6.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@THEAFRICANCARGUY).
Spoločnosť TWR bola kedysi jedným z najväčších tímov motoristického športu na svete. Po 22 rokoch neexistencie sa vracia so svojou najnovšou rekonštrukciou. Je za tým však viac než len nový šat pre Jaguar XJS.
Restomody sú projekty, ktoré takmer vždy vyvolávajú veľké emócie. Samozrejme, je to zaujímavý pohľad na staré auto v úplne novom, modernom šate, ale vždy sa nájdu aj takí, ktorí jeho tvorcov obviňujú zo znesvätenia klasiky. Tentoraz sa však Jaguar XJS dočkal faceliftu od automobilových špecialistov, ktorí sa rozhodli osláviť návrat legendárnej značky po 22 rokoch restomodom.
Ide o spoločnosť TWR, ktorú fanúšikovia motoristického športu a samotného Jaguaru nepochybne poznajú. Spoločnosť, ktorá bola obnovená v roku 2023, práve zverejnila svoj prvý nový projekt. TWR Supercat je kombi, ktoré je rovnako šialené dizajnom ako motorom či cenou. Čo presne však pred nami moderná variácia britskej klasiky skrýva?
Pri tomto aute je ťažké nezačať vzhľadom, ktorý posúva klasický Jaguar XJS o niekoľko epoch do budúcnosti. Auto vyzerá ako športová hračka vďaka silne tvarovanej karbónovej siluete plnej výrezov a vypuklín, malému spojleru a mohutnému difúzoru. Prstencové LED svetlá a masívne kolesá dodávajú modelu Supercat futuristický nádych.
Z výfuku a spod kapoty sa však ozývajú zvuky klasiky. Vozidlo totiž poháňa kompresorový motor V12 od Jaguaru. Pravdepodobne pôjde o známy motor 5,3 V12 zo spomínaného modelu XJS, presnú špecifikáciu však spoločnosť TWR neoznámila. Vie sa však, že agregát generuje až 600 koní, o ktoré sa stará 6-stupňová manuálna prevodovka.
TWR nie je spoločnosť náhodou. Už roky je spojená so značkou Jaguar
Supercat nepochybne vyzerá kapitálovo a určite si získa mnoho fanúšikov. Niektorí si však v tejto chvíli môžu položiť kľúčovú otázku – prečo sa takáto spoločnosť púšťa do restomodu klasického Jaguaru? Krátka lekcia histórie rozptýli všetky pochybnosti.
TWR, presnejšie Tom Walkinshaw Racing, bol pretekársky tím vytvorený bývalým britským jazdcom, ktorého meno bolo zahrnuté v názve tímu. V osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch minulého storočia to bola jedna z najdôležitejších franšíz vo svete motoristického športu.
Tím mal na konte štarty v pretekoch cestovných automobilov, v rallye Paríž-Dakar a predovšetkým vo vytrvalostných pretekoch na čele s 24-hodinovým pretekom Le Mans, v ktorom získal štyri víťazstvá – dve s Jaguarom a dve s Porsche. Walkinshaw bol aj technickým riaditeľom tímu Benetton a navrhol auto pre sezónu 1994, v ktorej Michael Schumacher získal svoj prvý titul majstra sveta.
V roku 1996 spoločnosť TWR kúpila tím Arrows a čiastočne vytvorila vlastný tím F1. To však prinieslo finančné problémy a v roku 2002 konečný zánik spoločnosti, ktorá vládla na tratiach tucet rokov a pomáhala vytvárať edície športových vozidiel Jaguar.
Po viac ako 20 rokoch sa však meno TWR opäť teší veľkej obľube a výber modelu Jaguar XJS nie je náhodný. Práve týmto modelom sa začala spolupráca medzi oboma spoločnosťami, keďže TWR nasadila uvedený model do Majstrovstiev Európy cestovných automobilov (ETCC).
TWR Supercat bude fyzicky vypustený v lete 2024. Spoločnosť plánuje vyrobiť len 88 exemplárov tohto vozidla s cenou od 225 000 GBP (263 000 eur).
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Jaguar sa lúči s klasikou. Koniec výroby klasických modelov v historickej továrni
Auto stálo 30 rokov v stodole. Pod vrstvou špiny bola perla
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.