Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Ceny čínskych áut v Európe sú na smiech. Sú príliš vysoké

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto:). Hoci európski politici dlhodobo varujú pred lacnými autami z ríše stredu, v skutočnosti ich čínski výrobcovia predávajú na našom trhu za niekoľkonásobne vyššie ceny. Podľa...

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto:).

Hoci európski politici dlhodobo varujú pred lacnými autami z ríše stredu, v skutočnosti ich čínski výrobcovia predávajú na našom trhu za niekoľkonásobne vyššie ceny. Podľa analytikov by to mohlo byť jasným signálom, že ani sankčné clá nenarušia expanziu čínskych automobiliek do Európy.

Hoci európski politici dlhodobo varujú pred lacnými autami z ríše stredu, v skutočnosti ich čínski výrobcovia predávajú na našom trhu za niekoľkonásobne vyššie ceny.
Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost

Čínske autá dobývajú európsky trh. Nielenže sú cenovo dostupnejšie ako modely iných výrobcov, ale snažia sa im vyrovnať aj výbavou či technologickými riešeniami. Ako upozorňujú analytici – až dvanásť zo šestnástich automobilových značiek s najvyšším rastom predaja v Európe na konci minulého roka pochádzalo z Číny.

Čínske spoločnosti berú Európu útokom. Colné úrady sa ich neboja

Táto situácia čoraz viac znepokojuje európskych politikov. Podľa Európskej komisie existujú presvedčivé dôkazy, že čínska vláda dotuje spoločnosti vyrábajúce elektromobily, ktoré sa vyvážajú do Európy. Vyplýva to z vyšetrovania, ktoré sa začalo v októbri 20203 a ktoré okrem iného zahŕňalo aj inšpekcie v závodoch veľkých východných koncernov. Vzhľadom na údajné zistené nezrovnalosti budú všetky čínske elektromobily predávané v Európe zaregistrované colnými orgánmi pre prípadné spätné clo.

To znamená, že Európska komisia bude môcť v budúcnosti uložiť clá na všetky vozidlá, ktoré vstúpili na európsky trh od 7. marca 2024. Hoci výška sumy, ktorej by boli čínske autá vystavené, nie je v súčasnosti známa, politici dúfajú, že bude dostatočná na to, aby obmedzila expanziu čínskych výrobcov a zosúladila ceny na európskom trhu. Mohli by však východné značky skutočne stratiť? Podľa agentúry Reuters – nie nevyhnutne.

Z najnovšej správy vyplýva, že čínski výrobcovia predávajú svoje modely v Európe za niekoľkonásobne nadhodnotené ceny.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Čínsky automobilový priemysel má obrovskú výhodu

Z najnovšej správy vyplýva, že čínski výrobcovia predávajú svoje modely v Európe za niekoľkonásobne nadhodnotené ceny. Napríklad jeden z automobilových gigantov z ríše stredu, spoločnosť BYD, zvyšuje ceny v niektorých krajinách až trojnásobne. Kompaktný elektrický crossover Atto 3 stojí v Číne v priemere 18 000 EUR. V Nemecku je cena toho istého vozidla už 38 000 EUR. Hoci je táto suma takmer dvojnásobná, stále je v porovnaní s elektromobilmi nemeckých výrobcov šialene konkurencieschopná.

Podľa agentúry Reuters vysoké vývozné marže spoločnosti BYD podčiarkujú obrovský náskok, ktorý čínsky automobilový priemysel dosiahol. Čínske koncerny dokážu úspešne znižovať náklady v každej fáze výroby – od surovín cez batérie až po pracovnú silu. Nezanedbateľné sú aj domáce dotácie, ktoré ponúka Peking. Sloboda čínskych výrobcov pri stanovovaní cien môže znamenať, že akékoľvek sankčné clá uplatňované Európskou úniou jednoducho nemusia stačiť. Ak sa tak stane, európsky automobilový priemysel môžu čakať veľmi ťažké roky.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Automobily čínskej výroby v Európe. Po BYD je čas pre spoločnosť s rušnou históriou

Čínsky gigant sa ponáhľa. BYD sa snaží dobyť Európu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov