12.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Motorhunt).
Európska únia chce od novembra zaviesť nové colné pravidlá, ale mnohé strany sú proti. Predstava je taká, že nové pravidlá, ktoré sa neustále pripravujú v Bruseli, majú podporiť automobilový priemysel. Nemeckí výrobcovia v podobe BMW a Mercedesu však hovoria rázne „nie, ďakujeme“.
Nové nariadenia od novembra? Nemecko hovorí jasné „nie“
Európska únia stále zvažuje, či by mala zaviesť dovozné clá na čínske elektrické vozidlá. To by malo pomôcť chrániť miestnych výrobcov. Nemecké spoločnosti BMW a Mercedes sú však proti takémuto kroku a tvrdia, že by mohol byť kontraproduktívny.
Čína na podporu rozvoja domáceho automobilového priemyslu ponúkla svojim spoločnostiam vyrábajúcim elektrické vozidlá a batérie štedré dotácie. Hoci bol tento krok úspešný, domáci výrobcovia v súčasnosti vyrábajú viac automobilov, ako dokážu predať na domácom trhu. To vedie k obavám, že podcenia európskych výrobcov a budú tu predávať svoje vozidlá za bezkonkurenčnú cenu.
BMW aj Mercedes však majú v Číne výrobné závody. Tvrdia, že zavedenie dovozných ciel na autá a komponenty vyrobené v Číne by mohlo spomaliť prechod Európy na elektrické autá.
Únia by mala skôr znížiť ako zvýšiť clá?
Generálny riaditeľ BMW Oliver Zipse pre agentúru Reuters: „Nemyslíme si, že náš priemysel potrebuje ochranu. Bez zdrojov z Číny neexistuje v Európe žiadna zelená dohoda“.
Generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes Ola Kaellenius súhlasí so Zipse. Tento týždeň zopakoval svoj nesúhlas s obchodnými obmedzeniami s Čínou. V minulosti tvrdil, že Európska únia by mala v skutočnosti znížiť clá voči Číne, nie ich zvyšovať.
Je zaujímavé, že nie každý výrobca automobilov s týmto prístupom súhlasí. Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo vo svojom nedávnom liste napísal, že EÚ by mala podporiť svoj automobilový sektor. Navrhol, aby výrobcovia automobilov spojili svoje zdroje a spolupracovali, aby porazili čínsky automobilový priemysel.
Práca Európskej únie má byť ukončená v novembri. Nové pravidlá by však mohli byť schválené už v júli. Napriek nesúhlasu Nemecka sa zdá, že dirigenti EÚ podporujú prijatie opatrení na ochranu európskeho výrobného sektora pred vonkajšími hrozbami.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čína chce zaplaviť Európu lacnými autami. Tento rok bude prekročená dôležitá hranica
Číňania predsa len nehrajú fér? Obrovské dotácie najmä pre jedného výrobcu automobilov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.