Novinky, Testy, Zaujímavosti,

Vozidlá v testoch neuspeli. Američania len zmenili zadanie

13.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@iihs-hldi). Moderné autá sú vybavené aktívnymi systémami, ktoré korigujú chyby vodiča, takže sú úplne bezpečné, však? Bohužiaľ, nie je to také jednoduché a nový test...

13.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@iihs-hldi).

Moderné autá sú vybavené aktívnymi systémami, ktoré korigujú chyby vodiča, takže sú úplne bezpečné, však? Bohužiaľ, nie je to také jednoduché a nový test IIHS to jednoznačne preukázal. Americká inštitúcia zmenila scenár testu. Škaredá pravda vyšla rýchlo najavo.

Vozidlá v testoch neuspeli.
Foto: youtube.com/@iihs-hldi

Američania požadujú viac

Americká agentúra IIHS, ktorá sa zaoberá bezpečnosťou cestnej premávky, je známa svojou zvrátenosťou. Pred rokmi prekvapila výrobcov automobilov novým typom crash testu s malým prekrytím, známym aj ako obrysové testy. Ukázalo sa, že náraz do prekážky vo výške 25 % šírky kapoty namiesto tradičných 40 % je pre väčšinu áut zničujúci. Teraz IIHS opäť mení podmienky hry. A výrobcovia automobilov opäť opúšťajú bojisko na štíte.

Organizácia IIHS pridala do svojho štandardného súboru testov systémov aktívnej bezpečnosti testy s inými vozidlami – s maketou osobného vozidla a chodcom. Teraz sa vozidlá testujú aj v scenári, v ktorom sa vozidlo približuje k motocyklistovi stojacemu v jeho jazdnom pruhu a k prívesu nákladného vozidla.

Zmenili sa aj rýchlosti. Doteraz IIHS vykonával testy pri dvoch možnostiach: pri rýchlosti 12 a 25 míľ za hodinu alebo 19 a 40 km/h. Teraz sa testy vykonávajú pri troch rýchlostiach: 31, 37 a 43 míľ za hodinu. To znamená 50, 60 a 70 km/h. Okrem toho sa motocyklista umiestni do stredu jazdného pruhu a na pravý okraj jazdného pruhu. Musíte teda uznať, že zmena je naozaj veľká. Až taká veľká, že výsledky dopadli zle.

Body sa udeľujú, keď vozidlo varuje vodiča aspoň 2,1 sekundy pred očakávaným časom nárazu.
Foto: youtube.com/@iihs-hldi

Vozidlá SUV bez úspechu

Body sa udeľujú, keď vozidlo varuje vodiča aspoň 2,1 sekundy pred očakávaným časom nárazu a aspoň viditeľne zníži rýchlosť. Z 10 testovaných vozidiel SUV získalo iba jedno vozidlo maximálne hodnotenie: dobré (4 body zo 4). Dve ďalšie získali dostatočné hodnotenie (3 body zo 4), tri prijateľné hodnotenie (2 body zo 4) a zvyšné štyri nevyhovujúce hodnotenie (1 bod zo 4). Tu sú výsledky testov IIHS. Od najlepšieho po najhorší.

4 body

  • Subaru Forester

SUV Apennine sa vyhlo zrážke s motocyklistom pri rýchlosti 50 a 60 km/h. V teste pri rýchlosti 70 km/h znížilo svoju rýchlosť na menej ako 50 km/h. Varovalo vodiča viac ako 2,1 s pred možnou zrážkou (v scenári s prívesom sa testuje len varovanie pred zrážkou).

3 body

  • Honda CR-V
  • Toyota RAV4

Model Honda včas varoval a v testoch pri rýchlosti 50 a 60 km/h zastavil alebo takmer zastavil. Pri rýchlosti 70 km/h však dokázal iba znížiť rýchlosť nárazu. O niečo horšie dopadol model RAV4, ktorý pri rýchlosti 60 km/h nezabránil zrážke s motocyklistom umiestneným na okraji jazdného pruhu. Pri rýchlosti 70 km/h dokázala Toyota takisto iba obmedziť rýchlosť zrážky.

2 body

  • Ford Escape
  • Hyundai Tucson
  • Jeep Compass

Ford sa dokázal vyhnúť zrážke s motocyklistom len pri rýchlosti 50 km/h. Hyundai si počínal len o niečo lepšie, pričom džíp pri každom z pokusov o zrážku s motocyklistom iba znížil svoju rýchlosť.

1 bod

  • Chevrolet Equinox
  • Mazda CX-5
  • Mitsubishi Outlander
  • Volkswagen Taos
Nový test IIHS.

V tejto skupine boli nedostatky také veľké, že sa IIHS rozhodol pre najnižšie skóre. Vo väčšine prípadov ani nebolo možné otestovať účinnosť systému automatického brzdenia, pretože v týchto scenároch jednoducho nefungoval.

Prax ukazuje, že vykonávanie rovnakých testov po celé roky vedie mnohých výrobcov k tomu, že vyrábajú autá, ktoré nie sú ani tak bezpečné, ako skôr vyhovujúce testom. Dokonca ani vtedy, keď plne neodrážajú skutočné riziká. Preto má trvanie na nezávislých inštitúciách zmysel. Pravdepodobne nebude trvať dlho, kým bude možné vyvinúť systémy, ktoré si poradia s detekciou motocyklistov. A časom sa pravdepodobne nájde ďalšia medzera.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Najlepšie ojazdené vozidlá SUV.

Pravda o plug-in hybridoch. Výsledky výskumu nenechávajú žiadne ilúzie


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov