15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Audiautomotive).
Audi A3 generácie 8Y, ktoré je na trhu od roku 2020, prešlo faceliftom. Kompaktný automobil nadobudol športovejší charakter, má bohatšiu výbavu a ďalšie digitálne funkcie. To však nie je všetko. Úpravy aplikované na pohonnom ústrojenstve a hnacom ústrojenstve verzie S3 urobili tento temperamentný model ešte vzrušujúcejším a atraktívnejším.
Audi A3 a Audi S3 sú známe a obľúbené modely automobilov. Model A3, ktorý debutoval v roku 1996, bol predchodcom prémiovej kompaktnej triedy. Športový model S3, ktorý sa od začiatku vyznačoval štandardným pohonom všetkých štyroch kolies a výkonnosťou, sa zaradil do ponuky v roku 1999 a zostáva v nej dodnes popri modeli A3, hoci už vo svojej štvrtej generácii. Model A3/S3, ktorý sa teraz objavuje ako 5-dverový Sportback alebo 4-dverová limuzína, sa dočkal faceliftu v marci 2024. Koncom apríla sme mal možnosť pozrieť si zmeny, ktoré sa v modelovom rade A3 udiali.
Faceliftované Audi A3/S3 spoznáte podľa tohto
Modely A3 a S3 prešli faceliftom v typickom nemeckom štýle. Vizuálne vylepšenia sú drobné, takže tí, ktorí nie sú fanúšikmi značky Audi, budú musieť jasne označiť oblasti, v ktorých došlo k zmenám. V prvom rade, šesťuholníková mriežka s jedným rámom teraz vyzerá inak – bola sploštená a rozšírená a zbavená rámu. Výplň mriežky má nový dizajn a nesie sploštené kruhové logo spoločnosti, ktoré teraz čiastočne zasahuje do nárazníka. Nárazník má medzitým hranatejšie bočné prívody vzduchu, ktoré nadväzujú na predný spojler.
Zadný nárazník má tiež iný vzhľad vďaka výraznejšiemu difúzoru. Tieto dizajnové prvky sú obzvlášť výrazné v kombinácii s líniou výbavy S line, v tomto prípade nárazníky modelu A3 vyzerajú úplne rovnako ako nárazníky športového vozidla S3. Zatiaľ čo A3 nemá vzadu koncovku výfuku, S3 má tradičnú okrúhlu dvojrúrkovú koncovku výfuku na oboch stranách nárazníka. Zvuk, ktorý vydávajú, je bohužiaľ tlmený. O niečo plnší zvuk, ktorý však zďaleka nedosahuje úroveň zvuku, aký donedávna ponúkali hatchbacky, poskytuje voliteľný športový výfukový systém Akrapovic s titánovým tlmičom výfuku. Celkový vzhľad omladeného modelu A3/S3 dopĺňajú nové dizajny kolies z ľahkých zliatin a nové farby exteriéru (zelená metalíza District a červená Progressive alebo matná šedá Daytona).
Označenie na karosérii už nenájdete
V celom modelovom rade A3 je teraz jediným označením, ktoré naznačuje použitú štýlovú líniu S line, červený symbol diamantu na veku batožinového priestoru vedľa názvu modelu. A čo ostatné označenia, napríklad čísla označujúce verziu motora alebo odznaky „quattro“? Tieto emblémy sa už nenachádzajú. Zvedavci sa dozvedia iba to, či sa pozerajú na A3 s motorom TFSI alebo TDI na stĺpikoch dverí, ale verziu motora sa nedozvedia.
Výber zo štyroch signatúr denného svietenia
Osvetlenie vozidla je výrazne odlišné. Digitálne denné svetlá tvoria LED a LED Matrix svetlomety, ktoré využívajú 24-pixelové prvky usporiadané v troch radoch naprieč. Prostredníctvom MMI je teraz možné vybrať si až zo štyroch rôznych digitálnych podpisov – prvýkrát v modeloch A3. To platí aj pre scenáre uvítacieho a rozlúčkového osvetlenia, ktoré sú individuálne navrhnuté pre každý podpis. Zadné osvetlenie samozrejme tiež využíva technológiu LED.
Vylepšená povrchová úprava a zachovaná intuitívna obsluha
Séria A3 8Y kedysi dokázala sklamať svojou úrovňou spracovania. Po facelifte sa v niektorých častiach kabíny použili lepšie materiály a človek má dojem, že kvalita sa stala porovnateľnou s tým, čo predstavoval predchádzajúci model A3 8V. Je tu viac mäkčených plastov, zlepšila sa kvalita výbavy a rozšírili sa možnosti personalizácie. Prostredie kabíny je vo všeobecnosti príjemné na pohľad, najmä vďaka dizajnu prístrojovej dosky, ktorý je podľa môjho názoru pekný, a intuitívnemu usporiadaniu ovládacích prvkov. Stále sa môžete spoľahnúť na množstvo praktických tlačidiel a jednoduché ovládanie funkcií vozidla a multimédií zoskupených v zariadení zabudovanom v strede konzoly, ktorého obrazovka dobre reaguje na dotyk.
Najdôležitejšou zmenou je nový dizajn radiacej páky S tronic (bohužiaľ obklopenej klavírnym čiernym povrchom, ktorý sa škriabe a zachytáva prach). Zmenil sa aj dekor na vetracích otvoroch a ozdobné vložky v okolitom obložení. Jemne prepracovaný bol aj stredový tunel. Okrem dvoch praktických držiakov na nádoby s nápojmi je opierka na ruku v spodnej časti nastaviteľná na dĺžku a pod uhlom. V interiéri sa línia S3 odlišuje štandardnými športovými sedadlami, ktoré sú v modeli A3 voliteľné, alebo kontrastným prešívaním prvkov čalúnenia.
Vylepšené atmosférické osvetlenie a zvukový systém Sonos
Štandardné osvetlenie interiéru sa rozširuje na akcenty dverí a priestor na nohy. Na želanie sú k dispozícii ďalšie svetelné prvky, ako aj obrysové osvetlenie spínacej dosky a krytov prahov dverí, ktoré sa po modernizácii série A3 nesie okolo stredovej konzoly. Osvetlené sú aj štandardné úchyty nádob na nápoje.
Výraznou novinkou sú podsvietené prvky na paneli predných dverí. Paleta obsahuje 30 rôznych farieb náladového osvetlenia. V spodnej časti dverí sa nachádzajú veľké reproduktory nového zvukového systému Sonos.
Vylepšené štandardné vybavenie
Do štandardnej výbavy Audi A3 teraz patrí digitálne rádio DAB+ a 10,1″ dotykový displej, digitálne ukazovatele Audi virtual cockpit a indukčná nabíjačka smartfónov. Okrem dvoch nabíjacích portov USB-C v stredovej konzole vpredu sú v štandardnej výbave aj ďalšie dva porty vzadu. Pokiaľ ide o bezpečnosť, štandardná špecifikácia zahŕňa systém Audi pre sense front, asistent predchádzania kolíziám, asistent odbočovania a varovanie pred vybočením z jazdného pruhu.
Voliteľná výbava zahŕňa navigáciu MMI plus spolu s celým radom služieb konektivity na centrálnom displeji. Vybrané aplikácie sú nainštalované v systéme infotainmentu bez potreby siahnuť po smartfóne. Používatelia môžu so svojimi aplikáciami komunikovať aj prostredníctvom hlasových príkazov.
1.5 TFSI S tronic bude optimálnou voľbou
V ponuke omladeného Audi A3 je na výber niekoľko pohonných jednotiek. Základný variant 30 TFSI sa vzťahuje na 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 116 k v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou S tronic. Alternatívou k tomuto agregátu je vznetový motor 30 TDI (2-litrový motor) s rovnakým výkonom 116 k v kombinácii len s manuálnou prevodovkou. Na druhej strane výkonnejší diesel 35 TDI s výkonom 150 k je kombinovaný len so 7-stupňovou prevodovkou S tronic.
Existuje ešte jeden variant založený na benzínovom motore 1,5 TFSI – ide o 35 TFSI s výkonom 150 k a 250 Nm, ktorý sa podľa môjho názoru môže ukázať ako najoptimálnejšia voľba. Tento motor je tzv. mäkký hybrid, keďže je vyzbrojený systémom odpojenia polovice valcov a využíva 48-voltový štartér integrovaný do alternátora a 48-voltovú lítium-iónovú batériu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové plug-in hybridy na trhu. Audi Q7 TFSI e quattro a Audi Q8 TFSI e quattro
Audi mení svoje logo. Kruhy budú vyzerať inak
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.