7.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@consumerreports).
Okolo začínajúceho podniku s tendenciou na bankrot, ktorý vzkriesil značku Fisker, sa objavuje čoraz viac absurdných situácií. Jeden zákazník nemohol dostať súčiastky v hodnote niečo vyše 900 dolárov. V dôsledku toho musela poisťovňa vyhlásiť totálnu škodu.
Fisker je značka, ktorá je v súčasnosti v povedomí mnohých ľudí, hoci tento záujem pochádza najmä zo Spojených štátov. V žiadnom prípade nejde ani tak o obdiv k ich vozidlám, ako skôr o problémy, ktoré sa na nich hromadia.
Značka vykázala v roku 2023 stratu až 463 miliónov dolárov a začala panicky hľadať obchodného partnera medzi veľkými hráčmi na trhu. Blízko k dokončeniu bola dohoda so spoločnosťou Nissan, ale rokovania stroskotali. Bolo tiež prijaté rozhodnutie znížiť ceny, a tak najpopulárnejší model značky, Fisker Ocean, teraz nestojí 39 000 USD, ale 25 000 USD. Spoločnosť sa údajne chystá vyhlásiť bankrot.
Práve Ocean je hlavným hrdinom príbehu, ktorý uverejnila americká webová stránka CarScoops. Auto si kúpila Joy Wanner, ktorá sa rozhodla vložiť svoju dôveru do stratupu a kúpiť si ich elektromobil. Začiatky s týmto autom neboli najlepšie a dojmy Wannerovej sa zhodovali s dojmami drvivej väčšiny používateľov fiskeru.
Bola to emocionálna horská dráha. Jeden deň auto fungovalo dobre, len aby sa na druhý deň rozsvietila nová kontrolka. Bolo veľmi frustrujúce zaplatiť toľko peňazí za auto, len aby ste boli otrávení zakaždým, keď ste ho použili.
– Joy Wanner v rozhovore pre „CarScoops“
To najhoršie však malo ešte len prísť. Joy sa stala účastníčkou kolízie na parkovisku – iný vodič narazil do otvorených dverí jej vozidla fisker. Likvidátor poistných udalostí odhadol, že poškodený bol len záves a dvere, v druhom prípade kozmetický ohyb v koži dverí, ktorý v skutočnosti nemá vplyv na každodenné používanie vozidla.
Znalec priznal, že presnú sumu pre tento model nepozná, ale hodnotu opravy odhadol na 910 USD. Vtedy sa však začali skutočné problémy. Ukázalo sa, že samotná spoločnosť sa o celú situáciu veľmi nezaujímala a Joy sa nedokázala dostať k žiadnej odpovedi o záruke.
Odpoveď však prišla od poisťovne – Fisker nemohol poskytnúť náhradné diely ani zaručiť, že ich poskytne. Neposkytla ani možnú cenu náhradných dielov, dokonca ani odhad. Poisťovňa v tejto situácii mohla len roztiahnuť ruky.
Poisťovňa nemala inú možnosť, ako poslať auto do šrotu. Áno, závada, ktorej náklady na opravu sa odhadovali na približne 900 USD, sa ukázala ako totálna škoda. Wanner dostal za auto, ktoré bolo pôvodne kúpené za takmer 75 000 USD, šek v hodnote len 53 303 USD.
Znepokojený zákazník sa rozhodol verejne prehovoriť. Totálna škoda bola len čerešničkou na torte problémov, ktoré s autom mala. Napriek tomu, že do amerického start-upu investovala nemalé peniaze, teraz pred ním varuje ďalších potenciálnych záujemcov.
Oneskorené dodanie, zlé vybavovanie dokladov, nahlasovanie problémov a prideľovanie čísel prípadov, ktoré sa rozplývajú vo vzduchu, záhadné výstražné kontrolky a nepríjemné zvuky, búchanie vo vnútri vozidla, nespoľahlivý a zastaraný navigačný systém, lacno vyrobený a sotva funkčný kľúč…. Toto vozidlo veľmi, veľmi nesplnilo naše očakávania a je hlboko pod mojimi štandardmi. Dúfam, že Henrik Fisker príde o každý cent a ostatným želám veľa šťastia.
– Joy Wanner
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čo robiť, ak neviete, kto poškodil vaše auto?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.