Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Škoda chce vyrábať to, čo chce zákazník. Preto zostane verná spaľovacím motorom aj po roku 2035

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars). Predaj elektromobilov sa spomalil. V USA aj v Európe. Mnohí výrobcovia upozorňujú, že bude ťažké splniť environmentálny cieľ EÚ. Preto Škoda zostane pri spaľovacom...

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars).

Predaj elektromobilov sa spomalil. V USA aj v Európe. Mnohí výrobcovia upozorňujú, že bude ťažké splniť environmentálny cieľ EÚ. Preto Škoda zostane pri spaľovacom motore.

Škoda chce vyrábať to, čo chce zákazník preto Škoda zostane pri spaľovacom motore.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Česká automobilka Škoda chce po roku 2035 ponúkať spaľovacie motory

Klimatické ciele EÚ požadujú postupné vyradenie spaľovacích motorov v nových automobiloch po roku 2035. Vodiči však tomuto novému typu vozidiel nevenujú dostatočnú pozornosť. To spochybňuje načasovanie prechodu na elektromobilitu. Objavila sa dokonca výzva na používanie e-palív, ale ako sme informovali, EÚ to považuje za nehospodárne a nezmyselné.

Česká automobilka Škoda chce aj po roku 2035 vyrábať autá so spaľovacími motormi. Buduje svoje široké portfólio pre zákazníkov s rôznymi potrebami.

„V súčasnej situácii to robíme na hlavných trhoch mimo Európy, pre ktoré politici nestanovili konečný termín.“

– v rozhovore pre Automobilwoche to povedal predseda predstavenstva Škoda Auto Klaus Zellmer.

Toto rozhodnutie je výsledkom toho, že šéf značky si uvedomil problém s akceptáciou elektromobility na niektorých európskych trhoch „Čím južnejšie a východnejšie idete, tým je akceptácia elektromobilov nižšia.“

Škoda chce pokračovať vo výrobe automobilov so spaľovacími motormi aj po uplynutí lehoty EÚ, ale zároveň chce značka Volkswagen dodržiavať limity emisií CO2 stanovené EÚ.

Väčšia rodina elektrických modelov a nové plug-in hybridy

Skupina Volkswagen sa chce v budúcnosti zamerať na elektrické vozidlá. Škoda medzitým rozširuje svoje portfólio elektrických vozidiel a uvádza na trh nové plug-in hybridy.

„Vyrábame to, čo chce zákazník. Vedome sme sa rozhodli ponúknuť široké portfólio,“

Čím južnejšie a východnejšie idete, tým je akceptácia elektromobilov nižšia.
Foto: youtube.com/@skoda

– vysvetľuje v rozhovore predseda predstavenstva Škoda Auto Klaus Zellmer.

Škoda má tiež záujem splniť prísnejšie limity emisií CO2 EÚ od roku 2025.

„Tieto potenciálne sankcie sú pre výrobcov automobilov veľkou výzvou, pretože by sme platili za rozhodnutie o kúpe, ktoré nakoniec urobia zákazníci,“

– vysvetľuje Zellmer.

Šéf Škody je otvorený zavedeniu alternatívnych palív do hry, čím sa postavil na stranu Porsche a generálneho riaditeľa Olivera Blumeho.

„Emisie CO2 by sme dnes mohli znížiť podstatne viac, ak by sme uvažovali aj smerom k elektronickým palivám alebo biopalivám,“

– tvrdí predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto.

O alternatívnych palivách sa v súčasnosti začína čoraz viac hovoriť vzhľadom na blížiaci sa dátum vyradenia nových spaľovacích vozidiel. Diskusia na túto tému prebieha aj v štruktúrach úradníkov EÚ. Európsky dvor audítorov (EDA) však túto myšlienku odmietol.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Škoda Superb 2024 s Travel Assist: asistent pre (autonómne) cestovanie. Testovacia jazda

Toto nové SUV je vernou kópiou modelu Škoda Karoq. Stojí len 11 300 eur


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autovisie). Bugatti Chiron Chiron Super Sport 300+ prekonal rekord najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete, ale výrobca sa pri tom…

Objavte slobodu bez káblov: Displej pre motorku, ktorý vám spríjemní každú jazdu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotoCheez). Displej EVKEY prináša technológie Android Auto a Apple CarPlay na vašu motorku jednoduchým a praktickým spôsobom. Je tiež vodotesný…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov