22.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@namcar85).
Hoci meno Mustang na elektrickom crossoveri Mach-E mnohí považujú za neúspech, skutočná inkarnácia tohto vozidla bude žiť ďalej v celej rodine modelov. Šéf Fordu si tu berie za príklad Porsche 911.
Príchod elektrického Mustangu Mach-E polarizoval fanúšikov tejto americkej legendy. Niektorí boli novým modelom nadšení a označovali ho za krok do budúcnosti. Iní, odchovaní klasickým Mustangom, tvrdili, že ide o zabitie legendy.
Na rok 2022 pripravil Ford ďalšiu inkarnáciu naftového Mustangu. Tento rok oslavuje toto vozidlo 60. výročie, zatiaľ čo na európsky trh sa dostane koncom roka 2024. Určite nie je taká atraktívna ako v čase, keď sa tento model prvýkrát oficiálne objavil u nás.
Dôležité je, že najklasickejšia verzia Mustangu, kupé, stále používa benzínové motory a má pohon zadných kolies. To je však len začiatok jeho ságy.
Ford Mustang dostane ďalšie verzie
To, že to tak bude, priznal šéf Fordu Jim Farley v rozhovore pre britský Autocar. „Mustang je v súčasnosti jednoznačne najpredávanejším kupé na svete. Má teda obrovské množstvo priaznivcov,“ – uviedol.
Priznal však, že Ford už nechce urobiť rovnakú chybu ako v prípade elektrického. Pri tomto aute bol názov Mustang len marketingovým ťahom, ako prilákať čo najviac zákazníkov. Vyšlo to… tak-tak.
„Nikdy nevyrobíme Mustang, ktorý by nebol Mustangom,“ verí Farley. „Napríklad nikdy nebude priestor pre malé dvojdverové SUV značky Ford s nálepkou Mustang. Mohli by sme vytvoriť inú karosársku verziu, dokonca štvordverový automobil? Verím, že by sme mohli. Podmienkou je, aby si zachovali výkon a charakter originálu,“ – dodáva šéf spoločnosti Ford.
Farley spomína, že konglomerát, ktorý riadi, by mal začať s reálnou expanziou najnovšieho Mustangu. Cieľom je, aby sa objavili nielen tradičné verzie, ale aj špeciálne verzie.
Tu Američan uvádza ako vzor Porsche a jeho 911. Hoci ide skutočne o jedno a to isté auto, dodáva sa v obrovskom množstve variantov líšiacich sa výkonom, charakterom a, samozrejme, cenou. Okrem bežnej „deväťstojedenástky“ tu máme o niečo športovejšiu GTS, výkonné Turbo alebo na okruhy orientovanú GT3 RS.
„Porsche vynikajúco využíva legendu tohto modelu,“ – uvádza Farley.
Ako Porsche 911, ale nie celkom
„Nechceli by sme robiť všetko ako Porsche. Chceme to robiť v typicky americkom štýle,“ dodáva Farley. Uvádza tiež, že v súčasnosti sa pripravuje zmenšený model, ktorý predstavuje spôsob, ako vytvoriť cenovo dostupné vozidlo s veľmi dobrým výkonom.
„Nezastavíme sa pri modeli Mustang GTD,“ poznamenáva šéf spoločnosti Ford. Teda na okruhovom modeli s výkonom 800 koní, ktorý stojí veľa peňazí. Je to len akási „záloha“ pre ďalšie modely legendy.
Farley pripomína svoje skúsenosti s Mustangom Mach-E a zdôrazňuje, že Ford musí byť pri výbere „obsahu“ opatrný. Preto sa určite nedočkáme Mustangu v štýle… Porsche 911 Dakar. Teda terénny model.
Američania sľubujú, že motor V8 budú vyrábať čo najdlhšie. Ba, Farley kvôli tomu vedie tvrdý boj s politikmi. Rovnako ako o zachovaní manuálnej prevodovky, o ktorej zase rozhodujú zákazníci.
Podobne ako Porsche 911, aj klasický Mustang bude čeliť hybridizácii. Tá má pomôcť znížiť emisie oxidu uhličitého do atmosféry a zároveň zlepšiť výkon „Testovali sme hybridné pohonné ústrojenstvo a naozaj veríme, že čiastočne elektrické systémy fungujú dobre pre výkonné autá,“ – dodáva šéf spoločnosti Ford.
„Jednu vec môžem sľúbiť: nikdy nebudeme vyrábať plne elektrický Mustang,“ dodáva, akoby chcel všetkým kritikom Mach-E zlomiť palicu.
Ford Mustang je symbolom americkej značky
„Keď sme sa okolo roku 2015 rozhodli, že Mustang by sa mal stať globálnym modelom s volantom na pravej strane a ďalšími zmenami, vyzeralo to, že podstupujeme veľké riziko,“ hovorí Farley.
„Ale vyplatilo sa to. Teraz sú niektorí z našich najväčších predajcov v krajinách ako Švédsko a Austrália. Povedal by som, že budúcnosť značky Mustang nebola nikdy jasnejšia.“ – uzatvára.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Ford E-Transit dostáva aktualizácie: väčší dojazd a rýchlejšie nabíjanie
Ford Focus sa prestane vyrábať v roku 2025 napriek klesajúcemu záujmu o elektrické modely
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.