Tipy, Zaujímavosti,

Euro NCAP oznamuje aký je bezpečný nákladný automobil. Podrobnosti o testoch bezpečnosti nákladných vozidiel

1.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TrucksAndTrailers1). Bezpečnostní špecialisti Euro NCAP čoskoro zavedú nový systém hodnotenia ťažkých nákladných vozidiel po oznámení zmien v testovaní osobných vozidiel. Vďaka tomu bude možné zistiť,...

1.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TrucksAndTrailers1).

Bezpečnostní špecialisti Euro NCAP čoskoro zavedú nový systém hodnotenia ťažkých nákladných vozidiel po oznámení zmien v testovaní osobných vozidiel. Vďaka tomu bude možné zistiť, ktoré vozidlá sú bezpečnejšie ešte pred ich kúpou.

Bezpečnostní špecialisti Euro NCAP čoskoro zavedú nový systém hodnotenia nákladných vozidiel.
Foto: youtube.com/@TrucksAndTrailers1

Euro NCAP zavádza nový systém hodnotenia nákladných vozidiel

Nezávislý regulačný orgán pre bezpečnosť cestnej premávky Euro NCAP zavádza nový systém hodnotenia nákladných vozidiel. Hoci tieto vozidlá tvoria menšiu časť vozidiel na európskych cestách, sú zodpovedné za 25 % smrteľných nehôd.

Aby sa tomu zabránilo, Euro NCAP začne testovať asistenčné technológie pre tieto vozidlá. Očakáva sa, že sa tým zvýši bezpečnosť nákladných vozidiel. Prevádzkovatelia vozových parkov získajú cenný nástroj, ktorý im pomôže pri nákupe týchto vozidiel. Podrobnosti o vlastných testoch nákladných vozidiel Euro NCAP už boli zverejnené. Čo zahŕňajú?

Nové hodnotenie Truck Safe – čo sa pod ním skrýva?

Podobne ako v prípade osobných vozidiel, aj Euro NCAP plánuje vykonávať vlastné hodnotenia bezpečnosti nových nákladných vozidiel. Na tento účel bezpečnostná agentúra spolupracuje s obcami, poisťovňami, dopravcami, zákonodarcami a ďalšími subjektmi na vytvorení systému hodnotenia, ktorý ide nad rámec vládnych nariadení.

Euro NCAP hodnotí tieto kľúčové bezpečnostné technológie:

  • Inteligentné prispôsobenie rýchlosti (ISA),
  • autonómne núdzové brzdenie (AEB),
  • AEB pre zraniteľných účastníkov cestnej premávky (AEB VRU) – špecialisti budú testovať, či nové vozidlá zareagujú a zabrzdia v prípade prechádzajúcich chodcov – dospelých a detí. Zatiaľ má takýto systém vo výrobe len jedno nákladné vozidlo.
  • Systémy podpory jazdy v jazdnom pruhu (LSS) – Euro NCAP bude testovať systémy, ktoré dokážu aktívnym riadením vozidla zabrániť jeho vybočeniu z jazdného pruhu. Systémy podpory jazdných pruhov využívajú kamery na identifikáciu bielych čiar a okrajov vozovky tam, kde nie sú, čím pomáhajú znižovať únavu a zvyšovať bezpečnosť na cestách.
  • Systém AEB pri odbočovaní v tesnej blízkosti a prevencia rozjazdu z miesta – k mnohým nehodám dochádza v dôsledku konštrukcie nákladných vozidiel, k čomu prispieva aj kabína vysoko nad vozovkou,
  • Kamerové monitorovacie systémy (eZrkadlá) – inštalácia elektronických zrkadiel (eZrkadlá) účinne nahrádza skutočné zrkadlo. Malá kamera poskytuje veľké zorné pole s menším skreslením obrazu ako ekvivalentné zrkadlá. V niektorých prípadoch dokonca dokážu prispôsobiť výhľad dopravnej situácii (napr. poskytujú širší uhol, keď vozidlo odbočuje, aby vodič videl zadnú časť prívesu).
Nové testy budú simulovať kolízie v reálnom svete, aby zaviedli technológie na predchádzanie kolíziám.
Foto: youtube.com/@TrucksAndTrailers1

Testy NCAP aj pre smetiarske vozidlá a sklápače

Nové testy budú simulovať kolízie v reálnom svete a podnietia výrobcov, aby zaviedli technológie na predchádzanie kolíziám a zlepšenie výhľadu vodiča. To v konečnom dôsledku pomôže určiť, ktoré technológie sú nákladovo efektívne a poskytujú bezpečnosť.

„Čím skôr si uvedomíme, že bezpečnostné technológie používané v nákladných vozidlách zaostávajú za technológiami používanými v osobných automobiloch, tým skôr sa nám podarí znížiť počet smrteľných nehôd s účasťou nákladných vozidiel,“

– Ulric Långberg zo Švédskeho združenia spoločností cestnej dopravy vysvetľuje.

V budúcnosti sa požiadavky budú vyvíjať podľa toho, ako budú výrobcovia reagovať na testy. V roku 2027 bude Euro NCAP klásť väčší dôraz na zvýšené požiadavky na aktívnu bezpečnosť pri manévrovaní. Po nich budú v roku 2030 nasledovať crash testy nákladných vozidiel s cieľom podporiť lepšiu pasívnu ochranu.

Vozidlá sa budú testovať podľa jednotlivých sektorov. Testy budú zahŕňať vozidlá pre mestskú dopravu, diaľkovú dopravu na diaľniciach, sklápacie vozidlá a vozidlá na prepravu odpadu. Prvé zverejnenie hodnotení sa uskutoční v novembri 2024.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

EÚ chce zásadné zmeny v nákladných vozidlách. Odborníci sú silne znepokojení

Nákladné vozidlo Mercedes prerobené na byt na kolesách. Bezprecedentná úroveň luxusu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Faceliftované Mitsubishi ASX: Nové technológie, lepšia výbava, ale čo bezpečnosť?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Mitsubishi ASX sa podrobilo testovaniu EuroNCAP – je toto SUV naozaj bezpečné? Malé SUV dostalo facelift, aby si viedlo…

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov