Správy, Zaujímavosti,

Audi so slabým výsledkom za prvý štvrťrok. Môže za to záhadný komponent motora?

7.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Torsten Dettlaff ). Začiatok roka 2024 nie je pre Audi najšťastnejší. Výrobca v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023 výrazne finančne stratil. Čo je dôvodom...

7.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Torsten Dettlaff ).

Začiatok roka 2024 nie je pre Audi najšťastnejší. Výrobca v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023 výrazne finančne stratil. Čo je dôvodom straty zisku v prvom štvrťroku tohto roka?

Audi so slabým výsledkom za prvý štvrťrok. Môže za to záhadný komponent motora?
Foto: pexels.com/Torsten Dettlaff

Audi stratilo takmer jednu miliardu eur

Rok 2024 nezačal pre prémiovú značku z Ingolstadtu dobre, pokiaľ ide o zisky. Výsledky Audi za prvý štvrťrok, ktoré boli zverejnené v piatok, ukazujú stratu takmer jednej miliardy eur na zisku a viac ako tri miliardy eur na tržbách v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.

Hoci výrobca predal o štvrtinu menej áut na domácom nemeckom trhu, podnikaniu značky v Číne sa darilo oveľa lepšie a spoločnosť zaznamenala rast. Značka dúfa, že v druhej polovici roka 2024 dosiahne výrazne lepšie výsledky.

„Rok 2024 bude pre nás podľa očakávania prechodným rokom,“ povedal finančný riaditeľ Jürgen Rittersberger. „To sa prejavilo najmä v prvom štvrťroku, ktorý bol okrem iného charakterizovaný napätou situáciou v oblasti dodávok.“

Čo stojí za touto napätou situáciou v zásobovaní? Spoločnosť Audi uviedla, že dôvodom tejto finančnej situácie sú okrem iného prekážky v dodávkach motorov V6 a V8. Šesť- a osemvalcové motory sa používajú najmä vo veľkých a výkonných modeloch Audi, t. j. A6, A7 a A8, ako aj v modeloch Q5, Q7 a Q8.

Finančný riaditeľ Audi hovorí o záhadnom komponente

Čo stojí za problémami s dodávkami motorov V6 a V8? K závažným výpadkom v prvom štvrťroku tohto roka došlo v dôsledku absencie dôležitého komponentu u jedného z dodávateľov. V dôsledku toho Audi zaznamenalo pokles predaja o 18,7 % v porovnaní s januárom 2023 a pokles zisku o viac ako jednu miliardu eur na iba 466 miliónov eur.

Výrobcovi už niekoľko mesiacov chýba dôležitý komponent od nemeckého dodávateľa. O aký konkrétny komponent ide, finančný riaditeľ Audi Jürgen Rittersberger nechcel prezradiť.

Vie sa však, že ide o veľmi zložitú súčiastku, ktorá ovplyvňuje výkon motorov. Navyše zaň neexistuje alternatíva, preto výrobca zabránil objednávkam na modely s motormi V6 a V8. Na nemeckom trhu ich bude možné opäť objednávať od polovice marca.

Hoci sa to oficiálne nehovorí, mnohí odborníci z odvetvia sa domnievajú, že vinníkom problémov prémiovej značky je expert na pohonné jednotky Vitesco. Tá sa v súčasnosti spája so spoločnosťou Schaeffler. Dodávateľ v rámci dohody s Audi dodáva tzv. generátory remeňového štartéra pre motory V6 a V8.

Ide o veľmi zložitú súčiastku, ktorá ovplyvňuje výkon motorov V6 a V8.
Foto: youtube.com/@Svarogperformance

Manager Magazin zverejnil konflikt medzi spoločnosťami

Podľa informácií, ktoré zverejnil Manager Magazin, vieme, že Audi a Vitesco sa dostali do sporu o komponenty, ktoré ingolstadtská spoločnosť používa pre svoje špičkové motory od roku 2018. Dodávateľ údajne dokonca pohrozil Audi znížením dodávok. Ako vidno, hrozby sa tým neskončili a téma je veľmi citlivá.

Svedčí o tom napríklad vyjadrenie riaditeľky nákupu Audi Renate Vachenauerovej, ktorá v rozhovore pre Automobilwoche v novembri 2023 tému konfliktu utnula. Povedala len:

„K jednotlivým vzťahom so zákazníkmi sa nebudem vyjadrovať. Vo všeobecnosti sa zameriavame na dlhodobé a stabilné partnerstvá a sme v úzkom kontakte so všetkými našimi dodávateľmi.“

V máji tohto roku situácia nevyzerá o nič lepšie, keďže spoločnosť Vitesco odpovedala iba na otázku novinárov Automobilwoche:

„V tejto veci sme v úzkom kontakte s výrobcom Audi. Prosím, pochopte, že si neželáme poskytovať žiadne ďalšie vyhlásenia týkajúce sa obsahu.“

Audi zostáva veľmi diplomatické, pokiaľ ide o informácie na túto tému. Vo vyhlásení pre Automobilwoche hovorca značky vysvetlil túto záležitosť takto:

„Z dôvodu obmedzenej dostupnosti agregátov V6 a V8 nebolo možné dočasne ponúkať rôzne modely s uvedenými agregátmi. Dôvodom bola obmedzená dostupnosť dielu, ktorý nebol vhodný na krátkodobú výrobu. Ide o veľmi zložitú, špecifickú súčiastku, ktorá významne prispieva k výkonu našich motorov V6 a V8. Sme na dobrej ceste k odstráneniu tohto obmedzenia. Ďalšie podrobnosti nemôžeme poskytnúť.“

Zdá sa však, že značka pomaly naberá na sile a v treťom a štvrtom štvrťroku bude dosahovať oveľa lepšie výsledky. Značka zaznamenala výrazný nárast predaja (+ 13,7 %) v Číne, kde dodala 156 082 modelov. V Európe značka v prvom štvrťroku dodala 162 432 vozidiel.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové plug-in hybridy na trhu. Audi Q7 TFSI e quattro a Audi Q8 TFSI e quattro

Audi ukázalo svetu model Q6 e-tron. Výkonné SUV stanovuje nové štandardy v automobilovom priemysle


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov