18.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Nissan sa rozhodol osviežiť model Qashqai tretej generácie len po troch rokoch od jeho uvedenia na trh. Dôvodom sotva môžu byť slabé predaje, ale skôr snaha doplniť tento model o množstvo zaujímavých nových technológií.
Nissan Qashqai dostáva facelift
Qashqai sa považuje za predchodcu segmentu crossoverov, ktorý je v súčasnosti najobľúbenejšou voľbou zákazníkov v Európe. Tretej generácie tohto modelu sa za tri roky predalo 350 000 kusov, čo treba považovať za veľmi dobrý výsledok. Model stále vyzerá veľmi sviežo, ale Nissan sa rozhodol urobiť niekoľko úprav, ktoré mu dodajú trochu viac charakteru. Zmeny sú viditeľné najmä v prednej časti, kde sa objavila oveľa väčšia mriežka s trojrozmernými prvkami po vzore brnenia samurajov z minulých rokov. Do tohto dizajnu zapadajú aj denné svetlá pod hlavnými svetlometmi. Nad svetlometmi sa medzitým nachádzajú LED pásy s dynamickými smerovkami. Celkový vzhľad je veľmi dobrý.
V zadnej časti sú zmeny o niečo menšie, svetlomety nezmenili svoj tvar, ale mierne sa zmenilo ich rozloženie. Vpredu pribudli rovnaké „čiarky“ ako pri denných svetlách a smerovky vo vyšších verziách výbavy sú tiež dynamické. Okrem toho bol mierne prepracovaný nárazník a jeho farebná schéma, nejde však o žiadne dramatické zmeny.
Silueta exteriéru sa tiež nezmenila, rovnako ako ponuka pohonných jednotiek. K dispozícii bude naďalej 1,3-litrový spaľovací motor s výkonom 158 k a soft hybridným systémom, ako aj výkonnejšia hybridná verzia e-Power s výkonom 190 k. V tomto usporiadaní sú kolesá poháňané elektromotorom a spaľovací motor slúži len ako generátor energie na napájanie meniča. Nissan Qashqai e-Power má teda podobné vlastnosti ako elektromobil a je aj veľmi úsporný. Je však škoda, že nedošlo k zmene a napríklad k výkonnejšiemu elektromotoru, ale tu je výkon, ktorý dokáže spaľovací motor dodať, pravdepodobne limitom.
Úplne nový interiér a technológie
Spoločnosť Nissan sa pri tomto facelifte zamerala predovšetkým na vývoj technológií. Informačno-zábavný systém je teraz založený na systéme Android Automotive, čo znamená veľmi úzku integráciu so službami Google. Stačí sa vo vozidle prihlásiť pomocou svojho účtu a máme prístup k mapám, hlasovému asistentovi alebo desiatkam aplikácií z obchodu Play. Samotné rozloženie obrazovky sa nezmenilo, pred vodičom sú virtuálne hodiny a kokpitu dominuje 12-palcový dotykový displej. Zostali aj fyzické ovládače klimatizácie a tlačidlá na základné funkcie. Za zmienku zrejme stojí aj ešte lepšie čalúnenie, ktoré v najvyšších verziách využíva kožu a alcantaru. Treba povedať, že je to celkom pôsobivé.
Súbor asistenčných systémov vodiča bol vylepšený, čo viedlo k väčšej presnosti a schopnosti zasahovať, a tým aj k vyššej úrovni bezpečnosti pre cestujúcu verejnosť. Po prvé, funkcie automatického núdzového brzdenia boli kalibrované tak, aby účinnejšie rozpoznali nebezpečenstvo a rýchlejšie reagovali v prípade rizika kolízie. Systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu sa teraz automaticky aktivuje pri naštartovaní vozidla a pri rýchlosti nad 60 km/h súčasne aktivuje systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu a systém prevencie vybočenia z jazdného pruhu. Vylepšený bol aj inteligentný systém udržiavania rýchlosti, ktorý pomáha vodičovi prispôsobiť jazdu platnému rýchlostnému limitu pomocou kamery, ktorá sníma dopravné značky obmedzujúce rýchlosť, a údajov GPS. Okrem existujúcej blikajúcej ikony, ktorá upozorňuje vodiča na prekročenie rýchlostného limitu, je teraz k dispozícii (bohužiaľ) aj zvukový signál, ktorý zaznie, keď sa rýchlosť nezníži.
Novinkou v modernizovanom Nissane Qashqai je rýchlo a ľahko dostupný personalizovaný režim asistencie vodiča, ktorý umožňuje nastaviť úroveň zásahov rôznych asistenčných technológií podľa preferencií vodiča. Personalizované nastavenia, uložené v profile vodiča, možno ľahko aktivovať pomocou tlačidla skrátenej ponuky na ľavom ramene volantu a potvrdiť tlačidlom „OK“. Tým sa napríklad zabezpečí, že zásahy systému udržiavania v jazdnom pruhu nebudú také prudké, napríklad pri jazde na úzkych cestách. V novom Qashqai sa zlepšilo aj fungovanie 360-stupňového kamerového systému, ktorý nám teraz poskytuje pohľad aj na to, čo je pod vozidlom, a mal by tiež uľahčiť zaradenie sa do premávky z vedľajšej cesty.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nissan chce do roku 2027 uviesť na trh 30 nových modelov
Spotreba paliva vozidla Nissan Qashqai e-Power. Aktualizácia s úspornými pneumatikami
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.