27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auto_4K).
BYD Seagull by mal byť cenovým knokautom pre západných výrobcov, hoci sankcie EÚ to môžu zmeniť. Niektorí z nich však nemajú v úmysle skrývať, že konkurencia z kráľovstva stredu je schopná stráviť ich spánok.
Proces rozširovania čínskych elektrických automobilov teraz vstupuje do novej fázy. Značky, ktoré majú v pláne dobyť rad zákazníkov v Európe, sú v procese vývoja svojej ponuky a infraštruktúry. Veľmi dobrým príkladom je BYD, najväčší čínsky konglomerát, ktorý nielenže predáva svoje autá v mnohých krajinách starého kontinentu, ale zriaďuje tu aj svoju novú továreň.
Najvýkonnejšie modely sa však uvádzajú do prevádzky až teraz. BYD Seagull sa v Európe začne predávať v roku 2025. Ide o najlacnejší model v čínskej ponuke, ktorý je na domácom trhu k dispozícii za menej ako 10 000 USD (približne 9 200 eur).
Dokonca aj v štandardnej výbave má toto vozidlo vybavenie, ako je tempomat a indukčná nabíjačka. Ani výkon nevyzerá zle – dojazd v lepšej verzii sa odhaduje na 405 km, pričom výkon motora je 75 koní. Lacnejší variant stále poskytuje dojazd až 305 km. Celkom dobré na extrémne lacný mestský hatchback.
Samozrejme, vzhľadom na iné predpisy a clá nemôžu európski zákazníci počítať s takouto nízkou cenou. BYD však ubezpečuje, že cena modelu Seagull nebude vyššia ako 20 000 eur, čo je stále obrovský rozdiel oproti najbližším konkurentom, ako sú značky Volkswagen, Renault alebo Stellantis Group.
To sa, samozrejme, môže zmeniť, ak Európska únia schváli zvýšenie ciel na vozidlá z kráľovstva stredu. To však neznamená, že výrobcovia z členských štátov si môžu vydýchnuť. Naopak, obavy z konkurencieschopnosti čínskych automobilov len rastú.
Lacné elektromobily z Číny sa dostanú do Európy. „Máme obavy“.
Martin Sander, generálny riaditeľ divízie Ford Model e, ktorý je zodpovedný za výrobu elektromobilov americkej značky, sa nehanbil vyjadriť svoje pochybnosti. V rozhovore pre Automotive News Europe Nemec úprimne priznal, že kroky BYD a ďalších čínskych koncernov vníma s určitou nervozitou.
Veľmi pozorne sledujeme tento model a ďalšie modely čínskych výrobcov elektrických vozidiel. Samozrejme, že nás znepokojuje, keď na trh vstupuje nová konkurencia.
Spoločnosť BYD začína stavať svoju prvú európsku továreň v maďarskom meste Szeged a už má plány na ďalší závod. Číňania dúfajú, že týmto spôsobom obídu nové clá, ktoré sa majú vzťahovať na autá vyrábané v Kráľovstve stredu. Ak bude čínska značka vyrábať svoje vozidlá v EÚ, bude ťažšie alebo nemožné znepríjemniť jej život novými predpismi.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Hybridné SUV od spoločnosti BYD dostáva európsky cenník so zľavou
Nové SUV od BYD bude bestsellerom. Za túto cenu ohrozí svojich európskych konkurentov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.