4.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@thecyclingdaneEXTRA).
Logo Bugatti je v posledných rokoch na výslní. Pre tých, ktorí si nemôžu dovoliť klasický model vozidla značky, máme iný návrh. Tým je bicykel. Rovnako štýlový a rovnako zaujímavý. Už čoskoro si ho bude možné kúpiť na aukcii.
Bugatti sa spája predovšetkým s rýchlymi a luxusnými vozidlami. A toto myslenie je úplne správne. Treba však vedieť, že Ettore – zakladateľ spoločnosti – mal na svojom konte aj iné projekty. Kedysi dokonca vytvoril… bicykel.
Tento dizajn vznikol na začiatku 20. storočia. Bicykel Bugatti bol vyvinutý až v 70. rokoch 20. storočia.
Hoci slovo „vytvoril“ nie je v tomto prípade celkom vhodné. Ettore Bugatti vytvoril v druhom desaťročí 20. storočia náčrt rámu bicykla. Ten bol jedinečný tým, že pozostával zo sústavy rúrok – Ettore takúto konštrukciu nazval kosoštvorcovou. Tie vozidlu dodávali ľahký tvar a nízku hmotnosť. Hmotnosť, ktorá je v prípade cyklokrosového bicykla mimoriadne dôležitá. Ettore sa však nikdy nerozhodol tento návrh zrealizovať. Svoje náčrty však odovzdal ďalej. A tak sa viac ako 20 rokov po Bugattiho smrti dostali do rúk zamestnancov kalifornskej spoločnosti Art Stump. Začiatkom 70. rokov sa táto spoločnosť rozhodla zrealizovať bláznivý nápad talianskeho dizajnéra.
„Prečo sa Bugatti rozhodol navrhnúť bicykel? Pretože práve s týmto typom vozidla sa začala jeho kariéra. Ako 17-ročný bol zamestnaný v spoločnosti Prinetti & Stucchi, ktorá vyrábala len bicykle“.
Rám Bugatti, prehadzovačka Campagnolo, riadidla Sakae Custom a sedadlo Ideale
Celkovo boli pre bicykle Art Stump Bugatti vyrobené len dva rámy. Ich výroba bola mimoriadne náročná. Vyžiadala si 1000 hodín práce. Toľko trvalo vytvarovanie rúrok, potom zostavenie konštrukcie a jej zvarenie. Práca bola stopercentne ručná. Samozrejme, v 70. rokoch boli vyrobené dva kusy. Neskôr sa Art Stump rozhodol vyrobiť väčšiu sériu. Väčšiu, teda pozostávajúcu z tucta kusov.
Ďalšími zaujímavosťami sú, že bicykel Bugatti má pohon s logom legendárnej spoločnosti Campagnolo, riadidlá navrhla japonská značka Sakae Custom a kožené sedadlo vyrobil francúzsky výrobca Ideale.
Koľko môže stáť bicykel Bugatti?
Tento konkrétny exemplár bicykla Art Stump Bugatti má číslo rámu 19 a je vo fonde Mullin Museum od roku 2013. Možno čoskoro zmení majiteľa. Vozidlo sa totiž dostalo do dražby v dome Gooding & Company.
Koľko by mohlo stáť? Podľa prvých odhadov sa aukcia skončí na sume od 4 000 do 8 000 dolárov. Pre klasické Bugatti znie táto suma ako skutočne výhodná kúpa. Poviem viac, nezdá sa mi prehnaná ani za bicykel. Pokročilý cestný model totiž dnes môže v obchode stáť podstatne viac. A tu kupujúci získava jedinečný historický aspekt a skutočne unikátny výrobok v jednom balení.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové Bugatti uvidíme už tento rok.
Šéf Bugatti dráždi nástupcu Chironu. „Dnes ešte nie, musíte si počkať.“
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.