Elektro, Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Prvá jazda: BMW X2 a iX2 – keď chcete X6, ale…

SUV s klesajúcou strechou sa osvedčili ako celkom dobre zarábajúce vozidlá, takže nie je prekvapením, že BMW zameralo X2 týmto smerom. Prvýkrát bude k dispozícii aj elektrická verzia, ale bežný...

SUV s klesajúcou strechou sa osvedčili ako celkom dobre zarábajúce vozidlá, takže nie je prekvapením, že BMW zameralo X2 týmto smerom. Prvýkrát bude k dispozícii aj elektrická verzia, ale bežný pozorovateľ na ulici si rozdiel medzi ňou a spaľovacím motorom nevšimne.

Prvá jazda: BMW X2 a iX2 – keď chcete X6, ale…
Foto: youtube.com/@AUTOTVO

Štýl nového modelu X2 určite nabáda k diskusii. Zatiaľ čo inštaláciu osvetlenej mriežky považujem za jedno z najlepších štylistických rozhodnutí, strmo klesajúce zadné dvere sa mi nemusia trafiť do vkusu. Jedno je isté: viditeľnosť dozadu z miesta vodiča je jednoducho zostatková.

Nový model X2 je takmer o 20 cm dlhší ako jeho predchodca, o 2 cm širší a približne o 6 cm vyšší. Kým predtým X2 pripomínal skôr nadupaný hatchback, teraz je to „baby X6“, menšie dvojča vrcholného a vulgárneho SUV. Významné je, že vďaka použitiu jedného podvozku sa naftový X2 aj elektrický iX2 vyrábajú na rovnakej linke v Regensburgu.

Ponuku spaľovacích motorov otvára model X2 sDrive20i, vozidlo s 1,5-litrovým trojvalcovým motorom a výkonom 170 koní (hoci samotný výrobca priznáva, že elektromotor má na starosti 19 koní). K dispozícii je aj diesel: pod názvom sDrive18d sa skrýva štvorvalec a 150 koní. Štandardom je sedemstupňová prevodovka Steptronic s dvoma spojkami.

Zrýchlenie za 5,2

Ponuku uzatvára model X2 M35i s dvojlitrovým motorom s výkonom 300 k, ktorý zrýchli na stovku za 5,2 sekundy. Aj keď na jednej strane to nie je úplná „eMka“, tak neviem, či je v tomto segmente potrebné niečo rýchlejšie. Odpruženie je príjemne tvrdé, hoci samotné ovládanie je, podobne ako v Mini Countryman JCW, ktoré som opisoval vyššie, veľmi digitálne. V komfortnom režime prevodovke chvíľu trvá, kým pochopí náš zámer zrýchliť, ale režim Sport už prípadné nepríjemnosti napraví. Na želanie sú k dispozícii ľahšie brzdy M.

Elektrický iX2 má tiež podobný výkon ako stovka, a to vďaka inštalácii dvoch elektromotorov, jedného na každej náprave. Celkovo je k dispozícii 313 koní a 494 Nm. Článok má využiteľnú kapacitu 64,8 kWh a výrobca dokonca hovorí o dojazde 449 km, samozrejme, podľa laboratórnej normy WLTP. Elektrické iX2 má o niečo menší batožinový priestor – 525 namiesto 560 litrov.

Počas prvých jázd v horskom teréne nebola možnosť zistiť presnú spotrebu bez priebežnej rekuperácie, ale pri jazde rýchlosťou 120 km/h spotrebovalo auto približne 22 kWh/100 km. V tejto triede to nie je prekvapujúca hodnota. Teoreticky teda hovoríme o dojazde 294 km. Jedným slovom: štandard.

Nové BMW iX2 2024.

Interiér sa medzi jednotlivými verziami príliš nelíši, hoci verzia M35i xDrive môže mať na želanie vedro sedadlá s podsvietenými logami M. Hrubý veniec volantu dáva okamžite najavo, že sedíte v BMW. Sú tu nainštalované dve obrazovky (zakrivené) na zobrazovanie multimédií deviatej generácie. To znamená množstvo aplikácií a preklopenie ovládania klimatizácie na obrazovku. Veľká časť palubnej dosky je venovaná nabíjačke, kam umiestnite telefón a zaistíte ho klipom.

Výrobca už predstavil ceny modelu X2 s Drive 20i cena od 43 860 eur a vrcholná verzia M35i xDrive už predstavuje výdavok minimálne 61 810 eur.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

BMW XM v nezvyčajnom, hviezdnom prevedení. Je jediným svojho druhu

Prvé oficiálne snímky nového BMW X3. SUV bude uvedené na trh tento rok


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov