28.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl).
Až 76 % mladých Američanov by sa rozhodlo pre čínske SUV a sedany. Takéto závery, ktoré pravdepodobne znepokojujú vládnucich v USA, vyplynuli z nového prieskumu spoločnosti AutoPacific. Mladí ľudia poznajú čínske autá zo sociálnych médií, ako je TikTok, čo len podnecuje záujem.
Autá z Číny priťahujú čoraz viac zákazníkov po celom svete. Na Slovensku je to spôsobené najmä nízkou cenou v pomere k výbave. Do povedomia ľudí však čoraz viac prenikajú technologické pokroky či dizajn značiek z ríše stredu. Je čoraz ťažšie nenaraziť na internete aspoň na krátke videofilmy, ktoré prezentujú výhody jednotlivých značiek z Číny.
Aký je problém s čínskymi autami?
To, čo sa zdá byť atraktívne pre používateľov, naháňa strach tým, ktorí sú pri moci. Strach zo zaplavenia trhu lacnými, ale inovatívnymi čínskymi automobilmi zmobilizoval najmä vládu USA. Administratíva Joea Bidena drasticky zvýši clá na autá vyrobené v Číne.
Američania naznačujú, že Číňania možno zámerne predávajú svoje autá za nízke ceny, aby zasiahli západný automobilový priemysel. Európska únia sa tiež môže rozhodnúť pre podobný krok v podobe zvýšenia ciel. Proti tomu sa stavajú európski výrobcovia automobilov, ktorí sa obávajú odvetných opatrení voči nim v Číne.
USA sa tiež blížia k zablokovaniu čínskej sociálnej siete TikTok. Američania obviňujú jej majiteľov zo zhromažďovania údajov o svojich občanoch a podobné námietky sa týkajú aj automobilov. Teraz sa zdá, že TikTok môže zohrávať kľúčovú úlohu aj pri otepľovaní imidžu čínskych značiek. Existuje dokonca náznak podprahového posolstva, ktorého účinky možno vidieť vo výsledkoch prieskumu spoločnosti AutoPacific.
Ukázalo sa, že až 76 % občanov USA vo veku do 40 rokov by zvažovalo kúpu čínskeho elektromobilu. Títo priznávajú, že si ich obľúbili prostredníctvom sociálnych médií. Mladých ľudí nebrzdia žiadne obavy o bezpečnosť údajov.
Čím je generácia staršia, tým sa zväčšuje skupina skeptikov. Z prieskumu širšej skupiny 800 ľudí vo veku od 18 do 80 rokov vyplynulo, že podpora čínskych elektrických vozidiel klesla na 35 %. 16 % respondentov, ktorí boli za, však zdôraznilo, že ak by sa tieto modely vyrábali v USA, možno by o takejto kúpe uvažovali.
Výsledky prieskumu môžu byť pre čínskych výrobcov určitou nádejou. Z dlhodobého hľadiska môže podpora verejnosti zvýšiť tlak na odstránenie prekážok pre čínske automobilové značky. Je zaujímavé, že ide o ďalšiu štúdiu, ktorá potvrdzuje záujem o autá z tejto krajiny. Nedávna štúdia spoločnosti AlixPartners ukázala, že viac ako polovica (58 %) amerických zákazníkov by bola ochotná kúpiť čínske SUV alebo sedany. Respondenti prieskumu si dobre asociovali aj giganty ako BYD, Nio a Leapmotor.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínsky bestseller v Európe. Ford sa obáva novej konkurencie
Novo odhalené čínske SUV prichádza do Európy. Bude to senzácia, a to nielen z hľadiska ceny
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.