7.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Cadillac).
Nezmyselné a vymyslené plány sa musia skôr či neskôr konfrontovať s realitou. Dnes iný výrobca oznámil, že odstupuje od svojho plánu predávať od roku 2030 len elektrické vozidlá. Priznala, že to bola „len misia“. Vo svojom sortimente teda ponechá spaľovacie motory v tej či onej podobe. Budú ho nasledovať aj ostatní?
Ďalší výrobca mení svoje plány v oblasti elektrických vozidiel
Plány predávať určitú vec alebo určitú technológiu a zároveň zakázať inú, od zvoleného dátumu… To už neznie dobre z hľadiska dizajnu a vôbec to nie je o tom, že by sme boli voči elektromobilite zaujatí. Pretože tieto autá majú veľa výhod a vodiči ich určite ocenia, keď im ich prestanú vnucovať nasilu.
Na trhu môže fungovať len to, čo chcú zákazníci, a tí by mali dostať voľnú ruku. Nikto nedokáže predpovedať, ktorá technológia bude najlepšia o 10 rokov. Dá sa to odhadnúť, dá sa to predpovedať. Ale nikto to nemôže tvrdiť so stopercentnou istotou. Preto tento výrobca už stiahol svoje plány predávať od roku 2030 len elektromobily.
Koncerny, ktoré presunuli svoje sily výlučne na elektrické modely, budú musieť podniknúť kroky ako tento výrobca. Okrem toho sa to už deje. Aj viacerí výrobcovia každú chvíľu oznamujú buď zmiernenie svojich elektrických plánov, alebo ich revíziu. Ford svoje plány výstižne označil za hlúpu víziu. Mercedes ich tiež zrušil, pričom použil trochu diplomatickejší slovník. BMW zaujalo skeptický prístup hneď na začiatku. A teraz chce tento ďalší výrobca, Cadillac, urobiť to isté, čo jeho predchodcovia.
Zákazníci sa rozhodnú
Americký výrobca už začal realizovať svoj plán v roku 2020. Neodradil ho ani odhodlaný odpor predajcov, ktorí lepšie poznajú potreby svojich zákazníkov. Po troch rokoch sa však Cadillac spamätal. Už v januári sa objavili prvé náznaky skepsy voči elektromobilite. A dnes výrobca oznámil, že plán predávať od roku 2030 len elektromobily padol.
John Roth, viceprezident spoločnosti Cadillac:
Elektrické a spaľovacie vozidlá budú existovať vedľa seba ešte mnoho rokov, to chceme jasne povedať. Chceme sa uistiť, že zvolený luxus zostane na trhu a nemôžeme čakať, kým obe riešenia dostanú príležitosť uspokojiť potreby zákazníkov.
Je zaujímavé, že prvé rozhodnutie o odvážnom elektrickom pláne neprijal Roth, ale jeho predchodca. Na otázku novinárov z webovej stránky Freep, prečo sa výrobca rozhodol zmeniť plány, Roth odpovedal, že jednoducho počúval svojich zákazníkov.
John Roth: – Vždy počúvame zákazníkov. Stále sa držíme našej stratégie ponúknuť do konca desaťročia kompletné portfólio elektromobilov. Budeme však počúvať zákazníkov a necháme sa nimi viesť. To je naša odpoveď. Máme skvelú internú skupinu, ktorá neustále meria a monitoruje očakávania zákazníkov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Európa v oblasti infraštruktúry pre elektrické vozidlá výrazne zaostáva
Nová Cupra Leon a Formentor – čo sa zmenilo v najpredávanejších vozidlách v Španielsku
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.