15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carnewz).
Po imidžovom nešťastí s dvojlitrovým motorom M139l v modeli C63 sa Mercedes vracia k jasnej a veľkoobjemovej strane výkonu. Vtáčiky čvirikajú, že pripravovaný CLE 63 bude mať pod kapotou agregát V8.
Ako raz povedal básnik, do kanvice sa zmestia dva litre. V prípade športových vozidiel zo stajne značiek ako Mercedes-AMG alebo BMW M sú tieto slová mimoriadne výstižné. Veď každý automobilový fanúšik – a práve na týchto fanúšikov sú zamerané najmä spomínané značky – má pod kapotou svojho vozidla radšej vidlicový osemvalec ako radový štvorvalec. Žiaľ, v prípade stuttgartskej značky sa „niečo pokazilo“. – inžinieri sa rozhodli do modelov C 63 a GLC 63 napchať dvojlitrový motor M139l. Je síce pravda, že pohonná jednotka použitá v oboch vozidlách je jednoducho skvelá a veľmi zábavná, ale vedomie, že fenomenálnych 680 koní pochádza z hybridného systému založeného na dvojlitrovom motore, a nie zo svalnatého osemvalca, trochu kazí celkové vnímanie vozidla.
Najmä preto, že v prípade modelu C63 (W204) bola za všetky jeho kúzla zodpovedná práve vidlicová jednotka. Obrovský 6,2-litrový motor s prirodzeným nasávaním premenil kompaktný sedan a kupé na skutočné beštie – tvrdo nabitý, zlostne revúci, trhajúci asfalt spod kolies. Bohužiaľ, prišli emisie, ekologická lobby a amatéri, ktorí si mädlili ruky, a s nimi aj downsing. V modeli W205 bolo ešte prijateľné zmeniť jednotku na 4-litrový biturbo. Najkontroverznejšia však bola aplikácia do aktuálne ponúkaného modelu C63 (W206) už spomínaného M139l, ktorý napriek kozmickému výkonu privádza zákazníkov do rozpakov svojím objemom. Prečo sa Mercedes nerozhodol dať doň trojlitrový motor R6? „Ako sa to stalo – neviem“. – uviedol ďalší umelec. Tak či onak, zákazníkom sa to nepáčilo.
Mercedes-AMG CLE 63 s motorom V8? Všetky znamenia na nebi a na zemi naznačujú, že áno
Podľa redakcie britského časopisu Autocar sa pod kapotu CLE 63 pravdepodobne dostane štvorlitrový motor V8 (M177) s výkonom 585 koní. Prečo taká náhla zmena v Mercedese? Ak neviete, o čo ide, tak o peniaze. Dopyt po modeloch C 63 a GLC 63 je zrejme výrazne nižší ako po ich predchodcoch s vidlicovými motormi. Bohužiaľ, potvrdiť sa to nedá – značka sa svojimi predajnými výsledkami nechváli a nechce sa k tomu vyjadrovať.
Ďalším dôvodom tohto rozhodnutia je snaha o zachovanie určitého poriadku v modelovom rade. Uvedenie dvojlitrového motora R4 v modeli CLE 63 oproti trojlitrovému šesťvalcu v modeli CLE 53 by bolo dosť kontroverzným a pre predajné čísla riskantným krokom. Je pravda, že takmer 450-koňový agregát je z hľadiska výkonu horší ako jeho menší príbuzný, ale jeho nasadenie do modelu CLE 63 by bolo menším preháňaním. Navyše, Mercedes sa svojou chybou netají a teraz chce trochu upokojiť svojich zákazníkov, ktorí opakovane dávali najavo svoju nespokojnosť s mikroskopickým motorom v C 63. Či sa však pod kapotou CLE 63 objaví V8, sa ukáže v najbližších mesiacoch, keď bude mať model premiéru na trhu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Mercedes-Benz predstavuje facelift EQS – Čo je nové na elektrickom luxusnom sedane?
Malý elektrický Mercedes triedy G – čo o ňom vieme?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.