28.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@dweuromaxx).
Nemecká štátna pokladnica sa pomaly vyčerpáva, a tak sa objavujú čoraz bláznivejšie nápady, odkiaľ by sa mali vziať peniaze na jej doplnenie. Jedna skupina odborníkov chce zaviesť ďalšiu daň pre vodičov, ktorí sú už teraz zaťažení vysokými poplatkami. Zdá sa, že je to mimoriadne absurdné. A to všetko preto, aby sa im z vreciek vytiahlo ešte viac peňazí.
Nová daň za prejdený kilometer nie je vtip
Doprava, presúvanie sa autom alebo všeobecne na dlhšie vzdialenosti, ako je len cesta do obchodu, prejde v najbližších rokoch obrovskou revolúciou. Čoraz viac sa hovorí o tom, že by sme mali všetci prejsť na elektromobily, alebo ak nie, tak aspoň na mestskú dopravu. A samozrejme, v zásade sú takéto myšlienky veľmi dobré. Jediným problémom je, že sieť mestskej dopravy na väčšine miest jednoducho nefunguje.
Ľuďom sa nepáči všetko. Rovnako ako väčšina z nás nechce prejsť z dieselových vozidiel na elektrické. Rovnako tak nechceme platiť absurdné poplatky. A táto daň pravdepodobne prekračuje všetky hranice.
Skupina expertov, ktorú zriadila nemecká spolková vláda, prišla s návrhom, aby vodiči platili daň za každý kilometer jazdy. A to bez ohľadu na to, či jazdia na benzínovom, elektrickom alebo naftovom aute. Informuje o tom portál Focus, ktorý tvrdí, že dôvodom je zlý stav mnohých ciest, na ktorých opravu nie sú peniaze.
Nemecko má pred sebou ťažký oriešok
Automobilový klub AvD (Automobilclub von Deutschland) sa proti takémuto kroku dôrazne postavil. Poukazuje na to, že vodiči sú už teraz zaťažení neuveriteľným množstvom najrôznejších poplatkov a daní, ktoré sa neustále zvyšujú. Samozrejme, každú novozavedenú daň politici „propagovali“ ako nevyhnutnosť na opravu ciest. Podľa štatistík sa však na tento účel použije len 62 % vybraných peňazí. Zvyšok nachádza iné využitie.
Nemecko v posledných rokoch plytvalo peniazmi daňových poplatníkov (napríklad na gigantické dotácie pre elektrické vozidlá), takže táto situácia nie je prekvapujúca. Na elektriku sa minuli stovky miliónov eur a teraz tieto peniaze logicky chýbajú inde. Zároveň by ľudia, ktorí už koniec koncov zaplatili dane na opravu ciest, museli platiť znova. Dôležité však je, že prispeli na drahú elektriku.
Nový návrh ešte viac prehlbuje sociálnu priepasť. Vedie tiež k čoraz depresívnejšej nálade. Michael Habersland, šéf ďalšieho nemeckého klubu Mobil in Deutschland, uviedol, že „niektorí vodiči ani nemajú možnosť prestúpiť na verejnú dopravu, pretože žiadna neexistuje, najmä v odľahlých oblastiach“. Pre mnohých ľudí v Nemecku sa už šoférovanie stáva nerentabilným. Nová daň by mohla tento problém ešte viac prehĺbiť.
V súčasnosti nie je jasné, ako presne bude nová daň vyzerať. Zdá sa však, že sa bude vzťahovať len na vodičov s vozidlom registrovaným v Nemecku. Vodiči v tranzite teda pravdepodobne nebudú musieť daň platiť. Nedá sa však vylúčiť, že Nemcov budú nasledovať vlády ďalších krajín.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové dane pre majiteľov elektromobilov. Už to nie je vtipné
Na splnenie cieľov EÚ je potrebné vybudovať 3142 nabíjačiek denne
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.