20.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MarspeedCars).
Hromadné žaloby proti výrobcom automobilov môžu byť pomerne prekvapivé. Tak je to aj v prípade spoločnosti Stellantis Group, ktorá má prísť o viac ako 8 miliónov dolárov.
Stellantis Group prichádza o milióny dolárov v dôsledku marketingovej akcie
Výdavky vo výške viac ako 8 miliónov USD sú výsledkom hromadnej žaloby, ktorá súvisí s porušením zákona o ochrane spotrebiteľa pri telefonovaní (TCPA) zo strany tohto giganta. Ten sa uplatňuje v USA.
Začalo sa to nevhodným telefonátom v roku 2018, v podstate hlasovou správou, ktorú spoločnosť FCA US – teraz súčasť impéria Stellantis Group – poslala študentke. Týkala sa ponuky na model Chrysler Pacific Hybrid. Hlasová správa, ktorú dostala na svoj mobilný telefón, mala nasledujúci obsah:
„V mene centrály značky Chrysler vám počas letného predaja Chrysleru prinášam vzrušujúce novinky o novom modeli Chrysler Pacifica Hybrid. Majitelia vozidiel s alternatívnym pohonom môžu získať dodatočný bonus 1 000 USD nad rámec všetkých aktuálnych stimulov výrobcu a predajcov. Tento bonus vo výške 1 000 USD sa vzťahuje na lízing alebo kúpu nového vozidla Chrysler Pacifica Hybrid 2018. Táto stimulácia je k dispozícii len obmedzený čas, preto neotáľajte. Navštívte najbližšieho predajcu Chrysler a využite dodatočný bonus 1 000 USD.“
Spoločnosť FCA US tvrdí, že sa nedopustila ničoho zlého. Jednoducho ponúkla zákazníkom túžiacim po Chrysleri Pacifica Hybrid 1 000 USD v hotovosti, ak si kúpia alebo prenajmú americký model. Takáto situácia však stačila na to, aby študentka práva využila svoje znalosti a zarobila na tom nemalé peniaze.
Keďže sa domnievala, že ide o porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa pri telefonickom kontakte (TCPA), obrátila sa na súd a teraz sa dohodla na urovnaní sporu. Je to jasný dôkaz toho, že niekedy sa neoplatí robiť zbytočný rozruch okolo propagácie.
Automobilový gigant odškodní každého, kto takúto správu dostal
Osoby uvedené v hromadnej žalobe tvrdia, že nedali súhlas na kontaktovanie prostredníctvom vopred nahraných marketingových správ. Prednahraté hlasové správy prechádzali cez tzv. hlasovú schránku bez zvonenia. To znamená, že sa obchádza možnosť odpovedať na telefonáty alebo ich blokovať. Takéto správy sa automaticky vkladajú do hlasovej schránky príjemcu.
To preto predstavuje porušenie zákona o telekomunikačných službách. Na druhej strane študentka uviedla, že stratila čas počúvaním hlasovej pošty namiesto toho, aby sa nerušene učila na skúšky na Floridskej univerzite. V skutočnosti musela prerušiť štúdium, aby si vypočula hlasovú správu. Potom jej trvalo nejaký čas, kým zistila, ako bolo získané jej telefónne číslo a prečo jej bolo volané.
Tým, že spoločnosť Stellantis Group zavolala nesprávnej študentke práva, musí zaplatiť 60 USD každému, kto takúto správu dostal, a 25 USD tým, ktorí dostali podobnú akciu na model RAM.
Celková suma spolu s ďalšími poplatkami je závratná. Odškodnenie predstavuje 8,95 milióna USD. Celkovo tým, že si študentka práva zopakovala to, čo sa naučila v škole, dostane od skupiny Stellantis odškodné 89 000 ľudí.
Stojí za to vedieť, že prvý súdny proces pôvodne pobočku Stellantisu oslobodil. Po odvolaní sa však rozhodlo, že najlepšie bude mimosúdne vyrovnanie.
FCA US je teraz povinná poskytnúť súdu všetky možné telefónne čísla, na ktoré bola správa odoslaná. To všetko za účelom identifikácie príjemcu, aby mu bolo oznámené, že má za to nárok na finančnú náhradu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Generálny riaditeľ prepúšťa ďalších 2 500 ľudí a sám zarába 92 000 eur denne
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.