Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Najprv konkurz a teraz správca konkurznej podstaty. Elektrifikácia Nemecka sa skončila neúspechom….

19.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@axdesign.). Nemecký start-up sa mal stať jasnou hviezdou na nebi európskej elektromobility. Namiesto úspechu však čelí ďalším finančným problémom. Spoločnosť práve po druhýkrát skrachovala. Konkurzný...

19.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@axdesign.).

Nemecký start-up sa mal stať jasnou hviezdou na nebi európskej elektromobility. Namiesto úspechu však čelí ďalším finančným problémom. Spoločnosť práve po druhýkrát skrachovala. Konkurzný správca aj tak dúfa v nového investora.

Nemecký start-up sa mal stať jasnou hviezdou na nebi európskej elektromobility.
Foto: youtube.com/@axdesign.

O elektrifikácii v automobilovom priemysle sa vážne hovorí od začiatku druhého desaťročia 21. storočia. Vtedy začali vznikať začínajúce podniky ako huby po daždi. Chystali sa zmeniť tvár automobilov. Jednou z takýchto spoločností bola Next.e.GO Mobile.

Na začiatok 3 200 objednávok na auto, ktoré tam nebolo

Spoločnosť e.GO bola založená v roku 2015 v nemeckom meste Aachen. Spoločnosť mala pevný technologický základ. Do života ju nakoniec uviedol profesor Günther Schuh. Ten prednáša na Technickej univerzite v Aachene a je zakladateľom start-upu vyvíjajúceho elektrické dodávky. Prvý model značky s názvom e.GO Life bol predstavený v roku 2017. Svoju túžbu kúpiť si mestský mikrohatchback vyjadrilo 3 200 ľudí. A to za cenu takmer 16 000 eur. Model e.GO preto nemal času nazvyš. Pustila sa do výstavby továrne a plánuje rozšíriť svoj modelový rad.

Prvé vozidlá e.GO boli zákazníkom dodané v máji 2019. V priebehu roka 2019 bolo vyrobených celkovo 500 kusov. A keď sa už zdalo, že sa „biznis“ uberá správnym smerom, začiatkom roka 2020 sa objavili prvé problémy. V Európe vypukla pandémia. Tá doslova zničila financie spoločnosti. Veľmi rýchlo, v apríli 2020, vyhlásila spoločnosť e.GO platobnú neschopnosť.

Bankrot po prvýkrát a nový investor. Ten vložil 30 miliónov eur

Start-up však nebol zlikvidovaný, ale bol predmetom rezolučného konania. V dôsledku toho zmenil svoj názov, ale aj vlastníka. Do novej spoločnosti s názvom Next.e.GO Mobile SE vložil kapitál holandský realitný magnát Industrial Investment B.V. V rámci jedného z finančných balíkov išlo 30 miliónov eur nemeckej automobilke.

Finančná injekcia dodala spoločnosti nový vietor do plachiet.

Finančná injekcia dodala spoločnosti nový vietor do plachiet. Nový a veľmi silný. Vedenie začínajúceho podniku preto tvrdo presadzovalo svoje plány. Najprv došlo k faceliftu e.Go Life v roku 2022. V roku 2024 sa zasa objavila koncepcia presunu výroby do Bulharska a dokonca… Mexiko. Len prvý z nových závodov mal vyrábať 30 000 automobilov ročne. Namiesto úspechu s kapitálom S a celosvetovej expanzie však nastali ďalšie finančné problémy. Dnes vedenie spoločnosti hovorí o „nepriaznivom trhovom prostredí“ a „neistote v odvetví elektrických vozidiel“.

Konkurzný správca hľadá investora. Pravdepodobne skôr šialenca…

Do spoločnosti e.GO vstúpil správca konkurznej podstaty. A ten chce v prvom rade hľadať nových investorov. Má však spoločnosť, ktorá kvôli svojej tvrdohlavosti pri jednom výrobnom koncepte druhýkrát krachuje, šancu na nejakú peňažnú injekciu? Pravdepodobne by do nej mohol investovať len niekto nechutne bohatý alebo šialený. Ťažko si predstaviť inú možnosť.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Tisíce nepredaných vozidiel Tesla stoja na bývalom vojenskom letisku

Ďalšie problémy pre nemeckú gigafabriku Tesla. Straty budú vyššie, ako sa pôvodne očakávalo


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autovisie). Bugatti Chiron Chiron Super Sport 300+ prekonal rekord najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete, ale výrobca sa pri tom…

Objavte slobodu bez káblov: Displej pre motorku, ktorý vám spríjemní každú jazdu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotoCheez). Displej EVKEY prináša technológie Android Auto a Apple CarPlay na vašu motorku jednoduchým a praktickým spôsobom. Je tiež vodotesný…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov