Tipy, Zaujímavosti,

Tu je bicykel Bugatti. Navrhol ho sám Ettore – zakladateľ značky

4.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@thecyclingdaneEXTRA). Logo Bugatti je v posledných rokoch na výslní. Pre tých, ktorí si nemôžu dovoliť klasický model vozidla značky, máme iný návrh. Tým je bicykel....

4.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@thecyclingdaneEXTRA).

Logo Bugatti je v posledných rokoch na výslní. Pre tých, ktorí si nemôžu dovoliť klasický model vozidla značky, máme iný návrh. Tým je bicykel. Rovnako štýlový a rovnako zaujímavý. Už čoskoro si ho bude možné kúpiť na aukcii.

Tu je bicykel Bugatti. Navrhol ho sám Ettore – zakladateľ značky.
Foto: youtube.com/@thecyclingdaneEXTRA

Bugatti sa spája predovšetkým s rýchlymi a luxusnými vozidlami. A toto myslenie je úplne správne. Treba však vedieť, že Ettore – zakladateľ spoločnosti – mal na svojom konte aj iné projekty. Kedysi dokonca vytvoril… bicykel.

Tento dizajn vznikol na začiatku 20. storočia. Bicykel Bugatti bol vyvinutý až v 70. rokoch 20. storočia.

Hoci slovo „vytvoril“ nie je v tomto prípade celkom vhodné. Ettore Bugatti vytvoril v druhom desaťročí 20. storočia náčrt rámu bicykla. Ten bol jedinečný tým, že pozostával zo sústavy rúrok – Ettore takúto konštrukciu nazval kosoštvorcovou. Tie vozidlu dodávali ľahký tvar a nízku hmotnosť. Hmotnosť, ktorá je v prípade cyklokrosového bicykla mimoriadne dôležitá. Ettore sa však nikdy nerozhodol tento návrh zrealizovať. Svoje náčrty však odovzdal ďalej. A tak sa viac ako 20 rokov po Bugattiho smrti dostali do rúk zamestnancov kalifornskej spoločnosti Art Stump. Začiatkom 70. rokov sa táto spoločnosť rozhodla zrealizovať bláznivý nápad talianskeho dizajnéra.

„Prečo sa Bugatti rozhodol navrhnúť bicykel? Pretože práve s týmto typom vozidla sa začala jeho kariéra. Ako 17-ročný bol zamestnaný v spoločnosti Prinetti & Stucchi, ktorá vyrábala len bicykle“.

Rám Bugatti, prehadzovačka Campagnolo, riadidla Sakae Custom a sedadlo Ideale

Celkovo boli pre bicykle Art Stump Bugatti vyrobené len dva rámy. Ich výroba bola mimoriadne náročná. Vyžiadala si 1000 hodín práce. Toľko trvalo vytvarovanie rúrok, potom zostavenie konštrukcie a jej zvarenie. Práca bola stopercentne ručná. Samozrejme, v 70. rokoch boli vyrobené dva kusy. Neskôr sa Art Stump rozhodol vyrobiť väčšiu sériu. Väčšiu, teda pozostávajúcu z tucta kusov.

Bugatti sa spája predovšetkým s rýchlymi a luxusnými vozidlami ale kedysi vytvoril bicykel.
Foto: youtube.com/@thecyclingdaneEXTRA

Ďalšími zaujímavosťami , že bicykel Bugatti pohon s logom legendárnej spoločnosti Campagnolo, riadidlá navrhla japonská značka Sakae Custom a kožené sedadlo vyrobil francúzsky výrobca Ideale.

Koľko môže stáť bicykel Bugatti?

Tento konkrétny exemplár bicykla Art Stump Bugatti má číslo rámu 19 a je vo fonde Mullin Museum od roku 2013. Možno čoskoro zmení majiteľa. Vozidlo sa totiž dostalo do dražby v dome Gooding & Company.

Koľko by mohlo stáť? Podľa prvých odhadov sa aukcia skončí na sume od 4 000 do 8 000 dolárov. Pre klasické Bugatti znie táto suma ako skutočne výhodná kúpa. Poviem viac, nezdá sa mi prehnaná ani za bicykel. Pokročilý cestný model totiž dnes môže v obchode stáť podstatne viac. A tu kupujúci získava jedinečný historický aspekt a skutočne unikátny výrobok v jednom balení.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové Bugatti uvidíme už tento rok.

Šéf Bugatti dráždi nástupcu Chironu. „Dnes ešte nie, musíte si počkať.“


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autovisie). Bugatti Chiron Chiron Super Sport 300+ prekonal rekord najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete, ale výrobca sa pri tom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov