SUV s klesajúcou strechou sa osvedčili ako celkom dobre zarábajúce vozidlá, takže nie je prekvapením, že BMW zameralo X2 týmto smerom. Prvýkrát bude k dispozícii aj elektrická verzia, ale bežný pozorovateľ na ulici si rozdiel medzi ňou a spaľovacím motorom nevšimne.
Štýl nového modelu X2 určite nabáda k diskusii. Zatiaľ čo inštaláciu osvetlenej mriežky považujem za jedno z najlepších štylistických rozhodnutí, strmo klesajúce zadné dvere sa mi nemusia trafiť do vkusu. Jedno je isté: viditeľnosť dozadu z miesta vodiča je jednoducho zostatková.
Nový model X2 je takmer o 20 cm dlhší ako jeho predchodca, o 2 cm širší a približne o 6 cm vyšší. Kým predtým X2 pripomínal skôr nadupaný hatchback, teraz je to „baby X6“, menšie dvojča vrcholného a vulgárneho SUV. Významné je, že vďaka použitiu jedného podvozku sa naftový X2 aj elektrický iX2 vyrábajú na rovnakej linke v Regensburgu.
Ponuku spaľovacích motorov otvára model X2 sDrive20i, vozidlo s 1,5-litrovým trojvalcovým motorom a výkonom 170 koní (hoci samotný výrobca priznáva, že elektromotor má na starosti 19 koní). K dispozícii je aj diesel: pod názvom sDrive18d sa skrýva štvorvalec a 150 koní. Štandardom je sedemstupňová prevodovka Steptronic s dvoma spojkami.
Zrýchlenie za 5,2
Ponuku uzatvára model X2 M35i s dvojlitrovým motorom s výkonom 300 k, ktorý zrýchli na stovku za 5,2 sekundy. Aj keď na jednej strane to nie je úplná „eMka“, tak neviem, či je v tomto segmente potrebné niečo rýchlejšie. Odpruženie je príjemne tvrdé, hoci samotné ovládanie je, podobne ako v Mini Countryman JCW, ktoré som opisoval vyššie, veľmi digitálne. V komfortnom režime prevodovke chvíľu trvá, kým pochopí náš zámer zrýchliť, ale režim Sport už prípadné nepríjemnosti napraví. Na želanie sú k dispozícii ľahšie brzdy M.
Elektrický iX2 má tiež podobný výkon ako stovka, a to vďaka inštalácii dvoch elektromotorov, jedného na každej náprave. Celkovo je k dispozícii 313 koní a 494 Nm. Článok má využiteľnú kapacitu 64,8 kWh a výrobca dokonca hovorí o dojazde 449 km, samozrejme, podľa laboratórnej normy WLTP. Elektrické iX2 má o niečo menší batožinový priestor – 525 namiesto 560 litrov.
Počas prvých jázd v horskom teréne nebola možnosť zistiť presnú spotrebu bez priebežnej rekuperácie, ale pri jazde rýchlosťou 120 km/h spotrebovalo auto približne 22 kWh/100 km. V tejto triede to nie je prekvapujúca hodnota. Teoreticky teda hovoríme o dojazde 294 km. Jedným slovom: štandard.
Interiér sa medzi jednotlivými verziami príliš nelíši, hoci verzia M35i xDrive môže mať na želanie vedro sedadlá s podsvietenými logami M. Hrubý veniec volantu dáva okamžite najavo, že sedíte v BMW. Sú tu nainštalované dve obrazovky (zakrivené) na zobrazovanie multimédií deviatej generácie. To znamená množstvo aplikácií a preklopenie ovládania klimatizácie na obrazovku. Veľká časť palubnej dosky je venovaná nabíjačke, kam umiestnite telefón a zaistíte ho klipom.
Výrobca už predstavil ceny modelu X2 s Drive 20i cena od 43 860 eur a vrcholná verzia M35i xDrive už predstavuje výdavok minimálne 61 810 eur.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
BMW XM v nezvyčajnom, hviezdnom prevedení. Je jediným svojho druhu
Prvé oficiálne snímky nového BMW X3. SUV bude uvedené na trh tento rok
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.