12.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RimacAutomobiliOfficial).
Mate Rimac vybudoval svoje impérium na elektromobiloch a model Nevera sa môže pochváliť neskutočným výkonom, ktorý poteší automobilových nadšencov. Prečo si Chorvát, ktorý vo veku 19 rokov prerobil modely BMW z 80. rokov a namontoval do nich elektromotory, teraz myslí, že tento pohon už nie je „cool“?
Rimac je jedným zo skutočných fenoménov automobilového sveta. Spoločnosť založená 36-ročným Chorvátom Matom Rimacom sa rozrástla do astronomických rozmerov. Nejde len o to, že konglomerát teraz vlastní Bugatti, ale aj o autá, ktoré vychádzajú spod pôvodnej vlajky značky.
Najlepším príkladom je samozrejme nenapodobiteľný Rimac Nevera. Tento elektrický hypercar sa môže pochváliť neuveriteľným výkonom 1 914 koní a 2 360 Nm. Až do apríla 2024 bol najrýchlejším sériovým elektromobilom v histórii okruhu Nürburgring, no najpôsobivejšie sú svetové rekordy v zrýchlení, na čele s týmto časom 0-100 km/h len 1,81 sekundy.
Mate Rimac začal svoje automobilové výboje prestavbou starých BMW radu 3 na elektrické vozidlá a práve s touto technológiou bol najviac spojený. Nie je preto prekvapením, že jeho prejav na summite „Budúcnosť automobilu“, ktorý sa konal od 7. do 9. mája 2024 v Londýne, mnohých fanúšikov štyroch kolies skutočne šokoval.
Nepredali sa všetky
Tvorca najvýkonnejšieho elektromobilu všetkých čias na rovinu priznal, že dopyt po špičkových autách s takýmto pohonom klesá. Nevera sa ešte stále nepredalo všetkých 150 kusov, hoci je stále najpredávanejším elektrickým hyperautom. Rimac sa navyše domnieva, že predpisy, ktoré tlačia na popularizáciu elektromobilov, majú opačný efekt a zabíjajú celé čaro týchto konštrukcií.
Neveru sme začali vyvíjať koncom roka 2016 a začiatkom roka 2017, keď boli elektromobily ešte v kurze. Regulačné orgány a niektorí výrobcovia ich však presadzujú natoľko, že sa príbeh zmenil. Vnucujú nám veci, ktoré nechceme, takže ľudia sú z toho trochu znechutení, z celej tej ich nútenej implementácie. Vždy som bol proti tomu. Myslím si, že všetko musí byť založené na zásluhách – produkt musí byť lepší.
– Mate Rimac, Prezident spoločnosti Bugatti-Rimac
Chorvátsky dizajnér upozornil aj na finančný aspekt. Podľa jeho názoru elektromobily nemajú právo predávať sa lepšie ako spaľovacie motory, ak nie sú konkurencieschopné z hľadiska ceny. Použil tiež prehľadné porovnanie, aby ukázal, že ani extra funkcie, ani výkon peňaženku neoklamú. Medzi to prepašoval aj informáciu, že Bugatti momentálne neplánuje žiadny elektrický model.
Apple Watch dokážu všetko lepšie. Dokážu tisíc ďalších vecí, sú oveľa presnejšie, dokážu merať tepovú frekvenciu. Ale nikto by za ne nezaplatil 200 000 dolárov. Keby sme vyrobili elektrické Bugatti, určite by sme ich predali určitý počet kvôli značke, ale táto suma by neobstála ani vedľa auta s motorom V16.
– Mate Rimac, Prezident spoločnosti Bugatti-Rimac
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Tu sú prvé fotografie nového Bugatti. Nástupca Chironu bude poháňaný motorom V16
Bugatti tvrdí, že jazda s modelom Bolide je porovnateľná s jazdou s vozidlom F1
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.