Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Vodiči chcú týmto spôsobom ušetriť trochu paliva. Robia však chybu

21.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Pri pohľade na červenú mnohí vodiči zvoľnia tempo, aby ušetrili drahé palivo. Robia však chybu; existujú lepšie spôsoby, ako sa dostať na červenú,...

21.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív).

Pri pohľade na červenú mnohí vodiči zvoľnia tempo, aby ušetrili drahé palivo. Robia však chybu; existujú lepšie spôsoby, ako sa dostať na červenú, ktoré ušetria viac peňazí.

Vhodné jazdné metódy sa prejavia v dlhšej životnosti mnohých komponentov
Fofo: súkromný archív

Vhodné jazdné metódy sa prejavia v dlhšej životnosti mnohých komponentov, a tým aj v potenciálne nižších nákladoch na prevádzku vozidla. To je potrebné mať na pamäti aj pri takej triviálnej situácii, akou je priblíženie sa k svetelnej križovatke.

Brzdenie motorom

Najlepšie je zvyknúť si používať brzdenie motorom, t. j. primerane znížiť prevodové stupne, aby vozidlo mohlo zrýchliť bez toho, aby muselo použiť brzdy. Výhody sú zrejmé.

Vodič má neustále spojený pohon, spotreba paliva je minimálna alebo nulová a nedochádza k opotrebovaniu spojky, brzdových doštičiek a kotúčov. Za zmienku stojí aj znížená tvorba prachu, ktorý vzniká pri trení brzdových doštičiek o kotúče. Ide o najbežnejšiu a najrozumnejšiu možnosť zníženia rýchlosti, keď sa blížite ku križovatke alebo semaforu.

Voľnobeh

Techniku jazdy na neutrál používali vodiči už pred niekoľkými desaťročiami. Keď sa vodič blížil ku križovatke alebo semaforu, vyradil prevodovku do neutrálu (voľnobeh).Využijúc znížený odpor, dosiahol bod zastavenia.

Argumentom obhajujúcim túto techniku jazdy je nižšia spotreba paliva. Motor spotrebuje menej paliva pri nízkych rýchlostiach, ale problém nastáva, keď treba rýchlo reagovať a zrýchliť. Vodič musí zaradiť správny prevodový stupeň a znovu získať pohon. Týmto spôsobom sa strácajú cenné sekundy. Často sa ukáže, že jediným riešením je prudké brzdenie.

zatlačená spojka
Mnohí vodiči sa snažia jazdiť s vypnutým hnacím ústrojenstvom a držať spojku čo najdlhšie, kým vyradia prevodový stupeň do neutrálu.
Foto: Súkromný archív

Jazda so stlačenou spojkou

Medzi uvedenými spôsobmi existuje ešte jeden – prechodný. Mnohí vodiči sa snažia jazdiť s vypnutým hnacím ústrojenstvom a držať spojku čo najdlhšie, kým vyradia prevodový stupeň do neutrálu. V núdzovej situácii môžu okamžite uvoľniť spojku a obnoviť pohon.

Treba mať na pamäti, že z dlhodobého hľadiska bude tento spôsob najnákladnejší. V prvom rade musíte počítať so skrátenou životnosťou spojky a s ňou spojených komponentov, napríklad dvojhmotového kolesa. To znamená, že potreba výmeny, a tým aj náklady pohybujúce sa v tisícoch zlotých, dopadnú na vodiča oveľa skôr ako pri iných spôsoboch jazdy. V extrémnych prípadoch môže byť spojka na výmenu už po 30 – 40 000 kilometroch.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Už nie sú žiadne pochybnosti. Tieto autá majú najnižšiu spotrebu

Vybrané autá pre seniorov. K dispozícii je zoznam najlepších


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov