Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Volkswagen varuje EÚ. Zvýšenie cla „nie je správnym smerom“

28.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volkswagen). Čoraz viac výrobcov začína verejne spochybňovať opodstatnenosť údajných plánov Európskej únie zvýšiť clá na čínske autá. Do diskusie sa zapojil aj Volkswagen a navrhuje...

28.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volkswagen).

Čoraz viac výrobcov začína verejne spochybňovať opodstatnenosť údajných plánov Európskej únie zvýšiť clá na čínske autá. Do diskusie sa zapojil aj Volkswagen a navrhuje inú stratégiu.

Volkswagen
Volkswagen varuje EÚ. Zvýšenie ciel „nie je správnym smerom“.
Foto: youtube.com/@volkswagen

Hoci sa o čínskych automobiloch a vplyve čínskych výrobcov na európsky trh diskutuje už dlho, až v roku 2024 sa napätie začalo približovať skutočne nebezpečnej úrovni. Do hry totiž vstúpila politika, ktorá by mohla merateľne ovplyvniť pomer síl v tomto odvetví.

Európska únia sa blíži ku koncu vyšetrovania čínskych dotácií, ktoré majú byť poskytnuté tamojším značkám. Je možné, že to bude mať za následok výrazné zvýšenie ciel na elektromobily vyrábané v Číne. Spojené štáty už o takomto kroku rozhodli – od 1. augusta 2024 sa clá zvýšia až o 100 %.

Čína samozrejme nezostáva pasívna a hrozí, že sa jej odvďačí. Okrem cenovej vojny, ktorú rozpútali čínski výrobcovia elektromobilov, sa preto rozpútala aj colná vojna, v ktorej už niektorí hráči vyťahujú svoj najsilnejší arzenál.

Túto situáciu sledujú z úzadia najväčšie európske korporácie, ktoré vôbec nechcú podporiť kroky EÚ. Nespokojnosť vládne napríklad vo Wolfsburgu. Finančný riaditeľ skupiny Volkswagen Arno Antlitz v rozhovore pre agentúru Bloomberg priznal, že zvýšenie ciel nie je dobrým riešením a určite neovplyvní konkurencieschopnosť európskych značiek.

Nasledujúce dva až tri roky musíme využiť na to, aby sme sa stali ešte konkurencieschopnejšími, pokiaľ ide o vzniknuté náklady. Je veľmi otázne, či súčasná diskusia o tarifách vedie správnym smerom.

– Arno Antlitz, Finančný riaditeľ skupiny VAG

Zvýšenie ciel nie je dobrým riešením a určite neovplyvní konkurencieschopnosť európskych značiek.
Foto: youtube.com/@CNBCInternationalTV

Podľa Antlitza by výrobcovia zo starého kontinentu mali v prvom rade minimalizovať náklady, ktoré vznikajú pri výrobe automobilov. Práve vďaka takýmto opatreniam bude možné znížiť ich konečné ceny a prijať rukavicu hodenú čínskym automobilovým priemyslom a udržať s ním krok v technologických pretekoch.

Nasledujúce roky predstavujú významnú príležitosť na zlepšenie našej nákladovej konkurencieschopnosti. To zlepší cenovú dostupnosť našich elektrických vozidiel a zároveň zabezpečí marže, ktoré potrebujeme na pokrytie nadchádzajúceho prechodu.

– Arno Antlitz, Finančný riaditeľ skupiny VAG

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Úder pre autá z Číny. EÚ uskutočňuje revolučné zmeny

Clá na čínske autá. Objavujú sa prvé potýčky medzi inšpektormi EK a čínskymi gigantmi


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autovisie). Bugatti Chiron Chiron Super Sport 300+ prekonal rekord najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete, ale výrobca sa pri tom…

Objavte slobodu bez káblov: Displej pre motorku, ktorý vám spríjemní každú jazdu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotoCheez). Displej EVKEY prináša technológie Android Auto a Apple CarPlay na vašu motorku jednoduchým a praktickým spôsobom. Je tiež vodotesný…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov