Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Najprv konkurz a teraz správca konkurznej podstaty. Elektrifikácia Nemecka sa skončila neúspechom….

19.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@axdesign.). Nemecký start-up sa mal stať jasnou hviezdou na nebi európskej elektromobility. Namiesto úspechu však čelí ďalším finančným problémom. Spoločnosť práve po druhýkrát skrachovala. Konkurzný...

19.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@axdesign.).

Nemecký start-up sa mal stať jasnou hviezdou na nebi európskej elektromobility. Namiesto úspechu však čelí ďalším finančným problémom. Spoločnosť práve po druhýkrát skrachovala. Konkurzný správca aj tak dúfa v nového investora.

Nemecký start-up sa mal stať jasnou hviezdou na nebi európskej elektromobility.
Foto: youtube.com/@axdesign.

O elektrifikácii v automobilovom priemysle sa vážne hovorí od začiatku druhého desaťročia 21. storočia. Vtedy začali vznikať začínajúce podniky ako huby po daždi. Chystali sa zmeniť tvár automobilov. Jednou z takýchto spoločností bola Next.e.GO Mobile.

Na začiatok 3 200 objednávok na auto, ktoré tam nebolo

Spoločnosť e.GO bola založená v roku 2015 v nemeckom meste Aachen. Spoločnosť mala pevný technologický základ. Do života ju nakoniec uviedol profesor Günther Schuh. Ten prednáša na Technickej univerzite v Aachene a je zakladateľom start-upu vyvíjajúceho elektrické dodávky. Prvý model značky s názvom e.GO Life bol predstavený v roku 2017. Svoju túžbu kúpiť si mestský mikrohatchback vyjadrilo 3 200 ľudí. A to za cenu takmer 16 000 eur. Model e.GO preto nemal času nazvyš. Pustila sa do výstavby továrne a plánuje rozšíriť svoj modelový rad.

Prvé vozidlá e.GO boli zákazníkom dodané v máji 2019. V priebehu roka 2019 bolo vyrobených celkovo 500 kusov. A keď sa už zdalo, že sa „biznis“ uberá správnym smerom, začiatkom roka 2020 sa objavili prvé problémy. V Európe vypukla pandémia. Tá doslova zničila financie spoločnosti. Veľmi rýchlo, v apríli 2020, vyhlásila spoločnosť e.GO platobnú neschopnosť.

Bankrot po prvýkrát a nový investor. Ten vložil 30 miliónov eur

Start-up však nebol zlikvidovaný, ale bol predmetom rezolučného konania. V dôsledku toho zmenil svoj názov, ale aj vlastníka. Do novej spoločnosti s názvom Next.e.GO Mobile SE vložil kapitál holandský realitný magnát Industrial Investment B.V. V rámci jedného z finančných balíkov išlo 30 miliónov eur nemeckej automobilke.

Finančná injekcia dodala spoločnosti nový vietor do plachiet.

Finančná injekcia dodala spoločnosti nový vietor do plachiet. Nový a veľmi silný. Vedenie začínajúceho podniku preto tvrdo presadzovalo svoje plány. Najprv došlo k faceliftu e.Go Life v roku 2022. V roku 2024 sa zasa objavila koncepcia presunu výroby do Bulharska a dokonca… Mexiko. Len prvý z nových závodov mal vyrábať 30 000 automobilov ročne. Namiesto úspechu s kapitálom S a celosvetovej expanzie však nastali ďalšie finančné problémy. Dnes vedenie spoločnosti hovorí o „nepriaznivom trhovom prostredí“ a „neistote v odvetví elektrických vozidiel“.

Konkurzný správca hľadá investora. Pravdepodobne skôr šialenca…

Do spoločnosti e.GO vstúpil správca konkurznej podstaty. A ten chce v prvom rade hľadať nových investorov. Má však spoločnosť, ktorá kvôli svojej tvrdohlavosti pri jednom výrobnom koncepte druhýkrát krachuje, šancu na nejakú peňažnú injekciu? Pravdepodobne by do nej mohol investovať len niekto nechutne bohatý alebo šialený. Ťažko si predstaviť inú možnosť.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Tisíce nepredaných vozidiel Tesla stoja na bývalom vojenskom letisku

Ďalšie problémy pre nemeckú gigafabriku Tesla. Straty budú vyššie, ako sa pôvodne očakávalo


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Fernando Alonso dostal svoj Aston Martin Valkyrie

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Je to skvelý darček od spoločnosti Aston Martin. Mercedes SLR, 458 Italia, Honda NSX a McLaren Elva sú len…

Môžete na parkovisku jazdiť bez vodičského preukazu?

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@rachelcavera8360) Mnohí dnešní vodiči sa prvýkrát učili šoférovať na parkovisku za panelákom alebo pred zatvoreným obchodným domom.Na takomto parkovisku nie…

Vzbura proti politike EÚ. Už budúci rok môžu milióny ľudí prísť o prácu

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Nové emisné normy CO2, ktoré Európska únia ukladá výrobcom automobilov, nadobudnú účinnosť v januári 2025. Zdá sa, že boli…

Ak vykladáte tovar, môžete svoje vozidlo zastaviť v zóne so zákazom zastavenia alebo státia?

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/c/KooperativanaPojistovna). Ak je vaše auto plné batožiny alebo máte tovar, ktorý chcete naložiť alebo vyložiť, je legálne parkovať v zóne…

Detské autosedačky s normou R44.04 sú už neplatné – môžu sa ešte používať alebo ich predávať?

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chiccousababy). V obchodoch už nebude možné kúpiť novú detskú autosedačku bez označenia ECE R129. Len tie sú v súčasnosti schválené…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov