13.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@INDASCABLWF).
Montáž hnacieho ústrojenstva z Porsche 911 do vozidla T3 s motorom vzadu už nie je pôsobivá. Iné je, keď sa takýto systém nachádza v T4. Očividne to niekto urobil.
Bol ním Rüdiger Claer, ktorý zdokonaľoval modely T3. Nastal však čas na zmenu. Podľa informácií z roku 2002 bol model T4 poháňaný motorom z modelu Porsche 993 Turbo, ale už sa pracovalo na tom, aby sa do modelu Transporter dostal kvapalinou chladený motor z modelu 996.
Ani v tomto prípade však nejde o bežný sériový motor. Namiesto 408 koní generuje 522 koní a 625 Nm. Claer ho neladí sám, ale posiela ho najlepším špecialistom Porsche: RUF. Pod kapotou nájdete len batérie a palivovú nádrž. Pohon všetkých štyroch kolies je štandardom.
Zaujímavé je, že nad zadnou nápravou je len o 30 kg viac záťaže (prenesenej z modelu T3) ako nad prednou nápravou. Samozrejme, štandardné odpruženie Transportera by po tuningu nezvládlo schopnosti 993 Turbo (stovka za 5,1 sekundy, maximálna rýchlosť 273 km/h), preto sú vymenené tlmiče, vahadlá, pružiny.
Zmenami prešiel aj interiér. Lavica v druhom rade vyletela von, namiesto nej tu máme šesť vedrových sedadiel, volant a prístroje od Porsche a obrovský stredový tunel.
Cena? V roku 2002 zaň tuner pýtal 168 000 eur. Staviteľský tím ešte nikdy nebol taký rýchly.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové Porsche Cayenne GTS s motorom 4.0 V8.
Tu je nový Volkswagen California. Je väčší, má priestrannejšiu kabínu a systém 4MOTION
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.