1.5.2024 Redakcia Auto trendy Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).
Nové modely Cupra Leon a Formentor prinášajú vylepšený vzhľad, multimédiá a materiály v kabíne. Zmeny sú rozsiahle a zahŕňajú aj úplne nový systém pohonu oboch kolies, ktorý je navrhnutý na zábavu pri jazde.
Označenie Cupra sa dlhé roky objavovalo na najšportovejších verziách modelov Seat. Potom prišiel rok 2018, keď sa Španieli po vzore napríklad Abarthu rozhodli vytvoriť úplne novú značku automobilov. Tak vznikla Cupra, ktorej prvým modelom bola Ateca.
Prvé vozidlo vytvorené výlučne pre tohto výrobcu však prišlo až v roku 2020. Išlo o model Formentor, ktorý práve prešiel rozsiahlou modernizáciou. Spolu s ním sa ukázal aj osviežený Leon – vo variante hatchback aj kombi s názvom Sportstourer.
Nová Cupra Leon a Formentor: „žraločia“ predná časť
Nové modely Cupra Leon a Formentor sa najviac zmenili v prednej časti karosérie. Štýlový smer tu udáva Tavascan, ktorý debutoval minulý rok. Oba teraz získali podobné črty ako on.
Charakteristickými znakmi nových Cupr Leon a Formentor sú predĺžené masky a prepracované svetlá s vpísanými trojuholníkovými svetelnými prvkami (na želanie: s maticovým osvetlením). V dôsledku toho teraz predné časti oboch modelov pripomínajú žraločí nos.
V rámci modernizácie sa logo Cupra presunulo na kapoty a upustilo sa od klasickej mriežky chladiča, ktorá nahradila obrovské vstupy vzduchu v nárazníku. Najmä na modeli Cupra Leon pôsobí veľmi „agresívne“.
Trojuholníkové prvky sú vpísané aj do zadných svetiel oboch modelov. Okrem toho svetelná lišta, ktorá ich navzájom spája, teraz obsahuje podsvietené logo španielskej značky. Formentor má v zadnom nárazníku difúzor, zatiaľ čo na Leone je zadný nárazník dvojfarebný, čo podľa predstaviteľov Cupry „posilňuje jeho športový charakter a znižuje jeho vizuálny dojem“.
Nové Cupry získali aj rad zliatinových diskov s novým dizajnom a priemerom 18-19 palcov. Formentor ponúka 8 variantov kolies a rovnaký počet lakov karosérie, z ktorých si môžete vybrať. Leon ich má naopak 9. Zákazníci si môžu vyžiadať matné farby ako Century Bronze Matt (Formentor a Leon), Enscalendus Grey Matt (len Formentor) a teraz dostupnú Magnetic Tech Matt (Formentor a Leon).
Lepšie materiály a multimédiá
Kabíny oboch vozidiel využívajú nové, kvalitnejšie materiály, vrátane recyklovaných. Sedadlá v tvare vedra sa napríklad dajú potiahnuť mikrovláknom, ktoré je zo 73 % recyklované.
Stredová konzola prešla prepracovaním a interiéry nových modelov Cupra Leon a Formentora zdobia množstvo medených akcentov. Najvýraznejšími zmenami z hľadiska jazdy sú však nový volant a informačno-zábavný systém.
Najmä predchádzajúci majitelia oboch vozidiel sa mali na čo sťažovať. Preplnený funkciami, s príliš malým počtom ikon a tiež zadrhávaním počas prevádzky – mal ďaleko od najlepších riešení na trhu.
Osviežený multimediálny systém získal 12,9″ obrazovku, nové rozhranie a oveľa modernejší vzhľad. Španieli zdôrazňujú, že hlavnou myšlienkou pri jeho vývoji bolo zjednodušenie ovládania. Lišta pod centrálnou obrazovkou konečne svieti, čím umožňuje pohodlné nastavenie teploty v kabíne a hlasitosti audio zariadenia!
Nový Leon VZ Cupra je vybavený sedadlami Cupra Performance. Ako uvádza španielska značka, sú vyrobené „z kombinácie high-tech tkaniny obsahujúcej recyklované mikrovlákno a haptických materiálov“.
Nová Cupra Leon a Formentor: s novým systémom 4×4
Všetky motory v novom modeli Cupra Leon a Formentora sú vybavené turbodúchadlom a priamym vstrekovaním paliva. Vstupenkou do sveta oboch vozidiel je motor 1,5 TSI vo variante s výkonom 150 k, ktorý je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
V ponuke oboch modelov (v prípade Leona len vo verzii Sportstourer) sa nachádza 204-koňová jednotka 2,0 TSI. Táto jednotka spája 7-stupňovú prevodovku DSG a prenáša krútiaci moment na kolesá oboch náprav. Zabezpečuje to spojka Haldex, ktorá sa od ostatných pripojených systémov odlišuje prítomnosťou prídavného čerpadla.
Nový hatchback Cupra Leon VZ s dvojlitrovým motorom ponúka agregát s výkonom 300 k (pohon predných kolies, prevodovka DSG). K dispozícii bude aj variant tohto motora s výkonom 333 k (len v Sportstoureri), ktorý zodpovedá tomu, čo možno nájsť napríklad v novom Audi S3. Okrem iného je vybavený novým režimom Cupra (vrátane športovo kalibrovaného plynového pedála a prevodovky) a krútiaci moment prenáša na kolesá oboch náprav.
Na rozdiel od štandardných riešení sa vzadu nachádza dvojspojkový diferenciál, ktorý dokáže na dané koleso preniesť až 100 % newtonmetrov (dostupných pre zadnú nápravu). Vďaka jeho použitiu sa podarilo zaviesť režim Drift. Leon a Formentor VZ si na želanie môžete vybaviť brzdami Akebono (375 x 36 mm) so 6-piestikovými strmeňmi.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Cupra Formentor v jedinečných verziách. Takýchto vozidiel sa vyrobí len veľmi málo
Seat sa nikam nechystá. Zaznamenal rekordný rok a má naplánovaný facelift
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.