Tipy, Zaujímavosti,

Najčastejšie problémy s automatickou prevodovkou

22.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Muanpare Wanpen). Ak nie je správne udržiavaná alebo má výrobný problém, môže dôjsť k viacerým poruchám automatickej prevodovky. Tu sú uvedené najčastejšie problémy, ktoré sa...

22.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Muanpare Wanpen).

Ak nie je správne udržiavaná alebo má výrobný problém, môže dôjsť k viacerým poruchám automatickej prevodovky. Tu sú uvedené najčastejšie problémy, ktoré sa vyskytujú pri automatickej prevodovke.

Ako každá mechanická časť, aj automatická prevodovka sa časom pokazí.
Foto: shutterstock.com/Muanpare Wanpen

Ako každá mechanická časť, aj automatická prevodovka sa časom pokazí. Ak však nie je správne prevádzkovaná, môže sa opotrebovať oveľa rýchlejšie.

Preto je dobré poznať prvé príznaky problémov s automatickou prevodovkou.

Najčastejšie problémy s automatickou prevodovkou

Najčastejšie problémy s automatickou prevodovkou sú:

  • únik prevodovej kvapaliny;
  • prehriatie;
  • neúspešné radenie prevodových stupňov;
  • mechanická porucha meniča krútiaceho momentu;
  • porucha snímača.

Tieto problémy sa vo všeobecnosti dajú ľahko identifikovať, ale na ich odstránenie sú potrebné odborné znalosti.

Únik prevodovej kvapaliny z automatickej prevodovky

Keď si všimnete škvrnu pod vozidlom, môže to byť znamenie, že došlo k úniku. Aby ste lepšie videli, kde sa únik nachádza, položte pod vozidlo kartón.

Ak vychádza z prevodovky, musíte sa čo najskôr dostať k mechanikovi.

Únik oleja z prevodovky môže byť spôsobený opotrebovanými tesneniami alebo poškodenými komponentmi.

Odporúčanie mechanikov je, aby sa pri výmene olejového filtra vymenili aj tesnenia automatickej prevodovky.

Automatické prevodovky sú oveľa zložitejšie ako manuálne prevodovky.
Foto: shutterstock.com/patruflo

Elektronické problémy s automatickou prevodovkou

Automatické prevodovky sú oveľa zložitejšie ako manuálne prevodovky. Výrobcovia preto do nich namontovali aj množstvo snímačov, ktoré vodičov upozorňujú na poruchy.

Niekedy však aj tieto snímače môžu zlyhať a v dôsledku týchto elektronických porúch prevodovka prestane správne fungovať.

Poruchy elektroniky alebo snímačov môžu spôsobiť problémy pri radení prevodových stupňov.

Ak ide len o chybu čítania údajov, stačí túto chybu po diagnostike odstrániť. Ak problém nezmizne, potom bude s najväčšou pravdepodobnosťou potrebné vymeniť chybný snímač.

Prečo sa automatická prevodovka prehrieva

Prehrievanie prevodovky v aute s automatickou prevodovkou môže byť spôsobené viacerými príčinami.

Tento problém môže spôsobiť napríklad nedostatočná alebo nízka hladina chladiacej kvapaliny.

Taktiež ak chladič oleja nefunguje správne, prevodovka sa môže prehrievať.

Príčinou prehrievania prevodovky môže byť aj nadmerné opotrebovanie spojok, ktoré spôsobuje neustále preklzávanie, alebo usadeniny na chladiacom systéme, ktoré bránia prietoku oleja.

Problémy s preraďovaním v automatickej prevodovke

Ak cítite trhnutie alebo ťažko radíte medzi prevodovými stupňami, ide o problém s prevodovkou.

Môže to byť spôsobené opotrebovaním vnútorných komponentov, použitým olejom, snímačmi alebo inými mechanickými problémami.

Napríklad možno porucha hydrauliky môže viesť k zablokovaniu určitého prevodového stupňa. Prevodovka sa môže zaseknúť aj pri poškodení vnútorných komponentov.

Menič krútiaceho momentu sa tiež môže časom opotrebovať, čo môže spôsobiť príznaky, ako sú otrasy pri radení, vibrácie alebo zvýšená spotreba paliva.

Keď spozorujete tieto problémy s automatickou prevodovkou, vždy by ste mali svoje vozidlo odovzdať do servisu, na diagnostiku a opravu.

V prípade odkladu sa tieto problémy môžu zhoršiť a viesť k vážnejším poškodeniam.

Koľko stojí oprava automatickej prevodovky?

Keďže oprava automatickej prevodovky si vyžaduje veľa pozornosti a času, náklady nie sú zanedbateľné.

Čím je prevodovka zložitejšia, tým sú náklady na opravu vyššie.

Ak ide len o softvérovú chybu, náklady na opravu predstavujú niekoľko stoviek. Zložitá oprava však môže stáť aj tisíc eur.

„Problémy s automatickou prevodovkou sú vo všeobecnosti drahé. Musí sa kompletne rozobrať, má veľa malých súčiastok, takže každý zásah je prácny. Na oprave automatickej prevodovky môžete pracovať niekoľko hodín alebo dní. A cena môže pri veľmi komplikovanej oprave dosiahnuť niekoľko tisíc eur,“

– vysvetlil mechanik.

Ak ide len o softvérovú chybu, náklady na opravu predstavujú niekoľko stoviek.
Foto: shutterstock.com/David Tadevosian

Ako správne riadiť auto s automatickou prevodovkou

Aby ste predišli predčasnému opotrebovaniu automatickej prevodovky, mali by ste mať na pamäti niekoľko vecí.

Napríklad, najlepšie je používať na brzdenie alebo zrýchľovanie len pravú nohu.
Taktiež by sa nemal aktivovať parkovací režim (P) pred úplným zastavením vozidla. Rovnako by sa nemal ponechať v neutrálnom režime (N), keď je vozidlo v pohybe.

Keď sa objavia prvé známky preklzu spojky, mala by sa vymeniť celá súprava.

A v neposlednom rade, po aktivácii režimu Drive (D) by sa mal prevodový stupeň meniť až v cieli cesty. To znamená, že na semaforoch alebo pri dopravných zápchach a krátkom čase na zastavenie by bolo lepšie ponechať vozidlo v režime D.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čo sa stane, ak hneď zaradíte štvrtý z druhého stupňa? Takto funguje prevodovka

Čo sa stane, ak zaradíte spiatočku pri rýchlosti 100 km/h? Je to ako nová funkcia v aute


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov