Elektro, Novinky, Šport, Zaujímavosti,

Formula E získa pohon všetkých štyroch kolies. Do rýchlosti 100 km/h nemá šancu ani F1

3.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FIAOfficialVideo). Formula E nie je veľmi populárna, ale nič nenasvedčuje tomu, že by sa tento seriál mal zrútiť. Naopak, neustále rastie a práve predstavila vozidlo...

3.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FIAOfficialVideo).

Formula E nie je veľmi populárna, ale nič nenasvedčuje tomu, že by sa tento seriál mal zrútiť. Naopak, neustále rastie a práve predstavila vozidlo Gen3Evo, generáciu, ktorá bude štartovať budúci rok.

Formula E získa pohon všetkých štyroch kolies.
Foto: youtube.com/@FIAOfficialVideo

Formula E si hľadá svoje miesto

Predpoklady týkajúce sa vytvorenia pretekárskej kategórie Formula E boli veľmi ambiciózne. V konečnom dôsledku mala nahradiť F1, ale v praxi sa to pravdepodobne nestane. Nič to však nemení na skutočnosti, že formát sa neustále vyvíja a mení, aby bol pre divákov ešte atraktívnejšou podívanou. Je to tiež skvelý testovací priestor pre vývoj technológie elektrického pohonu. V prvej generácii vozidlá dosahovali maximálny výkon 200 kW (270 k), zrýchlili na 100 km/h za približne tri sekundy a vyvinuli maximálnu rýchlosť 225 km/h. Na pozadí automobilov F1 to nie sú nijako impozantné hodnoty. Elektromobily trpeli aj svojou hmotnosťou a veľkosťou, čo im sťažovalo pretekanie na úzkych, často pouličných okruhoch.

Našťastie, s každou ďalšou generáciou sú nové vozidlá rýchlejšie a ľahšie, čo je prísľubom atraktívnejších pretekov. V aktuálnej sezóne jazdci používajú vozidlá 3. generácie a od budúcej sezóny budú jazdiť na vozidlách špecifikácie Gen3Evo. Najväčšou zmenou zavedenou v tejto verzii je možnosť používať pohon všetkých kolies. Vozidlá Gen3 už mali motor na prednej náprave, ale ten sa v súčasnosti používa len na rekuperáciu energie pri brzdení. V budúcom roku ho bude možné využívať aj pri štarte a pri predbiehaní v takzvanom útočnom režime. To by malo výrazne zatraktívniť samotné preteky a poskytnúť jazdcom viac manévrovacích možností.

Formula E Gen3Evo.

Výkon a zrýchlenie

Tým sa však zmeny nekončia. Nová verzia vozidla bude mať výkon 350 kW (470 k) a bude schopná zrýchliť až na 320 km/h, čo je porovnateľné s vozidlami F1. Navyše, nové vozidlo bude zrýchľovať na 100 km/h rýchlejšie ako súčasné vozidlá formuly 1. Očakáva sa, že zrýchlenie bude trvať niečo vyše 1,8 sekundy, zatiaľ čo dnešné hodnoty F1 sa pohybujú okolo dvoch sekúnd. Veľmi tomu pomôže pohon všetkých kolies a nové pneumatiky s lepšou priľnavosťou. Odhaduje sa, že čas nového vozidla by sa mohol oproti súčasným časom na kolo zlepšiť o viac ako 2 sekundy. Očakáva sa tiež, že nové auto bude schopné počas kola rekuperovať až 50 % svojej energie, vďaka čomu batéria s kapacitou 47 kWh, ktorá môže počas brzdenia prijať až 600 kW, vydrží dlhšie. Formula E testuje aj 600 kW nabíjačky, ktoré by mali umožniť doplniť 5 kWh za 30 sekúnd počas zastávky v boxoch.

Počet plánovaných zmien je preto pomerne veľký a znížením hmotnosti vozidiel a ich šírky by sa malo uľahčiť predbiehanie. Všetky tieto zmeny majú zatraktívniť podívanú a ja držím palce, aby k nim skutočne došlo. Ak vás zaujíma, ako Formula E vyzerá v súčasnosti, preteky môžete sledovať na Eurosporte. Najbližšia ePrix sa však uskutoční o dva týždne v Berlíne.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Májový víkend v Miami? Čas na víkend F1 na Floride. Jeden z najlepších počas celej sezóny?

Lewis Hamilton to opäť dokázal. Šampión, ulice Tokia a legendárny model z Japonska


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov