Motorky, Tipy, Zaujímavosti,

Najdlhšia cesta na motorke trvala 10 rokov. Emilio za ten čas najazdil 735 000 km

15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BladeRunner707). Ako dlho môžete jazdiť na motorke bez návratu domov? Argentínsky cestovateľ Emilio Scotto vytvoril svetový rekord, keď prešiel neuveriteľných 735 000 km. Trvalo mu...

15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BladeRunner707).

Ako dlho môžete jazdiť na motorke bez návratu domov? Argentínsky cestovateľ Emilio Scotto vytvoril svetový rekord, keď prešiel neuveriteľných 735 000 km. Trvalo mu to desať rokov a podarilo sa mu to vďaka tomu, že si vybral motocykel, ktorý sa nerozbije.

Argentínsky cestovateľ Emilio Scotto vytvoril svetový rekord, keď prešiel neuveriteľných 735 000 km.
Foto: youtube.com/@BladeRunner707

Emilio chcel byť cestovateľom od chvíle, keď mu mama na ôsme narodeniny darovala atlas sveta. Vtedy si povedal, že jedného dňa sa vydá na cestu a navštívi všetky krajiny sveta. O mnoho rokov neskôr svoje slovo dodržal, ale vtedy ešte netušil, že to urobí na motorke. Vzdialenosť, ktorú prešiel od januára 1985 do apríla 1995, je jednoducho ťažko uveriteľná. Za približne desať rokov prešiel Argentínčan 735 000 km a navštívil 214 rôznych krajín.

735 000 km je pre každé vozidlo neuveriteľná vzdialenosť. Emilio Scotto ju prešiel na motorke

Je to nielen najdlhšia cesta na motorke v histórii, ale aj jedna z najdlhších ciest akýmkoľvek dopravným prostriedkom. Za ten čas jeho motorka spotrebovala 47 000 litrov benzínu, 1 300 litrov oleja, 86 pneumatík, 12 batérií a deväť sedadiel. Emilio Scotto opísal svoje dobrodružstvo, ktoré mu vynieslo zápis do Guinnessovej knihy rekordov, vo svojej knihe „Najdlhšia jazda“.

Ako by ste sa pripravili na takú dlhú cestu, keby ste sa ocitli na Argentínčanovom mieste? Jedným z kľúčov k jeho úspechu bol výber správnej motorky, s ktorou prekoná túto obrovskú vzdialenosť. Scotto sa rozhodol pre legendárnu cestovnú motorku Honda Gold Wing, ktorá je nielen neuveriteľne pohodlná, ale má aj povesť nezničiteľnej motorky. Emilio Scotto dokázal, že to nie je planá samochvála. Deväť poťahov sedadla jazdca na jeho Gold Wingu bolo opotrebovaných, ale potrebná bola len jedna generálna oprava motora. To nie je zlé na takmer trištvrte milióna kilometrov!

Honda náhodou navrhla dokonalý turistický motocykel: GL1000 Gold Wing

Honda sa v roku 1972 pustila do vývoja nového vlajkového modelu motocykla, ale japonskí inžinieri pôvodne neplánovali vytvoriť turistický motocykel. GL1000, ktorá debutovala v roku 1974, mala byť novým kráľom UJM (univerzálny japonský motocykel) používaným na každodenné jazdenie so športovým nádychom. Keď sa ukázal ako mimoriadne pohodlný dopravný prostriedok, majitelia ich začali používať aj na diaľkové cestovanie. Vedenie koncernu potom prehodnotilo svoje plány a zrodil sa jeden z najznámejších cestovných motocyklov na svete.

Honda vybavila model GL1000 prvým japonským kvapalinou chladeným štvortaktným motorom.
Foto: youtube.com/@TriguyT110

Koncepcia modelu Gold Wing bola od začiatku jedinečná. Honda vybavila model GL1000 prvým japonským kvapalinou chladeným štvortaktným motorom. Navyše išlo o pozdĺžne uložený štvorvalcový boxer s protibežnými piestami, čo sa ukázalo ako kľúč k úspechu. Takýto motor sa vyznačuje hladkým chodom a plochou konštrukciou, ktorá znižuje ťažisko a umožňuje jednoduché použitie kardanového hriadeľa namiesto klasickej reťaze. Vďaka tomu je Gold Wingi veľmi stabilný a ľahko ovládateľný napriek vysokej pohotovostnej hmotnosti.

735 000 km je pre každé vozidlo neuveriteľná vzdialenosť. Emilio Scotto ju prešiel na motorke.

Argentínsky cestovateľ si vybral Hondu Gold Wing druhej generácie. Nesklamala ho

Prvý model Honda GL1000 Gold Wing mal motor s objemom 999 cm3 a výkonom 80 koní. V tom čase mal na trhu len málo konkurentov a svojou kultúrou motora ich všetkých prekonal. Zákazníci si ho obľúbili najmä v Amerike, kam bola neskôr umiestnená výroba tohto modelu. Do dnešného dňa bolo vyrobených šesť generácií modelu Honda Gold Wing. Vo štvrtej sa počet valcov zvýšil na šesť a zostal tak dodnes. Najnovší model Honda GL1800 Gold Wing má motor so zdvihovým objemom až 1,8 litra a každý, kto na ňom jazdil, si uvedomuje, prečo je taký výnimočný. Je to obrovský motocykel, na ktorom sa jazdí ako na dieťati a je spoľahlivý, navyše ponúka bezkonkurenčný komfort a vynikajúcu ochranu pred vetrom.

Emilio Scotto cestoval po svete hore-dole na Honde GL1100 Gold Wing druhej generácie, ktorá sa vyrábala v rokoch 1980 až 1983 v Marysville (Ohio). Jeho výber bol zrejme čiastočne náhodný, ale určite dobrý. Nazval ju Čierna princezná. Keď sa vydal do sveta, nemal žiadne peniaze, kreditnú kartu, jazdecké skúsenosti ani plán, no napriek tomu sa mu podarilo zažiť epické dobrodružstvo, ktoré neskôr opísal na 224 stranách svojej knihy. Jeho expedícia môže byť inšpiráciou pre ľudí, ktorí majú odvážne sny, ale boja sa urobiť prvý krok. Najdôležitejšie je urobiť ho a mať dostatok viery v seba samého. Veď čo sa môže pokaziť na 735 000 kilometroch?

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čo je to Gold Wing? Dizajnér Hondy určite nemyslel na takúto turistiku

Honda GL1800 Gold Wing Touring je ako dovolenka all inclusive. Nechcete skončiť


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov