudkom brzdení. Hybridné vozidlá SUV dosahujú pri brzdení rekuperáciu výkonu až 80 kW.

Audi Q7 TFSI e quattro i Audi Q8 TFSI e quattro

Elektrifikované modely Q7 a Q8 majú v porovnaní s verziami poháňanými konvenčnými motormi výrazne lepší rozsah výbavy. Štandardná výbava zahŕňa okrem iného cúvaciu kameru, parkovací asistent a asistent diaľkových svetiel, komfortný kľúč alebo nabíjací kábel Mode 3. V rámci faceliftu Audi rozšírilo aj ponuku asistenčných aplikácií a systémov pre vodiča. Okrem kontrastných farieb prešívania sedadiel si zákazníci môžu vybrať z deviatich dekoračných vložiek a troch nových čalúnení. Ponuka voliteľných diskov zahŕňa päť nových dizajnov vo veľkostiach od 21″ do 23″.

Svetlomety LED sú štandardnou výbavou. Variant Matrix LED je voliteľný, rovnako ako svetlomety HD Matrix LED s laserovým diaľkovým svetlom s výrazne väčším dosahom. Na želanie sú aj digitalizované zadné svetlá OLED s digitálnymi svetelnými signalizáciami a funkciou signalizácie priblíženia.

Štandardná výbava verzie 55 TSI e quattro zahŕňa odpruženie na oceľových pružinách s nastaviteľnými tlmičmi. Na želanie je k dispozícii elektronicky riadené vzduchové pruženie s permanentne adaptívnym systémom tlmenia (voliteľné adaptívne vzduchové pruženie alebo športové adaptívne vzduchové pruženie). Verzia 60 TFSI e quattro dostáva vzduchové odpruženie ako štandardnú výbavu.

Systém riadenia všetkých kolies

Zaujímavou možnosťou je riadenie všetkých kolies, ktoré sa po prvýkrát ponúka v modeloch Q7 a Q8. Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú až o päť stupňov oproti predným kolesám. Tým sa polomer otáčania zmenší až o jeden meter a zvýši sa manévrovateľnosť. Vodič zároveň zažíva väčší komfort a stabilitu pri vyšších rýchlostiach, pretože zadné kolesá sa otáčajú v rovnakom smere ako predné kolesá. Elektromechanická aktívna stabilizácia náklonu (eAWS) poskytuje ešte väčšiu dynamiku ako ďalšia nová voliteľná funkcia v plug-in hybridoch.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Už nebude 35 TFSI ani 30 TDI. Audi opäť mení označenia

Debut faceliftu Audi S3 s vyšším výkonom a niekoľkými trikmi od RS 3


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov